Autosalon 2011: co vás v Brně čeká?

(aktualizováno) Po prvním dni konání Autosalonu 2011 jsme pro vás dokončili celkový průřez připravenými expozicemi.
Seznam kapitol
  1. Stručný průvodce, Volkswagen, Audi
  2. Škoda, Seat, Citroën, Peugeot
  3. Opel, Kia, Hyundai
  4. Ford, Suzuki, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep
  5. Jaguar, Land Rover, Lotus, Classic Show

Sobota 4. června, první veřejný den na Autosalonu, dokázala mimořádný zájem veřejnosti. Některé expozice narychlo posilovali personální obsazení, kolem naprosté většiny vystavených automobilů se tvořily zástupy obdivovatelů a celkově nebylo v pavilonech k hnutí. Doprovodný program se rozběhl na plné obrátky, volné plochy ovládly nejrůznější prezentace, vyhrazená parkoviště byla zaplněna členy setkání youngtimerů k Classic Show nebo Volkswagenů Transporter. Pokud jste se ještě na brněnské Výstaviště nevypravili, v dalších kapitolách naleznete průřez všemi důležitými stánky.

Nejprve se na Autosalon 2011 podívejme obecněji. Poselství prvního pohledu je jasné: krize, resp. panika z ní odeznívá. Zatímco vloni, kdy se navíc musel Autosalon spojit s výstavou užitkových automobilů AutoTec, byste počet vystavujících značek pohodlně spočítali na prstech dvou rukou, letos jich je podstatně více. Bohatá byla také nabídka exponátů, několik značek se může pochlubit prakticky kompletní přehlídkou svých modelových řad a derivátů, jiné se pokoušejí oslnit působivými stylistickými koncepty.

Tip: Prohlédněte si naše reportáže z předchozích veletrhů Autosalon 2009 a Autosalon 2010

Stále zůstává patrný významný podíl konkrétních dealerství, které s větší či menší podporou importéra přítomnost dané značky na Autosalonu zajišťují. Ale: kromě Suzuki stále chybí všechny japonské automobilky, marně se těšíte také na značky BMW nebo Mercedes – Benz. A ještě jeden poznatek: bílá vládne světem. Ačkoli by to ještě před takovými pěti lety málokdo řekl, hned několika expozicím vévodila „auta bez barvy“.

Stručný průvodce

Pro veřejnost je Autosalon 2011 otevřen odedneška až do 9. června a většina osobních automobilů se vměstnala do moderních pavilónů P a V. Prostory G1 a F patří příslušenství, autodílům, službám pro motoristy a některým doprovodným programům, rozhodně ale stojí zato projít se také po venkovních plochách, kde najdete řadu menších firem s elektromobily či tuningovými díly různé kvality. V pavilonech A včetně křídel A1 a A2 pak můžete navštívit druhý ročník Classic Show, kde je pro vás připravena škála historických vozidel rozmanitého stavu a stáří, stejně jako produkty předních českých nenovátorských společností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zmínku jistě stojí také improvizovaný terénní polygon v blízkosti pavilónu V. Svojí náročností zrovna neohromí, přesto se zde budete moci nechat svézt v řadě zajímavých off-roadů včetně VW Amarok, Hummer nebo Isuzu. Ale nyní se již věnujme konkrétním expozicím Autosalonu 2011. Vystavené vozy nebudeme dělit do škatulek typu „vůz do města“ nebo „koncepty“, vezměme to zkrátka „po značkách“.

Volkswagen

A vezměme to od konce, tedy u východu z pavilonu P. Rozsáhlou plochu po pravé straně opanovaly Volkswageny, jejichž smečku vede nový Volkswagen Beetle. V jeho závěsu si všimneme modernizovaného Passat EcoFuel, ale také Amaroku a dalších užitkových modelů. K vidění jsou též nová Jetta a Eos a široká škála Golfů s kontrastem hospodárné verze BlueMotion a výkonného typu Golf R.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek   

Audi

Karoserie soudobých vozů Audi nehýří žádnými experimenty, takže bývá často těžké odhalit mezi exponáty vyloženě důležité novinky. V Brně se můžete kromě běžné konfekce těšit také na kompaktní SUV Audi Q3, Audi Q1 ve „válečném zbarvení“, ostré Audi RS3 nebo prodloužený sedan Audi A8 Long.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stručný průvodce, Volkswagen, Audi
  2. Škoda, Seat, Citroën, Peugeot
  3. Opel, Kia, Hyundai
  4. Ford, Suzuki, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep
  5. Jaguar, Land Rover, Lotus, Classic Show
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků