Autonomních vozů se překvapivě nejvíc bojí ženy, ukázal průzkum

Ženy se obávají především o bezpečnost a spolehlivost. Mužům dělá starosti spíš to, že by přišli o samotný zážitek z řízení auta.
Autonomních vozů se překvapivě nejvíc bojí ženy, ukázal průzkum

Autonomní vozy čeká ještě dlouhá cesta, než je řidiči/motoristé přijmou. Podle aktuálního průzkumu stránek NerdWallet by jen 6 % lidí důvěřujících vozům bez řidiče nechalo své děti odjet v autě s autopilotem třeba do školky. 

Zajímavé je, že větší odpor k autonomním vozům mají podle průzkumu ženy, které se obávají především o bezpečnost a spolehlivost. Muži z nich nemají vyložený strach, ale spíše se obávají o to, že by přišli o samotný zážitek z řízení auta. Průzkumu se zúčastnilo 1028 aktivních řidičů.

Google se přiznal. Jeho autonomní vozy měly už 11 nehod

Google se přiznal. Jeho autonomní vozy měly už 11 nehod

Z průzkumu vyplynulo, že zatímco se 50 % mužů zajímá o vlastnictví vozu s možností autonomní jízdy, mezi ženami to bylo jen 37 % dotázaných. Určitě o jeho koupi neuvažuje jen 43 % mužů a hned 54 % žen.

28 % dotázaných uvedlo, že by si nikdy nekoupili vůz schopný samočinné jízdy. Pouze tři procenta dotázaných by si ho koupila hned, jak by to bylo možné. Většina dotázaných pak chce počkat několik let a rozhodnou se podle toho, jak se technologie osvědčí v reálném provozu.

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Muži se překvapivě tolik neobávají o bezpečnost (tu řeší jen 37 % dotázaných mužů) a věří například v to, že autonomní vozy budou mít nižší cenu pojištění, ale z 44 % se obávají, že přijdou o zážitek z řízení. Toho se obává jen 23 % žen, ovšem více než polovina dotázaných žen má obavy o bezpečnost takového auta.

Dotázaní se také z více než 60 % domnívají, že autonomní vozy budou příliš drahé. Za systém autonomní jízdy nechtějí připlácet a zhruba třetina dotázaných, především pak muži, se obávají o soukromí, protože autonomní vozy prý budou sbírat příliš mnoho dat.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

včera | Milan Lažanský | 40 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 25 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků