Porsche 911 Carrera 4 oficiálně: Od jara do zimy na plný plyn za dobré peníze

Porsche pokračuje v odhalování kompletní nabídky modelu 911. Nejnovějším přírůstkem je základní varianta Carrera s pohonem všech kol, která se již tradičně označuje číslem 4. Karoserii kupé rovněž doplňuje i varianta bez střechy.

Nejdostupnější 911 pro všechna roční období má pod kapotou stejně naladěné pohonné ústrojí jako základní model. To znamená dvakrát přeplňovaný motor 3.0 boxer s výkonem 283 kW (379 koní) a točivým momentem 449 N.m. Porsche zatím udává čas na stovku pouze americkou metodou, čili 0-96 km/h. Na toto číslo se kupé dostane za čtyři vteřiny (3,8 s paketem Sport Chrono), majitelé kabrioletu si počkají o dvě desetiny déle.

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Maximální rychlost obou verzí se přibližuje hranici 300 km/h, ovšem neprotne ji ani jedna. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará osmistupňová převodovka PDK. To asi nejsou hodnoty, ze kterých se vám bude svírat žaludek kdykoliv projdete okolo garáže, ale pořád je to Porsche a navíc rychlejší než předchozí 911 Carrera 4. Na pocit strachu z vlastního auta si počkejte na GT3.

Nejlevnější Porsche 911 má české ceny. I naprostý základ pořád vypadá skvěle

Nejlevnější Porsche 911 má české ceny. I naprostý základ pořád vypadá skvěle

Základní čtyřkolka si adaptuje nastavení přední nápravy z modelu 4S, který má oproti předchozí generaci vodou chlazený diferenciál i spojku. V kombinaci s přesnějším seřízením a funkcí Porsche Traction Managment má zajišťuje přední náprava dostatek trakce na sněhu i na mokru. Adaptivní podvozek s režimy Normal a Sport je i zde standardem. Oproti 4S si ale připlatíte třeba za vektorování točivého momentu.

Zajímavé je, že oproti základnímu modelu Carrera jste ochuzeni o 20/21palcová kola ve standardu a dostanete o palec menší. Přitom Carrera 4S má v základu shodný rozměr s Carrerou S. Na první pohled poznáte verzi s pohonem všech kol podle obdélníkových koncovek výfuku, tím však designové rozdíly končí. I interiér věrně kopíruje standardní zadokolku, včetně 10,9palcového infotainemntu ve standardní výbavě.

Porsche Macan Turbo má po faceliftu. Dvě turba dřou z šestiválce 440 koní

Porsche Macan Turbo má po faceliftu. Dvě turba dřou z šestiválce 440 koní

Porsche 911, které má rádo i zimu, si už můžete objednávat. Carrera 4 v přepočtu vyjde na 2.450.000 Kč, Carrera 4 Cabriolet pak o tři sta tisíc dráž. Na českém trhu očekáváme základní cenu lehce nad tři miliony korun.

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 27 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 38 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků