Hybridní Mercedesy GLC a GLE: Větší spaluje naftu, má spotřebu 1,1 l/100 km

Nejnovější modely GLC a GLE přiveze Mercedes do Frankfurtu také v plug-in hybridních variantách. Známe první technické podrobnosti.

Rozšiřování palet motorizací o hybridní ústrojí je u Mercedesu dlouhodobým cílem. Není tedy divu, že i modernizované GLC a nová generace GLE přijíždí také v plug-in hybridních variantách. Obě SUV nabídnou identicky výkon i točivý moment, v dalších ohledech se jejich ústrojí však už zásadně liší.

Modernizované GLC s označením 300 e 4Matic tedy spoléhá na přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec, který ve spojení s elektromotorem produkuje celkem 235 kW (320 koní) a rovných 700 N.m točivého momentu. Spoléhá přitom na nejnovější devítistupňový automat. Součástí ústrojí je bateriový modul o kapacitě 13,5 kWh.

Nový Mercedes-Benz GLE kupé oficiálně: Rival BMW X6 vyrostl a může být hybridem

Nový Mercedes-Benz GLE kupé oficiálně: Rival BMW X6 vyrostl a může být hybridem

Čistě na elektřinu zvládne hybridní GLC ujet až 43 kilometrů (dle WLTP) a v tomto režimu se dokáže pochybovat rychlostí až 130 km/h. Průměrnou spotřebu uvádí Mercedes dle WLTP na 2,2 až 2,5 litru na 100 km.

Zajímavějších hodnot poté dosahuje větší GLE s označením 350 de 4Matic. Zde najdete pod kapotou rovněž přeplňovaný dvoulitr, avšak naftový. Společně s elektromotorem produkuje stejný výkon 235 kW (320 koní) a 700 N.m točivého momentu, ústrojí ale využívá podstatně větší baterii o kapacitě 31,2 kWh.

Mercedes-Benz EQV oficiálně: Prémiové MPV na baterky se pyšní dojezdem 405 km

Mercedes-Benz EQV oficiálně: Prémiové MPV na baterky se pyšní dojezdem 405 km

Díky tomu Mercedes uvádí čistě elektrický dojezd hybridního GLE dle metodiky WLTP na maximálních 99 kilometrů. A průměrná spotřeba nafty (dle WLTP) vypadá také slušně s udávaným 1,1 litrem na 100 kilometrů. V elektrickém režimu pak zvládne GLE maximální rychlost až 160 km/h.

Zatímco u GLC Mercedes neupřesňuje čas nabíjení, větší GLE má s DC rychlonabíječkou dosáhnout 80% kapacity za přibližně 20 minut. Před premiérou na autosalonu ve Frankfurtu také ještě nemáme k dispozici ani fotografie hybridního GLC (v galerii najdete standardní verzi).

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 112 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků