Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Buď autopilot Tesly nefunguje, nebo řidiči neví, jak ho mají používat. Každopádně další auto mělo nehodu v době, kdy mělo zapnutou funkci autopilota. Řidička z Kalifornie narazila zezadu do jiného auta v rychlosti okolo 64 km/h, Tesla nedokázala sama zpomalit.

A pak se spustila klasická mediální přestřelka, řidička obviňuje automobilku, že její systém nefungoval tak, jak by měl, zatímco automobilka tvrdí, že systém fungoval a řidička ho sama vypnula tím, že sáhla na volant a sešlápla prudce brzdový pedál. Tesla tomu přidává, že funkce autonomního řízení neznamená, že se řidič nemusí věnovat řízení.

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Naopak, řidič by měl být podle Tesly připraven kdykoli zasáhnout do řízení. Schopnosti částečně autonomního řízení Tesly mnozí řidiči očividně hodně přeceňují. Jen si vzpomeňte na záplavu videí na YouTube, kdy lidé přelézají na zadní sedadla a svůj život nechávají na pospas elektronickému mozku auta.

Přitom stačí, aby radar zastínil třeba velký list nebo jiné nečistoty a celý systém v mžiku přestane fungovat. Autonomní vozy zkrátka čeká ještě dlouhá cesta a tak je k nim třeba přistupovat.

První jízda s novým Seatem Leon 1.5 TSI: Tak dobrý, že vás dostane na kolena

Seat Leon 1.5 TSI ACT 110 kW

První dostaveníčko s novou generací Seatu Leon považujme za hodně letmé seznámení. Vyzkoušeli jsme benzinovou patnáctistovku s manuálem, největší radost nám však dělal podvozek.

28.  5.  2020 | Jan Mička | 48 příspěvků
Minitest Hyundai Kona Hybrid Premium: Příští zastávka Spořilov?

Hyundai Kona Hybrid Premium

Hyundai má talent snad na všechno. Umí rodinná, sportovní i užitková auta. Jak se mu ale povedl hybridní crossover?

24.  5.  2020 | Vladimír Kadera | 76 příspěvků
Minitest Volkswagen up! GTI (85 kW): Meziměstská střela i obětní beránek

Volkswagen up! GTI

Utratit více než 400.000 Kč za městské auto se spalovacím motorem může kdekomu připadat jako holý nesmysl. Všechno ale začne dávat smysl, když vezmete v úvahu tři magická písmena na jeho zádi a pořádně se projedete.

21.  5.  2020 | Jan Mička | 13 příspěvků