Autosalon 2011: co vás v Brně čeká?

(aktualizováno) Po prvním dni konání Autosalonu 2011 jsme pro vás dokončili celkový průřez připravenými expozicemi.
Seznam kapitol
  1. Stručný průvodce, Volkswagen, Audi
  2. Škoda, Seat, Citroën, Peugeot
  3. Opel, Kia, Hyundai
  4. Ford, Suzuki, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep
  5. Jaguar, Land Rover, Lotus, Classic Show

Sobota 4. června, první veřejný den na Autosalonu, dokázala mimořádný zájem veřejnosti. Některé expozice narychlo posilovali personální obsazení, kolem naprosté většiny vystavených automobilů se tvořily zástupy obdivovatelů a celkově nebylo v pavilonech k hnutí. Doprovodný program se rozběhl na plné obrátky, volné plochy ovládly nejrůznější prezentace, vyhrazená parkoviště byla zaplněna členy setkání youngtimerů k Classic Show nebo Volkswagenů Transporter. Pokud jste se ještě na brněnské Výstaviště nevypravili, v dalších kapitolách naleznete průřez všemi důležitými stánky.

Nejprve se na Autosalon 2011 podívejme obecněji. Poselství prvního pohledu je jasné: krize, resp. panika z ní odeznívá. Zatímco vloni, kdy se navíc musel Autosalon spojit s výstavou užitkových automobilů AutoTec, byste počet vystavujících značek pohodlně spočítali na prstech dvou rukou, letos jich je podstatně více. Bohatá byla také nabídka exponátů, několik značek se může pochlubit prakticky kompletní přehlídkou svých modelových řad a derivátů, jiné se pokoušejí oslnit působivými stylistickými koncepty.

Tip: Prohlédněte si naše reportáže z předchozích veletrhů Autosalon 2009 a Autosalon 2010

Stále zůstává patrný významný podíl konkrétních dealerství, které s větší či menší podporou importéra přítomnost dané značky na Autosalonu zajišťují. Ale: kromě Suzuki stále chybí všechny japonské automobilky, marně se těšíte také na značky BMW nebo Mercedes – Benz. A ještě jeden poznatek: bílá vládne světem. Ačkoli by to ještě před takovými pěti lety málokdo řekl, hned několika expozicím vévodila „auta bez barvy“.

Stručný průvodce

Pro veřejnost je Autosalon 2011 otevřen odedneška až do 9. června a většina osobních automobilů se vměstnala do moderních pavilónů P a V. Prostory G1 a F patří příslušenství, autodílům, službám pro motoristy a některým doprovodným programům, rozhodně ale stojí zato projít se také po venkovních plochách, kde najdete řadu menších firem s elektromobily či tuningovými díly různé kvality. V pavilonech A včetně křídel A1 a A2 pak můžete navštívit druhý ročník Classic Show, kde je pro vás připravena škála historických vozidel rozmanitého stavu a stáří, stejně jako produkty předních českých nenovátorských společností.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

Za zmínku jistě stojí také improvizovaný terénní polygon v blízkosti pavilónu V. Svojí náročností zrovna neohromí, přesto se zde budete moci nechat svézt v řadě zajímavých off-roadů včetně VW Amarok, Hummer nebo Isuzu. Ale nyní se již věnujme konkrétním expozicím Autosalonu 2011. Vystavené vozy nebudeme dělit do škatulek typu „vůz do města“ nebo „koncepty“, vezměme to zkrátka „po značkách“.

Volkswagen

A vezměme to od konce, tedy u východu z pavilonu P. Rozsáhlou plochu po pravé straně opanovaly Volkswageny, jejichž smečku vede nový Volkswagen Beetle. V jeho závěsu si všimneme modernizovaného Passat EcoFuel, ale také Amaroku a dalších užitkových modelů. K vidění jsou též nová Jetta a Eos a široká škála Golfů s kontrastem hospodárné verze BlueMotion a výkonného typu Golf R.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek 
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek   

Audi

Karoserie soudobých vozů Audi nehýří žádnými experimenty, takže bývá často těžké odhalit mezi exponáty vyloženě důležité novinky. V Brně se můžete kromě běžné konfekce těšit také na kompaktní SUV Audi Q3, Audi Q1 ve „válečném zbarvení“, ostré Audi RS3 nebo prodloužený sedan Audi A8 Long.

Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek
Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek Klepněte pro větší obrázek

 

Následující kapitola
Seznam kapitol
  1. Stručný průvodce, Volkswagen, Audi
  2. Škoda, Seat, Citroën, Peugeot
  3. Opel, Kia, Hyundai
  4. Ford, Suzuki, Fiat, Alfa Romeo, Lancia, Jeep
  5. Jaguar, Land Rover, Lotus, Classic Show

bazar

VW Touareg 3
Rok výroby: 2010
Stav: 241 592 km
Cena: 300 000 Kč
VW Golf Plus 2
Rok výroby: 2011
Stav: 142 596 km
Cena: 240 000 Kč
VW Passat 2
Rok výroby: 2012
Stav: 161 359 km
Cena: 252 000 Kč
VW Golf 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 84 159 km
Cena: 300 000 Kč
VW Touran 1,6
Rok výroby: 2014
Stav: 128 565 km
Cena: 309 000 Kč
VW Lupo 1,7
Rok výroby: 2000
Stav: 186 955 km
Cena: 36 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

dnes | Milan Lažanský | 1 příspěvek
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků