237
Fotogalerie

Autosalon Frankfurt 2009: přehled novinek

Kapitoly článku:


Škoda Superb Combi

Podoba pro český trh bez diskuse nejočekávanější frankfurtské novinky byla dobře známa již pár dní před oficiálním odhalením, ačkoli se Škoda dlouho snažila poručit větru dešti a šíření fotografií vozu, které ji přes nespolehlivé mediální partnery unikly na internet, zastavit.

Vůz charakterizuje především extrémní objem zavazadlového prostoru, který bude mít neskutečných 633 litrů, tedy ještě o 68 litrů více než už tak objemný zavazadelník liftbacko-sedanu. Po sklopení zadních sedadel čini hodnota objemu prostoru pro zavazadla dokonce neskutečných 1 865 litrů.

Novinka se dostane do prodeje do konce rokou 2009 s nabídkou motorů a převodovek kopírující portfolio základního Superbu. Známe všechny zajímavé detaily i kompletní české ceny, vše  najdete v odkazovaném článku.

Tip: více informací a desítky fotografií nové Škody Superb Combi naleznete zde

Skoda Superb Combi oficialni 01.jpg Skoda Superb Combi oficialni 02.jpg Skoda Superb Combi oficialni 03.jpg

Škoda Octavia LPG

Škoda se rozhodla rozšířit řady automobilek, které na českém trhu nabízejí své modely s úpravou pro spalování zkapalněného ropného plynu (LPG) přímo z výroby. Tento pohon je stále zajímavou alternativou ke klasickým agregátům spalujícím benzin či naftu - zachovává komfort benzinového motoru a přidává k němu obvykle ještě lepší ekonomiku provozu než motor naftový. Spotřeba je sice vyšší, ale cena LPG je proti klasickým palivům poloviční, což tento nedostatek z ekonomického hlediska více než vyváží. Navíc zde zůstává možnost spalovat i benzin, čímž mj. dramaticky roste dojezd takového vozu, neboť disponuje dvěma plnohodnotnými nádržemi (jednou na benzin a jednou na LPG).

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

 Toyota Land Cruiser 2010 (facelift)

xpozice Toyoty na letošním frankfurtském autosalonu se nebude nést pouze v duchu hybridních modelů Auris a Prius, ale stane se i místem odhalení inovovaného modelu Land Cruiser. Facelift tohoto tradičního zástupce Toyoty v kategorii SUV byl avizován již dříve s tím, že se ponese v poněkud radikálnějším duchu, avšak dosud pro nás byl i tak velkou neznámou. Více světla“ do tohoto případu vnesla až předčasně uniknuvší brožura japonské verze, díky níž už víme, jak zhruba bude vypadat evropská varianta.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

2010-Land-Cruiser-Prado-1.jpg 2010-Land-Cruiser-Prado-2.jpg

Toyota Auris Hybrid

Podle Toyoty její Auris HSD zrychlí z klidu na 100 km/h okolo 10 s, přičemž má nabízet ve své třídě „prvotřídní“ spotřebu a emise CO2 pod hranicí 100 g/km. V porovnání s konvenčním Aurisem, jenž v Evropě jako pětidvéřový hatchback nahradil dosavadní legendární jméno Corolla, se HSD bude lišit drobnými změnami karosérie, jež mají za úkol snížit odpor vzduchu a odlišit ji od zbytku modelové řady. Příď tak dostane nový nárazník s hladkými rohy a pozměněnou maskou, přední i zadní světlomety tvořené soustavami LED a zadní nárazník obsáhne difuzor a větší spoiler.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Toyota Auris HSD 01.jpg Toyota Auris HSD 04.jpg Toyota Auris HSD 05.jpg

Volkswagen E-Up!

Není žádnou novinkou, že německý Volkswagen se v posledních měsících více soustředí na vývoj menších modelů a téměř na každém světovém autosalonu nám ukazuje „ovoce“, které tento postupný vývoj přináší. Ve Frankfurtu se letos představil již čtvrtý model z řady malých vozidel Up!, které v časovém horizontu dvou nebo tří let hodlá automobilka vyrábět ve svém bratislavském závodu. Nepředbíhejme však událostem a podívejme se na to, jak vypadá koncept Up!, schopný jezdit na elektřinu a zároveň řidiči nabídnout dobrý pocit z jízdy.

O tom, že nejde o žádného velikána, se přesvědčíme již při pohledu na rozměry. Na délku měří E-Up! pouhých 3,19 m, na šířku 1,64 m a na výšku pouze 1,47 m, přiradit bychom ho tedy mohli do stejné třídy, v jaké je třeba Toyota iQ, která se letos již stihla „propracovat” na náš trh. Studie E-Up! navíc zaujme i svým uspořádáním interiéru ve formě 3+1 s tím, že řada předních sedadel je posunuta ještě více dopředu, aby se tak vytvořil dostateční prostor pro zvládnutelné cestování vzadu. Elektrický koncept disponuje postačujícím zavazadlovým prostorem o objemu 180 litrů v základním stavu, po sklopení zadních sedadel dostaneme až 320litrový zavazadelník.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

veeup000.jpg veeup001.jpg veeup002.jpg

Volkswagen Polo 3D

Zatímco Volkswagen Polo páté generace, s nímž jsme se mohli seznámit již na autosalonu v Ženevě, přišel na náš trh již koncem května, s jeho třídveřovou variantou si Volkswagen dal poněkud načas a pro jeho představení zvolil až frankfurtské kongresové centrum.

Hned na úvod třeba konstatovat, že z hlediska konstrukčního se v podstatě nic nezměnilo, a tak si jen zrekapitulujme, to s čím už přišla pětidveřová varianta. Polo si tedy zachovalo stejné rozměry (3 970 mm x 1 682 mm x 1 485 mm) a stejný údaj zůstal i u informace o objemu zavazadlového prostoru. Ten činí 280 litrů, s tím, že po sklopení zadních sedadel se může tento prcek pochlubit až objemem 952 l. Nevyplývá tedy z toho nic jiného, než že drobnými úpravami prošla pouze boční okna a pochopitelně došlo k prodloužení předních dveří a eliminaci těch zadních.

Volkswagen Polo, Golf a Passat BlueMotion

Řada BlueMotion od Volkswagenu se stala v segmentu úsporných vozidel jasným synonymem pro modely s „pohádkovou“ spotřebou, která jistě potěší každého, kdo rád ušetří na pohonných hmotách. Tato řada se přitom stala už jakýmsi standardem při odhalování nových modelů, nejprve zde máme základní model a hned krátce poté vypouští automobilka i předprodukční verzi této úsporné varianty. Tři nové modely, s nimiž se VW již brzy představí na domácí půdě, nejsou ani tak úplně nové a zajisté vám nevyrazí dech, poprvé ale budeme moci shlédnout modely Polo a Golf BlueMotion v sériové podobě a podíváme se i na to, jak se inženýrům z Wolfsburgu podařilo docílit vyšší úspornost u Passatu.

Tip: více informací o těchto vozech naleznete zde

6106495.jpg

Volkswagen Golf R

Volkswagen Golf R je poháněn populárním dvoulitrovým zážehovým čtyřválcem TSI, jenž se vyznačuje přeplňováním a přímým vstřikováním benzínu. Dosahuje nejvyššího výkonu 270 koní (199 kW) při 6 000 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 350 Nm (srovnatelnou se vznětovým motorem téhož objemu), jež je k mání v širokém rozmezí od 2 500 do 5 000 ot./min. Přenáší se na všechna čtyři kola, podle automobilky lze za určitých podmínek posílat až 100 % výkonu pouze na kola zadní nápravy.

V kombinaci s manuálně řazenou šestistupňovou převodovkou zrychlí Golf R z klidu na 100 km/h za 5,7 s, použití automatizované skříně DSG sníží tento čas o 0,2 s, nejvyšší rychlost je v obou případech elektronicky omezena na 250 km/h. Průměrná spotřeba v kombinovaném cyklu byla stanovena na 8,5, resp. 8,4 l/100 km při použití DSG, takže je Golf R až o pětinu hospodárnější než jeho předchůdce R32. Tedy alespoň na papíře, v reálu, při využití alespoň větší části dosutpného výkonu, bude zřejmě situace přesné opačná. Ale taková je dnešní „turbodoba”...

Volvo C70 2010 (facelift)

Svérázný Seveřan, který svoji posádku chrání pevnou skládací střechou poskytující takřka plný komfort uzavřeného vozu, dostal výrazný „nos“ inspirovaný loňskou studií Volva S60 z Detroitu. Zcela nové jsou též přední nárazník, roztažené světlomety, zdůrazněná maska chladiče či rozšířené blatníky, celek přitom působí podstatně sebevědomějším dojmem než dosud. Modifikace zádě se omezily prakticky jen na přepracovaná sdružená světla s jednotkami LED, větší nápis Volvo a upravený zadní nárazník. Pro modelový rok 2010 přináší Volvo C70 i nový odstín laku Flamenco Red Pearl. 

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

Volvo C70 01.jpg Volvo C70 02.jpg Volvo C70 03.jpg

Volvo C30 2010 (facelift)

Omlazovací kúra, kterou designéři C30 naordinovali, není až natolik jemná a nevýrazná, změny jsou totiž vcelku odvážné a patrné hned na první pohled. Začít tedy nemůžeme nikde jinde než u přídě, kde postřehneme hned několik zásadních změn. Návrháři se v tomto případě jednoznačně inspirovali u konceptu S60 a vypadá o tak, že podobnou masku a přední světlomety budou mít v dohledné době všechny v současnosti nabízené vozy Volvo. C30 se tak po změně masky chladiče, zaoblení nárazníku a změně v oblasti světlometů zařadilo mezi designovo unifikované modely, kde najdeme třeba crossover XC60 a nově i kabriolet C70. Podle slov šéfdesignéra působí tato příď i na menším voze velice dynamicky a zároveň exkluzivně a nepochybuje přitom o prodejním úspěchu.

Tip: více informací o tomto voze naleznete zde

2010-volvo-c30_100228000_m.jpg2010-volvo-c30_100228001_m.jpg2010-volvo-c30_100228002_l.jpg 

 

Doporučujeme

Články odjinud