Hyundai i30 N Project C a i10 N Line oficiálně: Sportovní Korejci vládnou Frankfurtu

Kromě očekávané premiéry ještě ostřejšího modelu i30 N si Hyundai na autosalon ve Frankfurtu přivezl i sportovnější verzi nejnovějšího mrňouse i10.

Začneme u hlavní pecky sportovní divize Hyundaie, tedy i30 N v limitované variantě Project C, která schopnosti známého hot hatche posouvá ještě dále. Se základem ve standardní verzi Performance má pod kapotou stále přeplňovaný dvoulitr o výkonu 202 kW (275 koní) a točivém momentu 352 N.m. Zásadnější úpravy se však nedějí pod kapotou.

Nejnovější Hyundai dokazuje, že i podle pravítka je možné vytvořit krásné auto

Nejnovější Hyundai dokazuje, že i podle pravítka je možné vytvořit krásné auto

Project C tedy přijíždí vyšperkován aerodynamickými CFRP díly (karbon vyztužený plastem) na karoserii. Nová kapota je lehčí o 7,2 kg, boční prahy ušetřily 1 kg, zadní difuzor 386 g, nová kovaná kola ušetřila sama o sobě znatelných 22 kg a dovnitř zase Hyundai nasadil karbonové skořepiny, šetřící celkem 15 kg. Ve výsledku s další várkou nových dílů byla hmotnost snížena o celkem 50 kg.

Úprav doznal i podvozek, který je o 6 mm snížen s kratšími pružinami a přenastavenými tlumiči, lehčími hliníkovými díly a dodatečným vyztužením na zadní nápravě. Project C by se měl tedy v zatáčkách chovat ještě čitelněji a stabilněji. Ke všemu byly novince přeladěny i jízdní režimy Sport a N.

Nejslavnější netvor všech dob láká na nový Hyundai. Začíná tím zcela jiná éra

Nejslavnější netvor všech dob láká na nový Hyundai. Začíná tím zcela jiná éra

Uvnitř najdete kromě zmíněných skořepin volant potažený Alcantarou, hlavici řadicí páky z jednoho kusu hliníku a k oranžovým brzdovým třmenům na exteriéru ladí stejné barevné doplňky jako například bezpečnostní pásy, tlačítka na volantu nebo obšívání sedaček. Nakonec nesmí chybět loga zmiňující limitovanou sérii, jelikož Project C bude nabízen výhradně v Evropě, a to v omezené sérii 600 kusů. Cenovky zatím neznáme.

Trochu sportu pro i10

Ve Frankfurtu ukazuje Hyundai vedle i30 N Project C taky nedávno představenou novou generaci i10, která bude rovněž dostupná ve sportovním paketu N Line. Hlavní novinkou je pro takto vybaveného prcka možnost silnějšího litrového tříválce o výkonu 73 kW (100 koní) a točivém momentu 172 N.m. Jedinou možností je pak pětistupňová manuální převodovka.

Hyundai to v umírající třídě nevzdává! i10 nové generace jsme si prohlédli naživo

Hyundai to v umírající třídě nevzdává! i10 nové generace jsme si prohlédli naživo

I slabší 1,2litrový čtyřválec o síle 62 kW (84 koní) však bude pro i10 N Line dostupný a ten už je možné kombinovat s automatickou převodovkou. Sportovní dojem modelu nakonec dotváří agresivnější maska s novým LED denním osvětlením, červené zbarvené lišty a doplňky nebo speciální 16palcová kola. Nechybí přitom ani červené obšívaný volant, řadička s logy N, sportovní sedačky a pedály.  

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 13 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků