bežtě s tou zasranou teslou už do pr.dele...
Nejsou náhodou stále zákony, že pokud řidič používá autopilot či jiné autonomní systemy, tak má byt stále plně v pozoru a koncentrován na jízdu? Přesně proto, aby se dalo vyhnou podobným nehodám, kdy autopilot prostě nezareaguje.Možná mám špatnou informaci, pokud ano, prosím opravte mě.
Omlouvam se, omylem jsem to napsal jako odpověď k předešlému příspěvku.
Řidič je totiž naivní hlupák, když věří autopilotu. A výmluva, že "nikdy s ním neměl problém", proto mu dal 100% důvěru je učebnicový příklad. Tesla Autopilot není ani náhodou v takový fázi, kdy by dokázal řešit všechny situace a ještě dlouho nebude - řidič proto musí sledovat cestu 100% času. Podle mě je to vina Tesly, že z lidí dělá "testovací piloty", protože o tomhle problému, kdy se řidič nechá přesvědčit systémem o jeho spolehlivosti, protože dlouhou dobu fungoval perfektně a proto polevuje v jeho kontrole vědí všichni, kdo vyvíjí autonomní auta, i Tesla. Mnoho automobilek (např. Toyota) úmyslně autopilota do aut zatím nedala, i když by mohla, právě kvůli tomuhle skrytýmu problému v lidský psychice. Tesla tohle nedělá dobře....
Nebyl to američan? To by mluvilo za vše.
Uz len fakt, ze kupil tu elektricku parodiu na auto, hovori za vsetko.
Jako, že mu neřekli a on nepodepsal seznámení s tím, že auto se zapnutým autopilotem může nabourat v nestandardní situaci a on teď bude vymáhat odškodnění? :-D
Je pravda, že to by bylo Americe podobné. :D
Lepší betonová stěna než žena s dětmi na přechodu
A medzitým 100.000 vodičov spôsobilo iné malé nehody, ale o tých sa nepíše.Ten vodič bol, resp. je asi trochu blb, keď autopilot používa v takých neštandardných podmienkach, na ktoré nie je určený.
Chápu kam tím směřuješ, ale není to moc vypovídající. Zajímavá by byla statistika kolik % z prodaných kusů tesly mělo nehodu v režimu autopilota, a kolik si způsobili samotní řidiči. Pak by se dalo zjistit, jestli je autopilot bezpečnější, než člověk, nebo jestli má tahle technologie ještě hodně cesty pře sebou. Ale takové statistiky asi nikdo nevydá.
http://www.hybrid.cz/nehodovost-u-vozu-tesla-k... ...
To znamená, že na cestě zatím nemá autopilot vůbec co dělat, neboť cesty jsou plné nestandardních situací. Kdyby byly jen standardní, tak nebudou ani žádné nehody.Jednou za čas vyjede jedno trdlo se zapnutým autopilotem a je nehoda. Proč to přirovnání k ostatním řidičům? Oni jsou také jako novinka na silnicích?
"Jednou za čas vyjede jedno trdlo se zapnutým autopilotem a je nehoda."V rezimu autopilota najely tesly uz miliony kilometru. Kdyby to bylo jak sis vysnil, tak by ani nestihali vyrabet nove tesly, aby nahradili ty sesrotovane.
Dle tebe všichni majitele Tesly v Americe jezdí jen s autopilotem? Myslím, že tomu sám nevěříš. A pokud opravdu autopilot nezvládl tento problém, tak opravdu nemá na cestě zatím co dělat. Hlavně si všimni těch datumů, to je pro dlouhodobou statistiku hodně důležité, a že zatím to nebylo autonomní řízení bez řidiče.http://www.autorevue.cz/tesla-vylepsila-asistencn... ... " Plná funkcionalita s autonomním řízením na úrovni 5 dle SAE však bude dostupná až v roce 2018."http://www.teslafan.cz/clanky/a-je-to-venku-tesl... ...
Domnívám se, že pokud je ve vozidle řidič, má se plně věnovat řízení, i když je aktivován autopilot. Jak by se policie zachovala, kdyby auto srazilo člověka a řidič by se vymlouval na aktivovaný autopilot? Je to pouze chyba řidiče...
Na konkurenčním webu je to i s videem a opravuji svůj názor. Vypadá to na fatální chybu autopilota, neboť u takové banality ani řidič nemohl předvídat, že autopilot nezareaguje správně (mírná pravotočivá zatáčka s viditelně žlutými betonovými svodidly...)
Jak se tak divám na to video, tak to vypadá, že to auto slepě věřilo přerušované čáře mezi jízdními pruhy a naprosto ignorovalo vše ostatní.http://bgr.com/2017/03/02/tesla-crash-vi... ...
Taky se to dá vyhodnotit jinak. Jezdím s asistentem řízení a radarovým tempomatem nějaký ten rok a řeknu Ti jedno. Nevěřím tomu absolutně vůbec. Možná proto jsem neměl nehodu. Beru to jako asistenta, jako je ABS. Pomáhá to, ale spoléhat na to nesmíš, nebo se Ti to vymstí. Nové E-klasse um řídit taky sama a zkus si to půjčit na předváděčku. Jezdí to po bílých čarách, někdy to jede i kousek za ně. Na ideální dálnici je to fajn že si sundáš svetr nebo nalije kafe z termosky, či mobil dáš nabíjet nebo se napiješ vody. To je tak vše. Jinak fakt věř tomu, že první den škrábneš svodidla, pokud se nestane nic horšího! ;-)
Suhlas s Driverom.
vodic zjavne cumel do mobilu, inak by videl ze to neda
Kolkokrat bude opakovane ze to je Autopilot, tolkokrat je to iba obycajna marketingova loz a nic viac.Kazdy potencialny zakaznik nech sa spyta hocijakeho leteckeho dispecera alebo pilota.
Pokud to marketingově propagují jako autopilot, tak se toho taky budu držet a nadpis je v pořádku. To že lžou vím, ale tak když oni tak co? Už několikrát piloti šli spát a nechali letadlo na autopilota. Pravda je, že ten je jednodušší než u auta.
Ta tvoje "marketingová lež" má při dálniční jízdě statisticky významně menší nehodovost než lidé...
vdaka za minus, ale marketingove lzi to samozrejme su. Autopilot, okrem ineho, ma nasledovne:a/ GC > ground control. Neustaly prisun informacii centralne so zemeb/ datalink > neustaly prisun informacii od ostatnych vo vzduchuc/ viacnasobne zalohovanieatd.Vojenske lietadla idu v tomto smere este dalej, napriklad stroj s totalne nefunkcnym radarom vie nadalej v priestore posobit, prave vdaka a+b. Dokonca, pokial je v dosahu *svojich* strojov, na plnu funkcnost mu staci 'b' a funguje v tzv. pasivnom rezime. A prave toto je ten moment, preco ten tzv.Autopilot existuje max.na papieri a zakaznikovej fakture. Chapem ze toto sa na VS z powerpointu /marketing/ neuci, ale kym zacnete zakaznika podvadzat, aspon nech je to hodnoverne.
Nic z toho ovsem neni pro autopilota podminka. Ale hlavne, ze sis kopnul.
...samozrejme ze je a to oboje, chod sa spytat na prve /idealne/ vojenske letisko. No ten marketing, ved to vidim vsade. Naco je komu takto zbytocne premnozeny druh, to mi je zahadou.
chlape ty seš úplně mimo. srovnávat autopilota z letadla a z auta je nesmyslv autě musí reagovat na každou věc rychle, protože se vždy jedná o bezprostřední záležitost- zatáčky, křižovatky, chodci, jiný auta, cyklisti, překážky v silnici atd. ale letadlo? myslíš, že letadlu něco z ničeho nic vletí do cesty? ty lety jsou naplánovaný dopředu a málokdy se něco mění za letu. i ten autopilot je naprogramovaný na určitou trasu a možná ani nemá funkci jí měnita za další letadla jsou schopna se sebou komunikovat, ale auta jsou odkázaný jenom na to jestli se vidí (vizuální kontakt, ale myslel jsem i různými senzory)
Pochop uz, ze tvoje definice autopilota nikoho nezajima. Zamysli se nad tim, jestli jsou nasledujici otazky ekvivalentni: 1) "Jak je definovan autopilot"2) "S jakymi udaji pracuje letecky autopilot"?
A já nevěděl, že je to hromadně již alespoń více než rok v provozu, aby se to takto dalo vyhodnotit. O jakou statistiku se opíráš?
Spi dál Mírku. Stejně už ti všechno uteklo. B-]
https://static.nhtsa.gov/odi/inv/2016/INCLA-PE1600... ...
Malo informaci... takhle to vypada, ze system selhal v trivialni situaci. Kdo vi, jak to bylo...
"vše mohlo skončit mnohem hůř" Vždyť řidič nijak nereagoval a nechal Teslu nabourat bez jakéhokoliv zásahu do řízení, tak jak mohlo skončit mnohem hůř? podle mě, je to nějakej blb kterej se nevěnoval řízení naboural a snaží se to hodit na Teslu...
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.