Mezi nejdivnější výstavní premiéry letošního  autosalonu ve Frankfurtu  musí bezpochyby patřit Ramsmobile Protos RM-X2. Pokud se domníváte, že tato černá bestie musí automaticky pocházet někde z východu, máte částečně pravdu. | Ramsmobile Protos RM-X2 Foto: Ondřej Kroutil

Mezi nejdivnější výstavní premiéry letošního autosalonu ve Frankfurtu musí bezpochyby patřit Ramsmobile Protos RM-X2. Pokud se domníváte, že tato černá bestie musí automaticky pocházet někde z východu, máte částečně pravdu. | Ramsmobile Protos RM-X2 | Foto: Ondřej Kroutil

Ramsmobile je běloruskou značkou, svá ambiciózní vozidla však vyrábí v Novém Mexiku v USA. | Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: YouTube.com/ carwow

Ramsmobile je běloruskou značkou, svá ambiciózní vozidla však vyrábí v Novém Mexiku v USA. | Ramsmobile Protos RM-X2 | Zdroj: YouTube.com/carwow

Čím začít? Například tím, že RM-X2 bude nabízeno v celkem čtyřech specifikacích podle zahrnuté výbavy. Díky použití karbonových dílů a obrnění z kevlaru však může tento mastodont v nejlehčí variantě vážit jen 1400 kg. | Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: YouTube.com/ carwow

Čím začít? Například tím, že RM-X2 bude nabízeno v celkem čtyřech specifikacích podle zahrnuté výbavy. Díky použití karbonových dílů a obrnění z kevlaru však může tento mastodont v nejlehčí variantě vážit jen 1400 kg. | Ramsmobile Protos RM-X2 | Zdroj: YouTube.com/carwow

Na délku měří 4800 mm, na šířku (bez zrcátek) 2140 mm a vysoký je až 2000 mm podle nastavení hydropneumatického podvozku. | Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: YouTube.com/ carwow

Na délku měří 4800 mm, na šířku (bez zrcátek) 2140 mm a vysoký je až 2000 mm podle nastavení hydropneumatického podvozku. | Ramsmobile Protos RM-X2 | Zdroj: YouTube.com/carwow

S koly o velikosti od 15 do 24 palců, terénními pneumatikami a pohonem všech kol bude RM-X2 v terénu jako doma. | Ramsmobile Protos RM-X2 Foto: Ondřej Kroutil

S koly o velikosti od 15 do 24 palců, terénními pneumatikami a pohonem všech kol bude RM-X2 v terénu jako doma. | Ramsmobile Protos RM-X2 | Foto: Ondřej Kroutil

Nezklame přitom ani na sněhu či písku, jelikož může být vybaven centrálně umístěným pásovým systémem podobně jako na sněžném skútru (viz galerie). | Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: YouTube.com/ carwow

Nezklame přitom ani na sněhu či písku, jelikož může být vybaven centrálně umístěným pásovým systémem podobně jako na sněžném skútru (viz galerie). | Ramsmobile Protos RM-X2 | Zdroj: YouTube.com/carwow

Aby toho nebylo málo, společnost prý pracuje rovněž na obojživelnosti modelu, tedy pohybu na vodě. | Ramsmobile Protos RM-X2   Zdroj: YouTube.com/ carwow

Aby toho nebylo málo, společnost prý pracuje rovněž na obojživelnosti modelu, tedy pohybu na vodě. | Ramsmobile Protos RM-X2   | Zdroj: YouTube.com/carwow

Dvojice možných motorizací pochází z Ameriky. Na výběr je 6,2litrový V8 LT5 od General Motors, tedy motor původem z Corvetty C7 ZR1, který je podle všeho vyladěn na přesných 999 koní (735 kW). | Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: Ramsmobile

Dvojice možných motorizací pochází z Ameriky. Na výběr je 6,2litrový V8 LT5 od General Motors, tedy motor původem z Corvetty C7 ZR1, který je podle všeho vyladěn na přesných 999 koní (735 kW). | Ramsmobile Protos RM-X2 | Zdroj: Ramsmobile

Pro zájemce o naftu slouží 6,6 litrový V8 Duramax, jenž obvykle najdete ve velkých pick-upech. V technických údajích navíc Ramsmobile uvádí i elektromotor a baterii, zřejmě tedy pracuje s určitou formou elektrifikace. | Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: Ramsmobile

Pro zájemce o naftu slouží 6,6 litrový V8 Duramax, jenž obvykle najdete ve velkých pick-upech. V technických údajích navíc Ramsmobile uvádí i elektromotor a baterii, zřejmě tedy pracuje s určitou formou elektrifikace. | Ramsmobile Protos RM-X2 | Zdroj: Ramsmobile

Uvnitř je pro bezpečnost posádky nabízen systém filtrace vzduchu, například kvůli hrozbě chemického útoku. | Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: Ramsmobile

Uvnitř je pro bezpečnost posádky nabízen systém filtrace vzduchu, například kvůli hrozbě chemického útoku. | Ramsmobile Protos RM-X2 | Zdroj: Ramsmobile

Na druhou stranu začoudit kabinu si budou moci cestující sami, jelikož ve výbavě se objevuje i elektronická vodní dýmka, kterou mohou všichni pohodlně kouřit samostatnými hadicemi u každé sedačky. | Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: YouTube.com/ carwow

Na druhou stranu začoudit kabinu si budou moci cestující sami, jelikož ve výbavě se objevuje i elektronická vodní dýmka, kterou mohou všichni pohodlně kouřit samostatnými hadicemi u každé sedačky. | Ramsmobile Protos RM-X2 | Zdroj: YouTube.com/carwow

Ramsmobile Protos RM-X2 začíná na velice stylizované cenovce 999.999 dolarů, v přepočtu tedy asi 23,5 milionu korun. | Ramsmobile Protos RM-X2 Foto: Ondřej Kroutil

Ramsmobile Protos RM-X2 začíná na velice stylizované cenovce 999.999 dolarů, v přepočtu tedy asi 23,5 milionu korun. | Ramsmobile Protos RM-X2 | Foto: Ondřej Kroutil

Se zmíněnou výbavou se však cena určitě vyšplhá mnohem výše, přičemž chystaná speciální edice má vyjít na rovné 3 miliony dolarů (asi 70,5 milionu korun). Šílenost? Nepochybně. | Ramsmobile Protos RM-X2 Foto: Ondřej Kroutil

Se zmíněnou výbavou se však cena určitě vyšplhá mnohem výše, přičemž chystaná speciální edice má vyjít na rovné 3 miliony dolarů (asi 70,5 milionu korun). Šílenost? Nepochybně. | Ramsmobile Protos RM-X2 | Foto: Ondřej Kroutil

Ramsmobile Protos RM-X2 Foto: Ondřej Kroutil

Ramsmobile Protos RM-X2 | Foto: Ondřej Kroutil

Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: Ramsmobile

Ramsmobile Protos RM-X2 | Zdroj: Ramsmobile

Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: Ramsmobile

Ramsmobile Protos RM-X2 | Zdroj: Ramsmobile

Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: Ramsmobile

Ramsmobile Protos RM-X2 | Zdroj: Ramsmobile

Ramsmobile je běloruskou značkou, svá ambiciózní vozidla však vyrábí v Novém Mexiku v USA. | Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: YouTube.com/ carwow
Čím začít? Například tím, že RM-X2 bude nabízeno v celkem čtyřech specifikacích podle zahrnuté výbavy. Díky použití karbonových dílů a obrnění z kevlaru však může tento mastodont v nejlehčí variantě vážit jen 1400 kg. | Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: YouTube.com/ carwow
Na délku měří 4800 mm, na šířku (bez zrcátek) 2140 mm a vysoký je až 2000 mm podle nastavení hydropneumatického podvozku. | Ramsmobile Protos RM-X2 Zdroj: YouTube.com/ carwow
S koly o velikosti od 15 do 24 palců, terénními pneumatikami a pohonem všech kol bude RM-X2 v terénu jako doma. | Ramsmobile Protos RM-X2 Foto: Ondřej Kroutil
17
Fotogalerie

Bizarní Ramsmobile je obrněnec s 1000 koní, sněžným pásem i palubní vodárnou

Výstaviště autosalonu ve Frankfurtu je tradičně místem premiér i trochu bizarnějších strojů. Běloruský Ramsmobile patří mezi hvězdy této kategorie.

Mezi nejdivnější výstavní premiéry letošního autosalonu ve Frankfurtu musí bezpochyby patřit Ramsmobile Protos RM-X2. Pokud se domníváte, že tato černá bestie musí automaticky pocházet někde z východu, máte částečně pravdu. Ramsmobile je běloruskou značkou, svá ambiciózní vozidla však vyrábí v Novém Mexiku v USA.

Čím začít? Například tím, že RM-X2 bude nabízeno v celkem čtyřech specifikacích podle zahrnuté výbavy. Díky použití karbonových dílů a obrnění z kevlaru však může tento mastodont v nejlehčí variantě vážit jen 1400 kg. Na délku měří 4800 mm, na šířku (bez zrcátek) 2140 mm a vysoký je až 2000 mm podle nastavení hydropneumatického podvozku.

S koly o velikosti od 15 do 24 palců, terénními pneumatikami a pohonem všech kol bude RM-X2 v terénu jako doma. Nezklame přitom ani na sněhu či písku, jelikož může být vybaven centrálně umístěným pásovým systémem podobně jako na sněžném skútru (viz galerie). Aby toho nebylo málo, společnost prý pracuje rovněž na obojživelnosti modelu, tedy pohybu na vodě.  

Dvojice možných motorizací pochází z Ameriky. Na výběr je 6,2litrový V8 LT5 od General Motors, tedy motor původem z Corvetty C7 ZR1, který je podle všeho vyladěn na přesných 999 koní (735 kW). Pro zájemce o naftu slouží 6,6 litrový V8 Duramax, jenž obvykle najdete ve velkých pick-upech. V technických údajích navíc Ramsmobile uvádí i elektromotor a baterii, zřejmě tedy pracuje s určitou formou elektrifikace.

Uvnitř je pro bezpečnost posádky nabízen systém filtrace vzduchu, například kvůli hrozbě chemického útoku. Na druhou stranu začoudit kabinu si budou moci cestující sami, jelikož ve výbavě se objevuje i elektronická vodní dýmka, kterou mohou všichni pohodlně kouřit samostatnými hadicemi u každé sedačky.

Ramsmobile Protos RM-X2 začíná na velice stylizované cenovce 999.999 dolarů, v přepočtu tedy asi 23,5 milionu korun. Se zmíněnou výbavou se však cena určitě vyšplhá mnohem výše, přičemž chystaná speciální edice má vyjít na rovné 3 miliony dolarů (asi 70,5 milionu korun). Šílenost? Nepochybně.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Doporučujeme

Články odjinud