Cupra odhaluje koncept elektrického SUV. Tavascan má 306 koní a ujede až 450 km

Cupra již naplno odhaluje svůj koncept elektrického SUV, ze kterého nakonec vznikne první sériový elektromobil značky.

Další „SUV kupé“ do počtu. Cupra ještě před živou premiérou na autosalonu ve Frankfurtu odhalila svůj očekávaný koncept plně elektrického SUV. Novinka pojmenovaná Tavascan (jméno odkazuje na obci v Pyrenejích) je předzvěstí prvního sériového elektromobilu značky a vůbec se nebojí přímočaře poukázat, proč vlastně vznikne.

Cupra Formentor detailněji: Výkonné hybridní SUV se poprvé ukazuje v akci

Cupra Formentor detailněji: Výkonné hybridní SUV se poprvé ukazuje v akci

Cupra upřímně říká, že Tavascan je „vozidlo navržené podle požadavků tržního segmentu elektricky poháněných SUV ve stylu kupé, jemuž je předpovídán růst o 15 % ročně“. Sportovní odnož Seatu si nechala spočítat čísla a je jasné, že podobných elektrických SUV se v budoucnu určitě nezbavíme.

Design vychází z nedávných počinů Cupry, jejich směr ale ještě dále rozšiřuje. Výrazná je aerodynamická příď bez klasické mřížky chladiče. Logo značky je nízko u země a je osvětleno. Všechny otvory pro přívod vzduchu a aerodynamické prvky pak mají plnit svou funkci a pozitivně snižovat odpor vzduchu SUV či zajistit chlazení bateriím.

Už i Seat má SUV do zásuvky. Nové Tarraco PHEV má 180 kW a je dost rychlé

Už i Seat má SUV do zásuvky. Nové Tarraco PHEV má 180 kW a je dost rychlé

Společně s osvětlenou linkou zadních svítilen pak svítí i zadní logo značky. Funkční je rovněž zadní difuzor a 22palcová kola vyplňující podběhy mají turbínový design, dále optimalizující proudění vzduchu.

Ve čtyřmístném interiéru se nese luxusní atmosféra kombinující hi-tech příslušenství s karbonovými díly, koženým čalouněním, Alcantarou a měděnými prvky. Řidič má před sebou 12,3palcový přístrojový displej, který je vedle doplněný o 13palcovou obrazovku infotainmentu. Větší displej se přitom umí v případě potřeby natočit směrem ke spolujezdci.

VW už nikdy nebude jako dřív. Všechno se změní za pár týdnů ve Frankfurtu

VW už nikdy nebude jako dřív. Všechno se změní za pár týdnů ve Frankfurtu

Koncept stojí na elektrické platformě MEB od koncernu VW a baterie má tedy uložené nízko pod podlahou. O pohon se stará dvojice elektromotorů – jeden vpředu, jeden vzadu – takže zajišťuje pohon všech kol. S kombinovaným výkonem 225 kW (306 koní) umí Tavascan zrychlit z 0 na 100 km/h za asi 6,5 vteřiny. Lithium-iontové akumulátory s kapacitou 77 kWh mají podle Cupry (a testovacího cyklu WLTP) nabídnout dojezd na jedno nabití až 450 kilometrů.  

Cupra zatím neuvádí, kdy plánuje na základě Tavascanu přivést i produkční variantu elektrického „SUV kupé“. Každopádně, další informace bychom se mohli dozvědět právě ve Frankfurtu.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 110 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků