Porsche 911 Carrera 4 oficiálně: Od jara do zimy na plný plyn za dobré peníze

Porsche pokračuje v odhalování kompletní nabídky modelu 911. Nejnovějším přírůstkem je základní varianta Carrera s pohonem všech kol, která se již tradičně označuje číslem 4. Karoserii kupé rovněž doplňuje i varianta bez střechy.

Nejdostupnější 911 pro všechna roční období má pod kapotou stejně naladěné pohonné ústrojí jako základní model. To znamená dvakrát přeplňovaný motor 3.0 boxer s výkonem 283 kW (379 koní) a točivým momentem 449 N.m. Porsche zatím udává čas na stovku pouze americkou metodou, čili 0-96 km/h. Na toto číslo se kupé dostane za čtyři vteřiny (3,8 s paketem Sport Chrono), majitelé kabrioletu si počkají o dvě desetiny déle.

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Taycan je oficiálně nejdražší elektromobil v Česku. O nejdražší Porsche však nejde

Maximální rychlost obou verzí se přibližuje hranici 300 km/h, ovšem neprotne ji ani jedna. O přenos výkonu na všechna čtyři kola se stará osmistupňová převodovka PDK. To asi nejsou hodnoty, ze kterých se vám bude svírat žaludek kdykoliv projdete okolo garáže, ale pořád je to Porsche a navíc rychlejší než předchozí 911 Carrera 4. Na pocit strachu z vlastního auta si počkejte na GT3.

Nejlevnější Porsche 911 má české ceny. I naprostý základ pořád vypadá skvěle

Nejlevnější Porsche 911 má české ceny. I naprostý základ pořád vypadá skvěle

Základní čtyřkolka si adaptuje nastavení přední nápravy z modelu 4S, který má oproti předchozí generaci vodou chlazený diferenciál i spojku. V kombinaci s přesnějším seřízením a funkcí Porsche Traction Managment má zajišťuje přední náprava dostatek trakce na sněhu i na mokru. Adaptivní podvozek s režimy Normal a Sport je i zde standardem. Oproti 4S si ale připlatíte třeba za vektorování točivého momentu.

Zajímavé je, že oproti základnímu modelu Carrera jste ochuzeni o 20/21palcová kola ve standardu a dostanete o palec menší. Přitom Carrera 4S má v základu shodný rozměr s Carrerou S. Na první pohled poznáte verzi s pohonem všech kol podle obdélníkových koncovek výfuku, tím však designové rozdíly končí. I interiér věrně kopíruje standardní zadokolku, včetně 10,9palcového infotainemntu ve standardní výbavě.

Porsche Macan Turbo má po faceliftu. Dvě turba dřou z šestiválce 440 koní

Porsche Macan Turbo má po faceliftu. Dvě turba dřou z šestiválce 440 koní

Porsche 911, které má rádo i zimu, si už můžete objednávat. Carrera 4 v přepočtu vyjde na 2.450.000 Kč, Carrera 4 Cabriolet pak o tři sta tisíc dráž. Na českém trhu očekáváme základní cenu lehce nad tři miliony korun.

První jízda s Volkswagenem Golf VIII: Klasik všech klasiků v digitálním věku

Volkswagen Golf VIII

S novým Volkswagenem Golfem jsme se staticky seznámili koncem října při oficiálním odhalení. Nyní se osmým vydáním evropského bestselleru konečně svezeme.

10.  12.  2019 | Svět motorů | 58 příspěvků
TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 31 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 155 příspěvků