Autopilot od Tesly má skrytou funkci Šílený Max. Co si pod tím představit?

Elon Musk odhalil tři režimy systému Autopilot. Uvolní je někdy k běžnému užití?

Když Elon Musk, šéf automobilky Tesla, na svém twitterovém účtu sdílel příspěvek fanouška, kde jede tahač Tesla Semi ve stylu filmu Šílený Max uprostřed zuřivé kolony, vypadalo to jako vtip. Jenže na reakce odpověděl Musk zcela vážně. Režimy "Mad Max" je v softwaru vývojových prototypů skutečně instalován. S doslovným názvem.

Tesla Roadster dostane paket SpaceX. Asi víte, co to znamená

Tesla Roadster dostane paket SpaceX. Asi víte, co to znamená

Vizionář to doložil fotkou z palubního systému. Tento režim se týká systému semi-autonomního řízení Tesly, který jej poměrně sebevědomě nazývá Autopilot. Konkrétně lze ve třech režimech měnit agresivitu bočních senzorů, respektive změny směru jízdy. Od standardní přes agresivní až po Šíleného Maxe.

Tyto volby v softwaru sériových vozů Tesla nejsou a není jasné, jestli vůbec někdy budou. Musk pod příspěvkem o bezpečnosti a uživatelské přívětivosti tohoto prvku agresivnější změny pruhů diskutuje.

"Chtěli jsme to pojmenovat "režim kolony v LA", ale to už by bylo asi příliš," zavtipkoval také. Dále přiznal, že i v nejagresivnějším módu by pořád musela být změna pruhů maximálně bezpečná a možná také vyžadovat zásah řidiče pro větší kontrolu.

Tesla propouští zaměstnance. Administrativu vymění za dělníky

Tesla propouští zaměstnance. Administrativu vymění za dělníky

Co se týče samotného filmu Mad Max, na který Musk názvem specifického módu naráží, zajímavý je fakt, že upraveným nákladním autem pro potřeby filmu je Tatrovka. Konkrétně model 815, který ale pod nánosy rekvizit a karosářských úprav jen tak nepoznáte.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

dnes | Milan Lažanský | 17 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků