Autopilot v Tesle předvídal nehodu a zastavil. Řidič by to ale měl umět také

Na autonomní řízení v teslách si motoristická veřejnost zvykla koukat s obezřetností, avšak za tuto reakci si systém zaslouží pochvalu.
Autopilot v Tesle předvídal nehodu a zastavil. Řidič by to ale měl umět také

Nizozemský řidič Tesly Model X se zapnutým režimem Autopilot jel na dálnici, když se před jeho vozem stala nehoda. Vůz před ním nedobrzdil před stojícím autem a nestačil ani uhnout.

Přesto Tesla, coby třetí auto v této situaci, zareagovala skvěle a před nehodou zastavila s dostatečným odstupem bez pomoci řidiče, což potvrdil sám Hans Noordsij, který za volantem seděl.

Za vše může update autopilotu na verzi 8.0, díky němuž snímá radar dvě auta před vozem místo jednoho. Ještě něž auto před teslou vůbec začalo brzdit, Tesla již zpomalovala a řidiče upozornila i akusticky. K nehodě tedy dojela bez jakékoli paniky.

Video: Tesla Model X má nebezpečné dveře. Mohou skřípnout ruce!

Video: Tesla Model X má nebezpečné dveře. Mohou skřípnout ruce!

Při nehodě nebyl nikdo vážně zraněn. Z technického lediska však incident posloužil coby dobrý příklad toho, že jinak proklínané bezpečnostní systémy jsou občas skutečně k užitku. Jistě, dobrý řidič vždy v provozu sleduje několik aut před sebou, stejně jako radar autonomního řízení. Měl tedy by podobnou situaci zvládnout také. Přiznejme si však, že naše pozornost nemusí být vždy naprosto stoprocentní, a právě v těchto situacích dokáže elektronika pomoci.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 23 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků