Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Buď autopilot Tesly nefunguje, nebo řidiči neví, jak ho mají používat. Každopádně další auto mělo nehodu v době, kdy mělo zapnutou funkci autopilota. Řidička z Kalifornie narazila zezadu do jiného auta v rychlosti okolo 64 km/h, Tesla nedokázala sama zpomalit.

A pak se spustila klasická mediální přestřelka, řidička obviňuje automobilku, že její systém nefungoval tak, jak by měl, zatímco automobilka tvrdí, že systém fungoval a řidička ho sama vypnula tím, že sáhla na volant a sešlápla prudce brzdový pedál. Tesla tomu přidává, že funkce autonomního řízení neznamená, že se řidič nemusí věnovat řízení.

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Naopak, řidič by měl být podle Tesly připraven kdykoli zasáhnout do řízení. Schopnosti částečně autonomního řízení Tesly mnozí řidiči očividně hodně přeceňují. Jen si vzpomeňte na záplavu videí na YouTube, kdy lidé přelézají na zadní sedadla a svůj život nechávají na pospas elektronickému mozku auta.

Přitom stačí, aby radar zastínil třeba velký list nebo jiné nečistoty a celý systém v mžiku přestane fungovat. Autonomní vozy zkrátka čeká ještě dlouhá cesta a tak je k nim třeba přistupovat.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků