Kapitoly článku:
- Stručný průvodce, Volkswagen, Audi
- Škoda, Seat, Citroën, Peugeot
- Opel, Kia, Hyundai
- Ford, Suzuki, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep
- Jaguar, Land Rover, Lotus, Classic Show
Opel
Evropská divize amerického koncernu General Motors nemá v současnosti zrovna čím šokovat, přesto se však stánek Opelu na Autosalonu 2011 rozhodně nemá zač stydět a je z něj patrné, že jeho tvůrci přípravu expozice brali vážně. Za pozornost stojí nejen nedávno modernizované SUV Opel Antara nebo sportovně střižený kombík Opel Insignia OPC, ale především „elektromobil s prodlouženým dojezdem“ Opel Ampera (alias Chevrolet Volt) nebo studie třetí generace úspěšného MPV Opel Zafira. Krom toho, Opel letos slaví 20. výročí své přítomnosti na našem trhu.
Kia
Korejská ofenzíva. I tak by se dalo shrnout poněkud trpké zjištění, že to nejzajímavější na letošním Autosalonu 2011 najdeme právě na zodpovědně pojatých stáncích jihokorejských automobilek (Chevrolet alias Daewoo chybí). Sériové vozy Kia působí v přímém srovnání, jež se nám na Autosalonu 2011 vyloženě nabízí, konzistentním, ale přesto rozmanitým dojmem.
V přední linii expozice stojí čtveřice kompaktních strojů Picanto, jež svým vzezřením dokazuje, že i malý a levný vůz lze do značné míry přizpůsobit požadavkům konkrétního řidiče. Trojice karosářských verzí vycházející z typu Cee´d, jež do praxe přivedla sedmiletou záruku, stále zůstává konkurenceschopná, expozici pak oživují tuzemské premiéry modelů Kia Rio a středního typu Optima.
Hyundai
Stánek značky Hyundai nabídl nejen konvenční modelové řady, jež se ve svých segmentech v žebříčcích prodejnosti perou o nejvyšší pozice, ale také modely, které se se vší vervou pouštějí do okrajových segmentů, které evropské automobilky v uplynulých letech v tichosti vyklidily. A tohle se do jedné věty nevejde, takže postupně.
V Brně se můžete seznámit s rozevlátým, sportovně střiženým a nízkým hatchbackem Hyundai Veloster, maskulinním kupé Hyundai Genesis Coupe (agresivní tvary, výkonný motor, pohon vzad a rozumná cena) i komfortními sedany Genesis a Equus, z nichž ten posledně jmenovaný i přes poněkud méněcenně působící „dřevěné“ dekory nabízí ohromný prostor a širokou škálu nastavení dvojice zadních sedadel. Je to málo? Přidejte sedan Hyundai Elantra, nebo nástupce tradiční Sonaty v podobě typu i40 v karosářských verzích sedan a kombi.
Zítra: Ford, Land Rover, Jaguar, Lotus, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep, Suzuki…