Audi RS 7 Sportback oficiálně: Se stádem 600 koní se řítí asi nejhezčí auto z Ingolstadtu

Oslavy pětadvacetiletého výročí Audi RS jsou v plném proudu a z dílen Audi Sport přijíždí další model. Nové Audi RS 7 vychází z nedávno představeného kombi RS 6 Avant. Sílu k neutahání tak doplňuje elegantnější karoserií.

Pět metrů dlouhý a téměř dva metry široký predátor se oproti A7 Sportback přikrčil k zemi o dva centimetry. Široké průduchy po stranách předního nárazníků dělají RS 7 stejné lícní kosti jako kombi RS 6 Avant. I zde se odkazuje na Audi Sport Quattro v podobě úzkých nasávacích otvorů nad přední maskou.

Audi A5 má po faceliftu. Odkazuje na legendu, i když je nejsilnější motor naftový

Audi A5 má po faceliftu. Odkazuje na legendu, i když je nejsilnější motor naftový

Decentní zadní křídlo jde vzduchu obtékajícímu karoserii naproti automaticky při 120 km/h. Pod ním je dobře známá světelná architektura, která při odemykání a zamykání dělá pěkné divadlo. LED světlomety dostanete ve standardu, za příplatek je k mání i laserová technologie. Zadní difuzor slouží jako úpatí sopky, protože v něm ústí dvě oválné koncovky výfuku, které nepochybně rozpoutají peklo kdekoliv, kde jen zlehka položíte nohu na plyn. Dost nadšení, jdeme na fakta.

Známé prvky v jiném balení

Novinky v interiéru zrcadlí ty v RS 6 Avant. Počítejte tak s nejnovější verzí infotainmentu MMI touch a novými konfigurovatelnými režimy RS1 a RS2, které zde zastávají stejnou funkci jako tlačítka M u BMW. I přes nízkou siluetu díky svažující se střeše nabídne RS 7 Sportback půdorysně velký zavazadlový prostor, který s objemem 535 litrů za 565 litry RS 6 Avant o moc nezaostává. Jen musíte samozřejmě počítat s nižší výškou. Sklopná zadní sedadla prostor zvětší až na 1390 litrů (RS 6 má 1680 litrů).

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

Audi RS 6 Avant poprvé naživo: Nový supersport s obřím kufrem má 600 koní!

Vidlicový osmiválec je i zde doplněn o mild-hybridní systém, díky kterému může vůz plachtit s vypnutým motorem až do rychlosti 160 km/h. Mimo to ze sebe dokáže udělat vypínáním válců čtyřválec, stejně jako předchozí generace. Motor 4.0 TFSI má výkon 441 kW (600 koní) a točivý moment 800 N.m je dostupný v rozmezí 2100 až 4500 otáček. Stovku vůz zvládne za 3,6 sekundy a maximální rychlost je omezena na 250 km/h. S paketem Dynamic plus ale není problém protnout hranici tří set.

Je tu i osmistupňová automatická převodovka Tiptronic a pohon všech kol s výchozím rozložením hnacích sil v poměru 60:40. Dokáže ale hnací síly „rozhazovat“ kam je potřeba, a to až 70 % na přední nápravu a 85 % na zadní. V rychlostech nad 120 km/h se RS 7 Sportback díky standardnímu vzduchovému podvozku přimáčkne k asfaltu o dalších 10 milimetrů, ve městě naopak oceníte zvednutí světlé výšky o dva centimetry.

S vývojem nástupce Audi R8 mají pomoci Chorvati. Výsledek čekejme do čtyř let

S vývojem nástupce Audi R8 mají pomoci Chorvati. Výsledek čekejme do čtyř let

Do výčtu toho, kterými je RS 7 Sportback zajímavý stroj, si připočtěte i zadní sportovní diferenciál nebo vektorování točivého momentu. 21palcová kola ve standardu s pneumatikami o rozměrech 275/35 lze vyměnit za dvaadvacítky. Za oběma z nich najdete ve standardu 420mm kotouče vpředu a 370mm vzadu. Ve volitelné výbavě je i karbon-keramické řešení s předními kotouči většími o 20 mm. Celkově šetří 34 kg neodpružené hmotnosti.

Není pochyb o tom, že Audi RS 7 Sportback zaujímá stejně vážné postavení jako RS 6 Avant. První zákazníci se však dočkají až v prvním čtvrtletí příštího roku, stejně tak je ještě brzo i na ceny. Ta základní by se mohla pohybovat nad hranicí 3 milionů korun.

Audi RS 7 Sportback - srovnání nové a minulé generace
Generace 4K8 (2019-) 4G8 (2013-2019)
Zdvihový objem [cm3] 3993 3993
Válce/ventily 8/4 8/4
Největší výkon [kW/min] 441/- 412/5700-6600
Točivý moment [N.m/min] 800/2100-4500 700/1750 - 5500
Pohon quattro quattro
Převodovka 8A 8A
Max. rychlost [km/h] 305 305
Zrychlení 0-100 km/h [s] 3,6 3,9
Kombinovaná spotřeba [l/100 km] - 9,5
Základní cena [Kč] cca 3.100.000 3.065.900*
*v roce 2016

Speciál: Autosalon Frankfurt 2019

Zářijový autosalon ve Frankfurtu nad Mohanem je společně s březnovým autosalonem v Ženevě nadále jednou z nejprestižnějších a největších automobilových výstav v Evropě. International Motor Show (IAA) proběhne ve dnech 12. - 22. září, výhradně novinářům bude v pořadí už 68. ročník autosalonu otevřen od 10. do 11. září.

 • Přehled očekávaných premiér
 • Vstupenky, adresa, trasa autem a další důležité info

BMW řady 1 • BMW řady 3 TouringBMW M8 • Ferrari SF90 • Ford ExplorerFord Kuga • Honda E • Kia XCeed • McLaren GT • Mercedes-Benz GLB • Opel Corsa • Porsche Taycan • VW ID.3

TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

včera | Vladimír Kadera | 23 příspěvků
Vodíkovým Hyundaiem Nexo z Bruselu do Prahy: Není brzo, to Česko je pozadu

Hyundai Nexo na vodík (první svezení)

Hyundai jako jedna z mála automobilek vodíkový pohon nejen testuje, ale nabízí i ve svém sériovém modelu Nexo. Ten se na vybraných trzích už prodává. Měli jsme exkluzivní možnost vyzkoušet si vůz v reálném provozu při cestě napříč Evropou.

12.  9.  2019 | Svět motorů | 37 příspěvků
TEST Suzuki Swift Sport: Kluci se baví, holky budou čumět!

Suzuki Swift Sport

Kdo říká, že musí mít sportovní auto stovky koní, nemluví pravdu. Novému Suzuki Swift Sport jich stačí 140 a stejně se budete usmívat do ucha k uchu.

4.  9.  2019 | Jan Mička | 29 příspěvků