Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Autopilot Tesly měl další nehodu. Automobilka ale říká, že je to chyba řidiče

Buď autopilot Tesly nefunguje, nebo řidiči neví, jak ho mají používat. Každopádně další auto mělo nehodu v době, kdy mělo zapnutou funkci autopilota. Řidička z Kalifornie narazila zezadu do jiného auta v rychlosti okolo 64 km/h, Tesla nedokázala sama zpomalit.

A pak se spustila klasická mediální přestřelka, řidička obviňuje automobilku, že její systém nefungoval tak, jak by měl, zatímco automobilka tvrdí, že systém fungoval a řidička ho sama vypnula tím, že sáhla na volant a sešlápla prudce brzdový pedál. Tesla tomu přidává, že funkce autonomního řízení neznamená, že se řidič nemusí věnovat řízení.

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Nekupujte si ojeté BMW i3, Nissan Leaf ani Teslu, radí Consumer Reports

Naopak, řidič by měl být podle Tesly připraven kdykoli zasáhnout do řízení. Schopnosti částečně autonomního řízení Tesly mnozí řidiči očividně hodně přeceňují. Jen si vzpomeňte na záplavu videí na YouTube, kdy lidé přelézají na zadní sedadla a svůj život nechávají na pospas elektronickému mozku auta.

Přitom stačí, aby radar zastínil třeba velký list nebo jiné nečistoty a celý systém v mžiku přestane fungovat. Autonomní vozy zkrátka čeká ještě dlouhá cesta a tak je k nim třeba přistupovat.

Za volantem Porsche Cayenne Coupé: Podvozek už zase čaruje a kouzlí!

Porsche Cayenne Coupé (první svezení)

Méně auta, praktičnosti i místa na zadních sedadlech, ale zato s vyšší cenou. To je ve zkratce druhá karosářská verze modelu Cayenne s poněkud nepatřičným přídomkem Coupé, která právě zakotvila na českém trhu. Ideální příležitost svézt se…

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Range Rover Evoque P250: Stojí tvrdohlavý nezmar za skoro 2 miliony?

Range Rover Evoque P250

Range Rover si prostě nedá říct a i do městského crossoveru nabízí všemožnou výbavu do terénu. Je tolik kilogramů navíc opravdu potřeba? A poradí si s tím mild-hybridní pohon?

21.  7.  2019 | Vladimír Kadera | 16 příspěvků
TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 11 příspěvků