Autonomních vozů se překvapivě nejvíc bojí ženy, ukázal průzkum

Ženy se obávají především o bezpečnost a spolehlivost. Mužům dělá starosti spíš to, že by přišli o samotný zážitek z řízení auta.
Autonomních vozů se překvapivě nejvíc bojí ženy, ukázal průzkum

Autonomní vozy čeká ještě dlouhá cesta, než je řidiči/motoristé přijmou. Podle aktuálního průzkumu stránek NerdWallet by jen 6 % lidí důvěřujících vozům bez řidiče nechalo své děti odjet v autě s autopilotem třeba do školky. 

Zajímavé je, že větší odpor k autonomním vozům mají podle průzkumu ženy, které se obávají především o bezpečnost a spolehlivost. Muži z nich nemají vyložený strach, ale spíše se obávají o to, že by přišli o samotný zážitek z řízení auta. Průzkumu se zúčastnilo 1028 aktivních řidičů.

Google se přiznal. Jeho autonomní vozy měly už 11 nehod

Google se přiznal. Jeho autonomní vozy měly už 11 nehod

Z průzkumu vyplynulo, že zatímco se 50 % mužů zajímá o vlastnictví vozu s možností autonomní jízdy, mezi ženami to bylo jen 37 % dotázaných. Určitě o jeho koupi neuvažuje jen 43 % mužů a hned 54 % žen.

28 % dotázaných uvedlo, že by si nikdy nekoupili vůz schopný samočinné jízdy. Pouze tři procenta dotázaných by si ho koupila hned, jak by to bylo možné. Většina dotázaných pak chce počkat několik let a rozhodnou se podle toho, jak se technologie osvědčí v reálném provozu.

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Muži se překvapivě tolik neobávají o bezpečnost (tu řeší jen 37 % dotázaných mužů) a věří například v to, že autonomní vozy budou mít nižší cenu pojištění, ale z 44 % se obávají, že přijdou o zážitek z řízení. Toho se obává jen 23 % žen, ovšem více než polovina dotázaných žen má obavy o bezpečnost takového auta.

Dotázaní se také z více než 60 % domnívají, že autonomní vozy budou příliš drahé. Za systém autonomní jízdy nechtějí připlácet a zhruba třetina dotázaných, především pak muži, se obávají o soukromí, protože autonomní vozy prý budou sbírat příliš mnoho dat.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 360 000 Kč
Skoda Octavia 2
Rok výroby: 2013
Stav: 83 866 km
Cena: 239 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 890 km
Cena: 54 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 210 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 889 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 323 km
Cena: 86 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

20.  9.  2017 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků