Hyundai i30 N Project C a i10 N Line oficiálně: Sportovní Korejci vládnou Frankfurtu

Kromě očekávané premiéry ještě ostřejšího modelu i30 N si Hyundai na autosalon ve Frankfurtu přivezl i sportovnější verzi nejnovějšího mrňouse i10.

Začneme u hlavní pecky sportovní divize Hyundaie, tedy i30 N v limitované variantě Project C, která schopnosti známého hot hatche posouvá ještě dále. Se základem ve standardní verzi Performance má pod kapotou stále přeplňovaný dvoulitr o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m. Zásadnější úpravy se však nedějí pod kapotou.

Nejnovější Hyundai dokazuje, že i podle pravítka je možné vytvořit krásné auto

Nejnovější Hyundai dokazuje, že i podle pravítka je možné vytvořit krásné auto

Project C tedy přijíždí vyšperkován aerodynamickými CFRP díly (karbon vyztužený plastem) na karoserii. Nová kapota je lehčí o 7,2 kg, boční prahy ušetřily 1 kg, zadní difuzor 386 g, nová kovaná kola ušetřila sama o sobě znatelných 22 kg a dovnitř zase Hyundai nasadil karbonové skořepiny, šetřící celkem 15 kg. Ve výsledku s další várkou nových dílů byla hmotnost snížena o celkem 50 kg.

Úprav doznal i podvozek, který je o 6 mm snížen s kratšími pružinami a přenastavenými tlumiči, lehčími hliníkovými díly a dodatečným vyztužením na zadní nápravě. Project C by se měl tedy v zatáčkách chovat ještě čitelněji a stabilněji. Ke všemu byly novince přeladěny i jízdní režimy Sport a N.

Nejslavnější netvor všech dob láká na nový Hyundai. Začíná tím zcela jiná éra

Nejslavnější netvor všech dob láká na nový Hyundai. Začíná tím zcela jiná éra

Uvnitř najdete kromě zmíněných skořepin volant potažený Alcantarou, hlavici řadicí páky z jednoho kusu hliníku a k oranžovým brzdovým třmenům na exteriéru ladí stejné barevné doplňky jako například bezpečnostní pásy, tlačítka na volantu nebo obšívání sedaček. Nakonec nesmí chybět loga zmiňující limitovanou sérii, jelikož Project C bude nabízen výhradně v Evropě, a to v omezené sérii 600 kusů. Cenovky zatím neznáme.

Trochu sportu pro i10

Ve Frankfurtu ukazuje Hyundai vedle i30 N Project C taky nedávno představenou novou generaci i10, která bude rovněž dostupná ve sportovním paketu N Line. Hlavní novinkou je pro takto vybaveného prcka možnost silnějšího litrového tříválce o výkonu 73 kW (100 koní) a točivém momentu 172 N.m. Jedinou možností je pak pětistupňová manuální převodovka.

Hyundai to v umírající třídě nevzdává! i10 nové generace jsme si prohlédli naživo

Hyundai to v umírající třídě nevzdává! i10 nové generace jsme si prohlédli naživo

I slabší 1,2litrový čtyřválec o síle 62 kW (84 koní) však bude pro i10 N Line dostupný a ten už je možné kombinovat s automatickou převodovkou. Sportovní dojem modelu nakonec dotváří agresivnější maska s novým LED denním osvětlením, červené zbarvené lišty a doplňky nebo speciální 16palcová kola. Nechybí přitom ani červené obšívaný volant, řadička s logy N, sportovní sedačky a pedály.  

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků