Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

runner42  |  18. 05. 2016 15:12

Autonomní řízení je zcela bez šance se prosadit, protože jeho koncept má několik zásadních slabiny v současné době neřešitelných slabin.

1) Systém, který musíte neustále kontrolovat a být ve střehu před jeho selháním, nepřináší žádnou hodnotu.
2) Systém, kterému svěříte život, musí být absolutně bezchybný. Žádný takto komplexní existující systém není stoprocentně spolehlivý. Přes mnoho desítek let vývoje není možné se např. zcela spolehnout na systém automatického přístání letadel, přestože jeho úkol je oproti řízení vozidla nesrovnatelně jednodušší. Jediné brutální úmrtí pak může znamenat nezvratnou ztrátu důvěry zázníků v takový systém a automobilku, která s jeho existencí spojí svoji budoucnost to může velmi rychle položit.
3) Změna právního prostředí umožňující přenesení odpovědnosti z řidiče na automobilku a s tím spojené důsledky v pojištění a dalších oblastech si vyžádá možná desetiletí, bez garantovaného výsledku.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 05. 2016 16:43

Zajímal by mě názor těch, co nesouhlasí. Pravděpodobně nechápou, že veškeré elektronické systémy a jimy realizované služby stojí na principech "best effort" a "limited liability".
Jinými slovy, dodavatelé deklarují snahu o dosažení maximální bezchybnosti, ale pokud by k chybě došlo, vyvazují se z odpovědnosti za následky. Tento koncept je ale pro autonomní řízení zcela nepoužitelný - stěží lze akceptovat, že polovinu vaší rodiny zabije softwarová chyba a dodavatel jen pokrčí rameny a ukáže odstavec v podmínkách použití, ve kterých odmítá odpovědnost. V žádném odvětví neexistují elektronické systémy, na kterých by spočívala stoprocentní odpovědnost za lidský život a současně nebyly kontrolovány člověkem a nebylo je možné okamžitě nahradit alternativním řešením.
Proto na plně autonomní systémy řízení (označované jako kategorie 5) založené na vyvázání šlověka z řízení můžeme s klidem zapomenout a ostatní poloautonomní kategorie (kam patří i tempomat) přinášejí jen omezený prospěch a nejsou žádnou revolucí.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 05. 2016 16:56

Takže na kolik si ceníte manželku a svoje děti?

Odpovědět  |   | 
sokar  |  18. 05. 2016 17:08

Já si je cením natolik, že mi žádnej autonomní systém řízení nepřevezme kontrolu nad vozem a to do doby než bude na 100% bezpečný a až tomu tak bude tak stejně budu řídit sám, protože když se v autě všichni zabijem tak mi to bude už ad1 jedno a ad2 si za to můžu sám.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 05. 2016 17:16

Ano, přesně tak, s tím souhlasím. To ad2 je velmi významná věc. Ono totiž pokud havarujete vy, nebo vaše manželka, je to tagedie. Ale měl jste to ve své moci. Zatímco když auto havaruje, protože nějaký tlusťoch u počítače byl líny uvolnit nějakou proměnnou ve zdrojovém kódu softwaru auta a všechno běhm jízdy na dánici vytuhlo, pocit bezmoci bude obrovský a jen stvoří dalšího Vitalije Kalojeva.

Odpovědět  |   | 
legr  |  19. 05. 2016 11:00

Žádný systém čehokoli na světě není 100% bezpečný. A nikdy nebude. Natož pak dnešní autonomní řízení.

Odpovědět  |   | 
Aladin  |  18. 05. 2016 17:36

To je docela zajímavá myšlenka. Nicméně si myslím, že po tomto systému bude v budoucnosti taková poptávka, že i přes rizika bude realizován a lidé to risknou.

Společnost běžně riskuje neosvědčené. Mobilní telefony, stále není prokázáno, že nezpůsobují nádory. Funkční sportovní oblečení, jsou odborné názory, že může způsobovat rakovinu na stejném principu jako azbest. V současné době ve zkoumání a přesto to všichni kupují. Atd.... Spolehnutí se na elektroniku: řízení vlakových jednotek, jaderné elektrárny, robotické přístroje na operačních sálech, vše pouze elektronika.

Současný provoz je i tak nebezpečný. Někdo dostane infart, bude někde na podlaze lovit mobil, cigára a vyjede z pruhu. Automatické řízení nějaká rizika zvýší a nějaká zase smaže. Já mu v dnešní době též nevěřím, ale přijde čas, kdy se stane plnohodnotným fungujícím systémem. Je dosti pravděpodobné, že to bude za mnohem déle než si lidé od Tesly myslí.


Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 05. 2016 17:37

"Mobilní telefony, stále není prokázáno, že nezpůsobují nádory."
Stejne tak nikdo neprokazal, ze diskuze na autorevue.cz nezpusobuji nadory...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 05. 2016 18:19

Současný provoz je nebezpečný, lidé dělají chyby a umírají. Říká se, že řidič když vyjede je jednou nohou v nemocnici a tou druhou v kriminále. A to, že jsme na tom všichni plus mínus stejně nás uklidňuje. Protože víme, že žádný z nás řidičů tu chybu udělat nechce, nikdo nechce umřít a udělá všechno proto, aby tomu zabránil. Autonomní auto se naproti tomu chová čistě dle programu a nehoda a smrt je tam jen softwarová chyba.

Je obrovský rozdíl, jestli chybu udělá jiný řidič, který je přímo účastníkem nehody, je takřka po ruce. Ale když nabourá autonomní vozidlo, nikoho z viníků to bolet nebude.

V lidské DNA je zakódován smysl pro spravedlnost. Když udělám chybu a vybourám se, je to spravedlivé. Když udělá chybu někdo jiný a nabourá do mě, sice za to nemůžu, ale on bude také trpět a to je alespoň částečně spravedlivé. Když ale havaruje autonomní vozidlo, viník je někde doma v teple a jestli bude trpět, je hodně hodně nejisté. A to spravedlivé není.

Jinak v řízení vlaků, elektráren, lékařských přístrojů se mýlíte. To nejsou autonomní systémy a bez člověka se neobejdou. A je to tak správně, protože odpovědnost vždy nese někdo konkrétní.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 05. 2016 18:59

Takze lepsi vyjet s tim, ze mam 10 % pravdepodobnost, ze se vlastni vinou zabiju, nez vyjet s tim, ze s 1 % pravdepodobnosti zemru kvuli autopilotovi?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 05. 2016 19:06

Pravděpodobnost smrti vlastní vinou můžete zcela zásadně ovlivnit vlastním jednáním.
Dále by mě zajímalo, z čeho vyvozujete, že autonomní vozidla mají nižší nehodovost.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 05. 2016 19:10

To je jenom myslenkovy pokus. Kdyby byly statistiky takove, ze v autonomnim aute mate desetkrat nizsi pravdepodobnost umrti, budete i nadale ridit sam? Co kdyz ta pravdepodobnost bude stokrat nizsi? Tisickrat nizsi?

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  18. 05. 2016 20:01

Pravděpodobnost, že do vás někdo nabourá je stále stejná teda v případě autonomního auta větší, protože přibývá i možnost nárazu zezadu kvůli pomalé jízdě a pravděpodobnost toho, že nabourám já sám si určuju podle stylu jízdy

Odpovědět  |   | 
runner42  |  19. 05. 2016 08:03

V tom spočívá zrádnost statistik. Je totiž rozdíl v pravděpodobnosti nehody spočítané průměrem a pravděpodobnosti pro každého jedince. Jinými slovy, autonomní automobil může mít menší nehodovost, jako špatný řidič, ale vyšší, než řidič dobrý. A protože se skoro každý považuje za dobrého řidiče, který nebourá, nenechá se nahradit automatem.

Odpovědět  |   | 
Jig  |  19. 05. 2016 00:42

Jestli nyní máš 10% pravděpodobnost, tak nástup autonomních vozů se tě netýká :)

Odpovědět  |   | 
Bubaak  |  20. 05. 2016 07:22

je pravděpodobný, že při každý 10 jízdě umře, kdy bude pohřeb?

Odpovědět  |   | 
JKgqd7y6$136  |  18. 05. 2016 18:14

"stěží lze akceptovat, že polovinu vaší rodiny zabije softwarová chyba a dodavatel jen pokrčí rameny a ukáže odstavec v podmínkách použití, ve kterých odmítá odpovědnost."

Zatimco kdyby odpovednost neodmital, by to byl veliky rozdil ....

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 05. 2016 18:23

Pokud odpovědnost nebude odmítat, nese veškerou materiální a například v ČR i trestní odpovědnost. Takový business předpokládá revoluci v pojišťovacím a zajišťovacím businessu.
Automobilky samozřejmě už dávno sondují možnosti změn právní úpravy. Teď sice naznačují, jak ponesou odpovědnost, když by ale přišlo na lámání chleba, tak podle stávající legislativy do toho nikdy nepůjdou. Protože jen náklady na pojištění s tím spojených rizik by byly opradu gigantické.

Odpovědět  |   | 
Jirka  |  19. 05. 2016 00:18

Ano, jsem pro to, aby byla desetinová šance, že polovinu mé rodiny zabije softwarová chyba oproti chybě lidské i přes riziko, že se nikdo nebude zodpovídat.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  19. 05. 2016 07:43

Vy vlastní děti nemáte.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 05. 2016 17:11

1) to ale neni cil
2) a lidsky ridic je absolutne bezchybny?
3) treba metro bez ridice uz je v mnoha mestech, takze to pravne to asi nebude neresitelne
Ja si nemyslim, ze lze vytvorit na 100 % bezpecne autonomni auta, ale jsem presvedcen o tom, ze je mozne dosahnout nizsi nehodovosti, nez u zivych ridicu.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 05. 2016 17:24

A co je tedy cílem?
Řidič není bezchybný. Ale za následky svých chyb nese sám odpovědnost.
Metro je uzavřený systém bez vnějších vlivů, není bez dohledu (to že člověk nesedí přímo ve vagónu neznamená, že není provoz sledován a neexistuje možnost do provozu okamžitě zasáhnout) a žádné faktické riziko zde nehrozí, protože není do čeho narazit.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 05. 2016 17:37

Cilem je autonomni auto. Idealne asi, aby vsechna auta byla autonomni, protoze tim se razantne zvedne bezpecnost provozu.
Vy to odmitate z principu, aniz byste znal nejaka fakta. Google uz najezdil s autonomnimi auty pres 2 miliony kilometru, autonomni auta byla ucastnikem asi 14 drobnych nehod a jen v jednom pripade to bylo zpusobene autopilotem. V ostatnich pripadech to byla chyba ostatnich ridicu, vetsinou naraz ze zadu pri zastaveni na cervenou. Ke zraneni doslo jen jednou(to byl taky pripad, ze do autonomniho auta narazilo jine zezadu). To mi tak zle neprijde, vzhledem k tomu, ze to jsou teprve zacatky. Kdyz bude na silnicich vetsina aut autonomnich, tak ta auta budou moci komunikovat i mezi sebou, coz povede k jeste vyssi bezpecnosti.

Odpovědět  |   | 
sokar  |  18. 05. 2016 18:08

Kdyby to čistě náhodou vyšlo a všechna auta byla autonomní, tak by mě zajímalo za co nás budou buzerovat policajti, k čemu jim bude skrytý dohled a bodový systém.

Nevím kdo bude víc v prdeli zda my nebo oni.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 05. 2016 18:09

Kdyz budou vsechna auta autonomni, dopravni policie ztrati smysl.

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  18. 05. 2016 18:18

A kolikrát musel zasáhnout řidič, aby k té nehodě nedošlo? Každé 2km nebo 3? Už se mi nechce zase ta tabulka hledat
K nárazu zezadu došlo z logického důvodu ono se blbě bourá z jiné strany, když to auto jede 20mph, protože se víc "bojí"

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 05. 2016 18:20

Jsou to zacatky. V podstate prvni generace aut, kterou pustili do ulic. Nerikam, ze bych tomu dnes sveril do rukou svuj zivot, ale za 10 let muze byt situace uplne jina.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 05. 2016 18:31

Zde se ale nejedná o technologický problém. Je zde mnoho právních a etických problémů. Jak například vozidlo zareaguje v bezvýchodné situaci v okamžiku, když na silnici vběhne dítě. A jak když pes? Rozmašíruje dítě, aby ochránilo pasažéra, když je vedle silnice volná louka? Zachrání psa a zabije pasažéra strhnutím vozidla do lesa? Mnoho mnoho nevyřešených problémů.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 05. 2016 18:35

Tak tohle ja nezpochybnuju. Az se ale dostatecne prokaze, ze v autonomnim aute ma clovek treba desetkrat mensi sanci, ze se mu cestou neco stane, tak to pujde samo.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 05. 2016 19:07

A proč by mělo autonomní vozidlo mít nižší nehodovost?

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 05. 2016 19:11

Protoze jinak by do nej nikdo nesednul

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 05. 2016 19:23

Tak to nemyslím. Aktuálně má Google dispozici jen údaje z provozu řekněme potupnými rychlostmi a výsledky nehodovosti jsou stejně strašné. Tak proč by to mělo být v dohledné době jinak?

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  18. 05. 2016 19:29

A to mají v USA široké rovné cesty až to pojede po české průměrné okresce 90 aniž by se ot rozbilo o první strom tak bude nějaký pokrok, ale na to zatím nikdo nenašel odvahu...

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 05. 2016 19:41

Pokud vim, tak jedna zpusobena nehoda(bez zraneni) na 2 miliony kilometru. To mi tak hrozne neprijde. Ja ale nikde nepisu, ze to DNES je buhvi jake terno. Za deset let ale muze byt.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  19. 05. 2016 10:03

A kolik nehod by to bylo v provozu srovnatelném s normálním autem bez zásahu řidiče?

Odpovědět  |   | 
Ivan  |  21. 05. 2016 13:40

myslím, že v provozu na silnicich ještě dlouho jak píšete desetiletí možná i navždy ponese řidič. Stejně jako finální zoodpovědnsot v letadlech nese pilot. Provoz na silnicích je tak různorodý, že připravit reakce na všechny situace je myslím nemožné.
Řidič prostě musí být připraven převzít řízení kdykoliv. Stejné jako s tempomatem, sice mám v autě adaptivní tempomat ale i tak vysloveně si pohovět, tedy dát nohy někam daleko od pedálů si dovolím jen na pár minut v případě prázdné dálnice. tedy defakto pouze v noci. Jinak mám alespoň pravou nohu tak nějak na plynovém pedálu. Ačkoliv mohu jinak říct, z vlastní zkušenosti, že se dá projet trasa Rozvadov - München, s tím že jen točíte volantem a bez zásahu do plynu či brzd.
Pravda dospěl jsem k tomu i tím, že jsem si hověl a při potřebě brzdit jsem nejdřív šlápl na plyn (ještě s klasickým tempomatem). Naštěstí se to obešlo bez nehody ale zapotil jsem se. Podle mne to je stejná situace jako v případě nenadále zrychlujících Toyot, také jsem v prvním okamžiku nechápal co se děje.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 05. 2016 19:31

Nevěřte strojům!

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 05. 2016 19:39

Se jenom děsim toho až budou ty "kvalitní" auta od Fiatu ovládat umělý mozky z Gůglu. Tam prej budou volant a pedály jenom z důvodu, že to vyžaduje zákon. Kolik lidí si to koupí a bude dobrovolně dělat ze svých rodin pokusný krysy? To bude teprv mazec až se to splaší.
A což teprv autonomní autobus plnej dětí...
Můžem jen doufat, že policejní radary a vůbec všeobjímajíci elektrosmog nebude mást senzory aut a nezpůsobí nějaký vošklivý nehody.

Odpovědět  |   | 
jehoVista  |  18. 05. 2016 19:42

A jaka je pravdepodobnost, ze je dnes za volantem autobusu plneho deti nevyspaly, vystresovany, nebo treba ozraly, ridic? Podle me celkem slusna.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 05. 2016 19:51

Naprosto šílená, ale znáte veřejnost na silnicích měsíčne umíraj celý flotily plnejch boeingů bez povšimnutí, ale když se jeden záhadně rozštípe vo hladinu oceánu tak je to celosvětový neštestí. Statisticky to bude třeba mizivé, ale sledované to bude přespříliš.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 05. 2016 19:55

Ještě by to chtělo statistiku kolika nehodám ten Tesláckej autopilot zabránil.

Btw ta předešlá nehoda byla ve funkci summon čili bez řidiče za volantem

Odpovědět  |   | 
Neurotic  |  18. 05. 2016 20:05

V tom případě bych přidal i statistilu kolika nehodám zabránil zásah řidiče do řízení toho autopilota at to máme komplet

Odpovědět  |   | 
kuk  |  18. 05. 2016 20:30

Souhlas.

Odpovědět  |   | 
Michal  |  18. 05. 2016 23:02

Opět diskuze jen na základě bludů a nesmyslů,ale od runner42 nic jinýho ani nečekám. žádný systém,ani autonomní,nebude 100% spolehlivý, pořád tam nějaká tisícina či miliontina procenta lítat bude,ale bude to pořád mnohonásobně bezpečnější než dnes, kdy řídí lidé. Vemte si, kolik bouraček je způsobeno vlivem alkoholu a jiných drog, nepozornosti či vlivem špatného stavu vozidla, autonomní systém dokáže všechny tyhle věci odstranit. Neříkám, že je teď ten systém dokonalý, ale taky je to teprve v začátcích. Bude potřeba upravit zákony, to bezesporu, ale jiná možnost ani není.

Odpovědět  |   | 
tom  |  19. 05. 2016 07:30

Tech aut jezdi par, nejvic v americe na prehlednych a sirokych silnicich a stejne jsou s tim problemy.
Na nasich okreskach to bude jeste dlouho nepouzitelne. Vim o trech firmach, ktere v CR testuji autonomni rizeni, zasah ridice je nekolikrat za hodinu hlavne v takovych situacich, se kterymi si ta auta nedokazi pri dnesnim stavu technologii poradit...

Odpovědět  |   | 
runner42  |  19. 05. 2016 08:28

runner42 se autonomním řízení a předvším s ním spojenými kybernetickými riziky profesně zabývá. Proto ví i dalších rizicích, které tvoří pro ostatní účastníky nepředvídatelné chování autonomních vozidel, reziduální řidičovo riziko (pokud se po 99,99% času řidič jen pasivně veze, v okamžiku 00,01% mimořádné situace není schopen adekvátně reagovat.), riziko pro vlastníky, protože automobilky sice na jedné straně začínají budovat image důvěry v autonomní vozidla a současně na druhé straně usilují o omezení odpovědnosti ve stejné podobě, jakou mají aerolinky (viz Varšavská dohoda z roku 1929).

Odpovědět  |   | 
Marek71  |  19. 05. 2016 11:57

Mě naopak přijde, že runner42 tady předkládá relevantní argumenty a vůbec nerozumím těm reakcím a hlavně slepému a bezaurgumentovému mínusování jeho příspěvků. Je potřeba se na tuto problematiku koukat střízlivě a hlavně nebrat jako 100% argument to, co řekne Elon Musk.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 05. 2016 13:38

Souhlas, programatori/vyvojari/robotici atp to ale mohou videt trochu jinak a technologie casto narazi na politicke/legislativni problemy, nezajem, predsudky atd. Ta problematika je dost komplexni (neni to jen o automotive odvetvi) a nakladna a 'vsichni' ji resi po svem, oddelene a doufaji, ze uspeji a ostatnim vnuti sve vysledky.

Odpovědět  |   | 
kuk  |  19. 05. 2016 05:14

Spousta bouraček je způsobemá telefonováním a jinejma nepozornostma a taky únavou.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  19. 05. 2016 09:39

Mili automobilovi nicmene uz ne it/ai odbornici. Zapominate na fakt, ze pri masovem rozsireni autonomich systemu budou tyto mimojine spolu navzajem komunikovat - polopaticky vase auto s auty v okoli. Provoz nebude probihat na rozm#dane D1 v neprimerenych rychlostech nebo v preplnenem city plnem nervoznich klickujicich frajeru. Predpokladam, ze napr. nelitate letadly, nejezdite vytahem atp

Kolik lidi pozabijely programy ve strojich a kolik sami lide za volantem/kniplem/kormidlem?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  19. 05. 2016 10:00

jo jasně. Výrobci se nejsou schopni domluvit ani na tom, jaký kabel se strká do mobilu/elektormobilu/notebooku atd atd, po dvaceti letech nefunguje pořádně ani dopravní zpravodajství přes RDS, které má taky několik stadardů.... a ty tady fantazíruješ o tom, že se spolu domluví americký Dodge s rumunskou lowcostovou Dacií

Výtah je uzavřený systém bez vnějších vlivů. Letadla nejsou řízena autonomně.

Odpovědět  |   | 
Antiautomat  |  19. 05. 2016 18:14

hm, takze prichadza doba, ked znamy termin z IT - BSOD /bluescreen of death/ ziska uplne iny a to doslovny rozmer.

Ja si skor myslim, ze za tym celym je snaha o kontrolu. Kam sa pojde, ako daleko, ako rychlo, kedy a hlavne KTO. A data sa budu vesele zbierat a bude sa spehovat a kseftovat ako este nikdy. Sk.rvena moderna doba.

Odpovědět  |   | 
bzzz  |  20. 05. 2016 13:56

Kolik BSOD zabil astronautu nebo pilotu/lidi?

Odpovědět  |   | 
runner42  |  20. 05. 2016 14:49

To se neví. Zaprvé to lze zpětně jen ztěží zjistit, pokud došlo k nehodě s úmrtím, protože informace ze systému jsou volatilní a v případě nehody praktick nezjistitelné . Zadruhé v případě výpadku systémů je letadlo stále ovladatelné a odpovědnost leží na pilotovi. Pokud pak došlo k nehodě (a napadá mě namátkou let AirAsia), je nehoda započtena jako selhání pilota, v lepším případě jako kombinované selhání, kde podíl výpadku některého systému hraje "jen menší roli".

Odpovědět  |   | 
kuk  |  20. 05. 2016 02:43

Tesla získá za jedinný den ze svejch autopilotů tolik dat jako získal Google za celou dobu testování ze svých autíček. Tak si vemte jakej budou mít náskok než to ostatní firmy vůbec začnou dávat do svejch aut.

Odpovědět  |   | 
Driver  |  20. 05. 2016 20:54

Ty radary vpředu měla Audi před 10ti lety a už před 5ti lety vyvinuli zcela novou generaci. Kromě toho, že je to už chytřejší než člověk, tak jednoduchý příklad. První radary byly dole pod RZ. Tam, kde je má dnes Škoda. Když na dálnici trefíte velký hmyz, tak radar neměří vzdálenost a kamera nevidí problém. Systém hlásí závadu a převezměte řízení. Když to neprovedete, jste ve svodidlech či příkopě.
....
Dnes už Audi používá asi pět let radary dva. Ale zejména mají kulový hladký povrch. Hmyz tak nedokáže zalepit oba radary. Vidíte ten vývoj? Je tam ale mraky dalších vylepšení... To, co používá Tesla je jak radar z 10let staré Audi, prostě šrot! Kdyby aspoň ten radar měl z čela polokouli, ale ten plochý obdélník, to je pravěk. Řeší to autonomním bržděním. Na dálnici Vás sejme první kamion... Je kosmické, jak automobilky vyvíjejí 25let systémy, sypou do toho miliardy eur ale jestli chcete obyčejný aktivní tempomat, VW už je má nahoře ve znaku a ten je jednak výše a vidí dále než Audi pokud je silnice nahoru/dolů a také znak co kryje radar je v takovém úhlu, že jeho zaslepení je skoro vyloučeno. Škoda a Seat to má samozdřejmě zcela špatně, holt staré zásoby, ale v další generaci bude líp.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků

Nejčtenější články

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště vozů Tatra. Pár z nich je možné zachránit

Na severu Čech leží obrovské pohřebiště voz…

Podobných míst byste našli spousty. Zrovna tady však odpočívá a záchranu (bez)nadějně očekává především hromada starých tatrovek.

26.  3.  2020 | | 31 N/A
Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V závodě srazila pilota a praskaly kosti

Tatru 613 proslavil i šílený moment v F1. V…

Ačkoliv měla především zachraňovat, Tatra 623 je do historie zapsána možná nejznáměji jako speciál paradoxně způsobující bolest.

1.  3.  2020 | | 35 N/A
Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Octavia zemřel za podivných okolností

Tragická nehoda, nebo vražda? Otec Škody Oc…

Škoda si v rámci 125letého výročí připomíná klíčové osobnosti vzniku automobilky. V případě Ludvíka Kalmy však nelze kromě vyzdvižení jeho důležité role opomenout i jeho tragický odchod.

18.  3.  2020 | | 43 N/A
Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem měsíce. Nikdo mu ale nevěnoval pozornost

Škoda poprvé ukázala Enyaq iV už začátkem m…

Při oficiálních prezentacích vozů je dobré všímat si detailů. Naposledy se to osvědčilo při premiéře Škody Octavia RS iV – poprvé jste totiž mohli vidět připravované elektrické SUV Enyaq iV.

6.  3.  2020 | | 41 N/A
Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě verze, zaútočí na Jeep i Land Rover

Nový Ford Bronco odhalen únikem. Má dvě ver…

Fordu utíkají na veřejnost fotky chystaného SUV a off-roadu rodiny Bronco. Potvrzují se tak informace o dvojici různě zaměřených modelů.

10.  3.  2020 | | 7 N/A