Autopilot od Tesly má skrytou funkci Šílený Max. Co si pod tím představit?

Elon Musk odhalil tři režimy systému Autopilot. Uvolní je někdy k běžnému užití?

Když Elon Musk, šéf automobilky Tesla, na svém twitterovém účtu sdílel příspěvek fanouška, kde jede tahač Tesla Semi ve stylu filmu Šílený Max uprostřed zuřivé kolony, vypadalo to jako vtip. Jenže na reakce odpověděl Musk zcela vážně. Režimy "Mad Max" je v softwaru vývojových prototypů skutečně instalován. S doslovným názvem.

Tesla Roadster dostane paket SpaceX. Asi víte, co to znamená

Tesla Roadster dostane paket SpaceX. Asi víte, co to znamená

Vizionář to doložil fotkou z palubního systému. Tento režim se týká systému semi-autonomního řízení Tesly, který jej poměrně sebevědomě nazývá Autopilot. Konkrétně lze ve třech režimech měnit agresivitu bočních senzorů, respektive změny směru jízdy. Od standardní přes agresivní až po Šíleného Maxe.

Tyto volby v softwaru sériových vozů Tesla nejsou a není jasné, jestli vůbec někdy budou. Musk pod příspěvkem o bezpečnosti a uživatelské přívětivosti tohoto prvku agresivnější změny pruhů diskutuje.

"Chtěli jsme to pojmenovat "režim kolony v LA", ale to už by bylo asi příliš," zavtipkoval také. Dále přiznal, že i v nejagresivnějším módu by pořád musela být změna pruhů maximálně bezpečná a možná také vyžadovat zásah řidiče pro větší kontrolu.

Tesla propouští zaměstnance. Administrativu vymění za dělníky

Tesla propouští zaměstnance. Administrativu vymění za dělníky

Co se týče samotného filmu Mad Max, na který Musk názvem specifického módu naráží, zajímavý je fakt, že upraveným nákladním autem pro potřeby filmu je Tatrovka. Konkrétně model 815, který ale pod nánosy rekvizit a karosářských úprav jen tak nepoznáte.

TEST Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG 1st Edition: Sesazený král Evropy vrací úder

Volkswagen Golf 1.5 eTSI DSG

Přestože se nový Volkswagen Golf tváří jako ten minulý, ve skutečnosti prošel komplexní proměnou. Spoléhá na elektrifikaci a přijel se zcela novým pojetím interiéru. Všechno to přináší zajímavé výhody, ale také jisté nevýhody.

včera | Jan Mička | 49 příspěvků
Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 145 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 25 příspěvků