Roztomilá Honda e zná svou cenu. Stojí jako VW ID.3, tohle si bude muset obhájit

Sice německé, ale přeci jen nějaké ceny od japonské automobilky už máme. Podle prvních čísel to ale vypadá, že má roztomilý hatchback v Evropě problém.

Honda na frankfurtském autosalonu oficiálně představila produkční verzi modelu e, který se ke všeobecnému potěšení téměř vůbec neliší od konceptu. Stylový malý elektromobil dorazí se dvěma úrovněmi výkonu. Základní verzi se 100 kilowatty doplní silnější se 113 kW. Točivý moment 315 N.m je pro obě verze shodný.

Produkční Honda E odhalena. Od prototypu se neliší, nabídne dvě úrovně výkonu

Produkční Honda E odhalena. Od prototypu se neliší, nabídne dvě úrovně výkonu

S 35,5kWh baterií v podlaze ujede městské autíčko 220 kilometrů a 80 % kapacity baterie si na dostatečně výkonné stanici dokáže nabít za půl hodiny. Honda nyní zveřejňuje první detaily o ceně. Prozatím jsme totiž věděli jen to, že vůz si předobjednalo 40.000 zákazníků. Nyní už víme, kolik za něj zaplatí.

Varianta 100 kW vyjde na 29.470 eur (760.000 Kč), silnější pak 32.470 eur (840.000 Kč). Cena je to celkem odvážná, když uvážíme, že nový elektromobil od Volkswagenu má minimální kapacitu baterie 45 kWh, která slibuje dojezd 330 kilometrů, a jeho cena se má taktéž dostat pod třicet tisíc eur. Sluší se ale dodat, že jednou ze zvláštností malé Hondy jsou kamery místo zpětných zrcátek v základu, která ID.3 nemůže mít vůbec.

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

Nový Volkswagen ID.3 poprvé naživo. Důležitější auto tady už dlouho nebylo!

V obou případech jde sice pořád o novou vlnu levných elektromobilů, ale v Německu za své peníze dostanete více voltů a hlavně auta. Zatímco Honda e je městské auto, ID.3 je velikostně jako Golf. Uvidíme, jak se cenově nastavená politika odrazí do českého ceníku a jak si nakonec Honda svou cenu obhájí. První kousky elektromobilu Honda e by k zákazníkům měly dorazit v létě příštího roku.

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

Minitest BMW 440i xDrive Cabrio: Jízda s panem Dokonalým. Možná už naposledy

BMW 440i xDrive Cabrio

Kabriolety střední velikosti se už pomalu stávají ohroženým druhem. Buďme rádi za každého zástupce této dokonalé třídy!

16.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 14 příspěvků
TEST SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT: Zákaznicí, koukejte. Konkurenti, učte se!

SsangYong Korando 1.6XDI 4x4 AT

Naftový motor, automatická převodovka, pohon všech kol a více než slušná výbava. Korando je na souboj s evropskými konkurenty perfektně připraveno.

14.  11.  2019 | Vladimír Kadera | 36 příspěvků
Za volantem Fordu Transit PHEV: Vážně někdo potřebuje dodávku do zásuvky?

Fordu Transit Custom PHEV

Bez elektriky se to neobejde ani u užitkových vozidel. A pokud chce Ford i nadále patřit v tomto segmentu ke špičce, musel se současnému trendu přizpůsobit. Nové mild-hybridní a plug-in hybridní modely jsme již měli možnost vyzkoušet.

10.  11.  2019 | Svět motorů | 41 příspěvků