Ferrari F8 Spider oficiálně: Je lehčí, silnější a v každém ohledu lepší než 488 Spider

Zcela očekávatelně nyní Ferrari představuje i nejnovější F8 Tributo v otevřené variantě Spider. A oproti předchozímu 488 Spider je novinka očekávatelně zase o něco lepší.

V březnu v Ženevě se nám ukázal nástupce Ferrari 488 GTB a nyní na autosalonu ve Frankfurtu dle předpokladů ukáže italská značka nástupce otevřené varianty Spider. Nejnovější F8 Spider tak opět posouvá základ Ferrari s motorem uprostřed a bez střechy dále. Žádná překvapení zde nečekejte.

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Ferrari F8 Tributo oficiálně: Novinka má nejsilnější osmiválec Ferrari všech dob

Rovněž F8 Spider tedy obdrželo pevnou, elektricky ovládanou skládací střechu, kterou lze „nasadit/složit“ za 14 vteřin. Řidič může při tomto procesu jet rychlostí až 45 km/h. Vůči předchůdci je mimochodem Spider o 20 kg lehčí (suchá hmotnost 1400 kg), zatímco oproti vybroušenému 488 Pista Spider má jen 20 kg navíc.

Přepracovaná záď v oblasti krytu motoru a design střechy navíc vylepšili aerodynamiku vozu o 10 % oproti starému Spideru. Stejně jako v kupé F8 je hybnou jednotkou modelu 3,9litrový dvakrát přeplňovaný osmiválec o výkonu 530 kW (720 koní) a točivém momentu 770 N.m., se kterým spolupracuje sedmistupňová dvouspojková převodovka.

Autosalon Frankfurt 2019 začíná! Hodně značek chybí, novinek je ale pořád dost

Autosalon Frankfurt 2019 začíná! Hodně značek chybí, novinek je ale pořád dost

Působivé jsou dle předpokladů i dynamické schopnosti nového Spideru. Akcelerace z nuly na 100 km/h je otázkou 2,9 vteřiny, tedy o setinku lepší než 488 Spider. Na 200 km/h mluvíme o 8,2 vteřinách (o 5 setin rychleji) a maximální rychlost se u otevřeného Ferrari trochu zásadněji zvyšuje z dřívějších 325 km/h na rovných 340 km/h.

Ferrari

Ferrari je italský výrobce sportovních automobilů. Společnost založil v roce 1929 Enzo Ferrari. Dnes patří do skupiny FCA. Kromě výroby automobilů je Ferrari aktivní také v oblasti motoristického sportu, zejména ve Formuli 1.

Ferrari 812 Superfast • Ferrari GTC4Lusso • Ferrari 488 GTB • Ferrari Portofino • Ferrari F8 Spider • Ferrari Monza SP1/SP2

Za volantem Škody Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW): To nejlepší z Mladé Boleslavi?

Škoda Octavia Scout 2.0 TDI (147 kW)

S novou Škodou Octavia Scout jsme poprvé jezdili už v pondělí, o dojmy se však můžeme podělit až teď. Jak jezdí s nejsilnějším a v současnosti jediným dostupným motorem v Česku?

dnes | Jan Mička | 88 příspěvků
TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

29.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 61 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 81 příspěvků