Autopilot Tesly už pozná i červenou na semaforu. Funkci ale nevyzkouší jen tak někdo

Vývoj systému Autopilot automobilky Tesla pokračuje. Už nyní pozná červenou na semaforu a umí podle toho zareagovat, novou funkci si však užijí jen vybraní uživatelé.

Vypadá to, že Autopilot v automobilech Tesla bude v dohledné době schopen poznávat semafory a reagovat na ně. Na Twitteru se objevilo necelou minutu trvající video, ve kterém Model 3 projíždí několik křižovatek na zelenou, následně plynule zpomaluje a zastavuje na signál „Stůj!“.

Jak snadno splést první Autopilot Tesly? Stačí kousek pásky a problém je na světě

Jak snadno splést první Autopilot Tesly? Stačí kousek pásky a problém je na světě

Kolují spekulace, podle kterých by se tato funkce mohla objevit již v následující velké aktualizaci. Americká automobilka přitom soustavně pracuje na postupném vylepšování autonomních funkcí svých vozidel. V listopadu loňského roku tak například přibyla schopnost rozpoznávání dopravních kuželů včetně případné změny jízdního pruhu.

Na červenou zastavit!

Schopnost zastavit na červenou je dalším krokem, kterým se vozy Tesla přiblíží k vyšší úrovni autonomní jízdy. Automobilka přitom ve svém konfigurátoru uvádí, že příplatková funkce Autopilot bude umět reagovat nejen na světelnou signalizaci, ale i na dopravní značky „Stůj, dej přednost v jízdě!“ Kromě toho v budoucnosti zvládne i zcela samostatnou jízdu městem.

Tesla ukazuje, jak na svět vidí Autopilot. Součástí vývoje můžete být i vy

Tesla ukazuje, jak na svět vidí Autopilot. Součástí vývoje můžete být i vy

Na obrazovce infotainmentu v kokpitu je signál „Stůj!“ reprezentován jako zřetelná červená čára, před kterou vozidlo zastaví. Poté, co se na semaforu rozsvítí zelená, čára postupně zmizí a automobil opět pokračuje v jízdě. Funkce je dle dostupných informací dostupná jen uživatelům s aktivovaným „včasným přístupem“.

Uvedená funkce rozšíří paletu asistenčních systémů a je součástí příslibu, který Tesla učinila, když před několika lety začala prodávat za 7000 dolarů (173 tisíc Kč) příplatkový balíček „Full Self-Driving“.

Autopilot Tesly nově nevyžaduje ani řidiče uvnitř vozu. Rizika nesou uživatelé

Autopilot Tesly nově nevyžaduje ani řidiče uvnitř vozu. Rizika nesou uživatelé

Skutečnost, že je funkce zastavování na semaforech k dispozici v rámci programu včasného přístupu, by měla znamenat, že se blíží její uvolnění do širší flotily. V tuto chvíli však nejsou známy žádné konkrétní časové plány – někdy trvá uvolnění nových funkcí dny, jindy celé týdny.

Článek připravila redakce VTM.cz

Minitest Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG: Kluk z plakátu

Volkswagen T-Cross 1.5 TSI ACT DSG

Nebude trvat dlouho a nabídka pohonných jednotek Volkswagen T-Cross projde drobnou úpravou. Benzinová patnáctistovka však zůstane, proto není od věci si říci, co od ní vlastně můžete očekávat.

včera | Jan Mička | 11 příspěvků
Minitest Dacia Duster 1.0 TCe Prestige: V plné výbavě za cenu holé Fabie Combi!

Dacia Duster 1.0 TCe

Druhá Dacie Duster není žádnou horkou novinkou. Novinkou je ale akční ceník. SUV od Dacie totiž aktuálně můžete mít za necelých 220 tisíc, s plnou výbavou za 326.900 Kč. Vždy to ale bude tříválec s předním pohonem. Dává smysl?

31.  5.  2020 | Petr Schnagl | 114 příspěvků
První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 52 příspěvků