Nejnovější Hyundai dokazuje, že i podle pravítka je možné vytvořit krásné auto

Příchod elektrické éry připadá mnohým automobilovým fanouškům otravný, pravdou ale zůstává, že dává větší prostor designu. Nový Hyundai 45 EV je jedním z důkazů.

Vzpomínáte na Peugeot e-Legend? Francouzská automobilka jej postavila k příležitosti loňského autosalonu v Paříži a několikrát zaznívaly hlasy, že by se něco podobného mělo dostat do výroby a že jde o jeden z nejkrásnějších vozů celé show. Jsem podobného názoru. Vůz se nechal inspirovat modelem 504 Coupé a je to na něm dost znát. A to je dobře, protože retro je v módě.

Koncept e-Legend vzdává hold Peugeotu 504 Coupé. Produkci ale nečekejte

Koncept e-Legend vzdává hold Peugeotu 504 Coupé. Produkci ale nečekejte

Na retro volnu naskočil také Hyundai, který na autosalonu ve Frankfurtu ukazuje koncept nazvaný prostě 45 EV. Odkazuje na koncept Pony Coupé z roku 1974, tvar je inspirován i letadly z 20. let minulého století, a protože žijeme v roce 2019, kdy se všichni zbláznili do elektřiny, je poháněn elektromotorem. Hyundai v  tiskové zprávě neuvádí parametry elektrického systému, ty jsou ale v tuto chvíli vedlejší, protože jde o show car. Spíše by nás mělo zajímat, co je vlastně posláním konceptu.

Hyundai oživí svůj první model ze 70. let. Elektromobil uvede nový směr designu

Hyundai oživí svůj první model ze 70. let. Elektromobil uvede nový směr designu

Předně má udávat směr, jakým se budou příští elektrická vozidla ubírat. Fluidní design se spoustou vlnek je podle všeho minulostí a nastupuje doba, kdy bude design auta vznikat podle pravítka. Ostatně i zde má číslovka 45 své opodstatnění, protože udává sklon některých linií karoserie ve stupních.

Jde o dynamicky vyhlížející hatchback s posuvnými bočními dveřmi, pásy světel předu a vzadu a složitým designem kol. Mohli bychom jej považovat za crossover, který ještě stále myslí na řidiče a neomezuje prostor pro posádku. Kokpit je minimalistický a připomíná obývací pokoj, přední křesla se natáčejí do prostoru, aby bylo usnadněno nastupování a vystupování či komunikace s těmi vzadu, sloupky karoserie jsou spíš symbolické. Výhled ven musí být fantastický.

Rusové postavili autonomní Hyundai Sonata. Netrvalo jim to ani 2 měsíce

Rusové postavili autonomní Hyundai Sonata. Netrvalo jim to ani 2 měsíce

Pokud se ptáte, k čemu slouží světýlka na bocích, tak ty indikují stav akumulátoru. Chybí i zpětná zrcátka, která jsou nahrazena skrytým kamerovým systémem monitorujícím okolí vozu. Myslí se také na instalaci systémů autonomního řízení, nic konkrétního ale Hyundai zatím nezmiňuje. Tak trochu chodí kolem horké kaše, to ale neznamená, že by si nechal nástup samojízdy ujít. Koncept udává budoucí směr, sériového auta na jeho základech se ale zřejmě nedočkáme.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků