Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Adolf  |  16. 11. 2015 09:09

Také občas jedu 20km pod limit. Když nikam nespěchám a nikoho nezdržuji. (mimo obec)

Odpovědět  |   | 
Mirek  |  16. 11. 2015 16:12

A já jel včera asi 6 km za autobusem, mimo obce tak v průměru max 60 km/hod., a nedal se předjet. Doporučuji všem..........................................................takovým odebrat řidičák.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  16. 11. 2015 17:31

Možná že kdyby sis na chvíli sednul za volant takového autobusu a měl odpovědnost za 30 lidí za sebou, že bys to pak viděl jinak.

Odpovědět  |   | 
KK  |  16. 11. 2015 09:49

1. Nikto nedostal pokutu.
2. Obmedzenie rychlosti autonomnych aut existuje na zklade dohody medzi Google a uradmi.

3. K idiotskej poznamke o vodicoch, co jazdia 20 km/h pod limit a siria apokalypsu....
a) je rozdiel, ci niekto ide -20 km/h na dialnici a v 40 km/h zone.
b) ist pomaly a sirit apokalypsu su 2 rozne veci.
c) vodic je povinny prisposobit rychlost jazdy okrem ineho svojim schopnostiam.
d) Ja mam pravo jazdit v nasich koncinach po dialnici 110 km/h. NIKTO nema pravo jazdit po dialnici 140 km/h.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 11. 2015 12:40

K bodu d)

Pokud nemáš žádný objektivní důvod, tak po dálnici jet 110 km/h právo nemáš, pácháš přestupek a zasloužíš si pokutu, jelikož bezdůvodně omezuješ plynulost a bezpečnost provozu. Naproti tomu, právo jet 140 km/h klidně kdokoliv mít může, když jsou splněny speciální podmínky - například krajní nouze apod.

Než začneš někoho poučovat, laskavě si nejdříve zameť před svým prahem a nevybírej si ze zákona pouze ty části, co se zrovna tobě hodí

Odpovědět  |   | 
mpolan  |  16. 11. 2015 12:54

Skutečně nemá právo? Já si stále pamatuju, že na dálnicích existuje maximální a minimální dovolená rychlost, ale ani jedna z nich není 110 km/h. Tedy skutečně může kdokoli jet 110. Naproti tomu i tvé vyjádření samo říká, že nemůže kdokoli jen tak jezdit 140 km/h.
Asi chápu, co jsi chtěl napsat, ale jako obvykle jsi to napsal naprosto špatně.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 11. 2015 13:17

§ 18 (2) Řidič nesmí
b) omezovat plynulost provozu na pozemních komunikacích, zejména bezdůvodně pomalou jízdou a pomalým předjížděním.

Z výše psaného plyne, že nemáš pravdu a 110 km/h není automaticky legální rychlost. Co se 140 km/h týče, reagoval jsem na jeho vyjádření, že nikdo nemá právo jet po dálnici 140, které jsem uváděl na pravou míru a napsal jsem jej přesně tak, jak jsem zamýšlel - tedy, že se sice nejedná o standardní situaci, nicméně, užití slova nikdo, je velmi nepřesné.

Jestli někdo něco dělá špatně, budeš to spíše ty se svým chápáním psaného textu

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  16. 11. 2015 14:28

Já si myslím, že touhle chorobnou logikou bychom se mohli dostat klidně až tam, že všichni musí jet povinně 130, ať se děje co se děje. Asi každý vidí jaký je to nesmysl. Ta věta ze zákona, že nikdo nesmí omezovat plynulost zejména pomalou jízdou, tím je myšleno například to, že schválně pojedu dvacítkou a budu mít legraci z toho, jak ostatním vadím. Prostě extrémy. Rozhodně tím není myšleno to, že si nikdo nemůže jet takovou rychlostí, jakou sám uzná za vhodnou a přiměřenou, ani že je povinen jet tak rychle jako ostatní. To je přece blbost. Každý ať si jede tak rychle, jak mu vyhovuje a jak bezpečně vládne, samozřejmě až do daného limitu. Není na tom nic k nepochopení a už vůbec ne k řešení, natož pokutování a podobně.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  16. 11. 2015 14:36

Dnes jsme se naučili všechno překrucovat a zákony si vykládáme až do krajní absurdnosti, řešíme každé slovíčko, ale smysl zákona nám uniká. Nechápu proč to děláme, když si tím zhoršujeme svět i pro sebe.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 11. 2015 15:07

No vidíš, a když to samé řeknu já (oblíbené téma překračování maximální povolené rychlosti), tak proti tomu brojíš a říkáš, že je třeba se striktně držet zákona a nezamýšlet se nad jeho smyslem.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  16. 11. 2015 15:20

Ano, držet se zákona a jeho smyslu, ne si zákon vykládat po svém jak se mi to zrovna hodí, protože se mi ho nechce dodržovat.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 11. 2015 15:28

To je ovšem trochu schizofrenní přístup. Buď se chovám striktně podle litery zákona, což vyžaduje dodržování ad absurdum nebo přijmu fakt, že je to blbost, začnu se zamýšlet nad jeho smyslem a budu se chovat tak, aby mé chování nebylo v rozporu s zájmem, který onen zákon má za úkol chránit.

Nemůžeš chtít, aby se za každých okolností dodržovalo teoretické znění zákona a zároveň nadávat, že to za určitých okolností znamená, chovat se absurdně.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  16. 11. 2015 15:37

Ano, chovat se podle litery zákona a dbát jeho významu a záměru.
Kdežto vykládat si zákon ad absurdum je opravdu absurdum. Právě proto se tomu říká ad absurdum a když tohle budeme dělat, tak budeme za blázny.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  16. 11. 2015 15:45

Například vyvodit si, že pokud jsem povinen jet tak, abych neomezoval plynulost a bezpečnost provozu, tak že to znamená, že musím jet 130, to je ukázka výkladu zákona ad absurdum.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  16. 11. 2015 15:57

Ale já chápu, že to k takovému výkladu svádí. Ale právě toho bychom se měli vyvarovat. Měli bychom chápat, že se každý člověk chová a může chovat jinak a že je to naprosto normální, nehledat v tom něco špatného, nesnažit se to kriminalizovat, ani lidské chování nějak unifikovat.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 11. 2015 16:18

No tak vidíš, že to chápeš. Tak o čem se vlastně hádáme?

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 11. 2015 15:01

Jaká chorobná logika? Pouze zde sděluji, co zákon říká. Nic víc, nic míň. A snad je z toho výkladu každému jasné, že tento výklad ani náhodou neříká, že každý musí jet 130. Pouze to, že každý musí jet 130, pokud může a zároveň by pomalejší jízda narušovala plynulost a bezpečnost provozu.

Takže když například povezu křehké věci, můžu jet pomaleji, i když to narušuje plynulost provozu. Když kolem nastanou podmínky, že nemůžu narušovat plynulost provozu, můžu si klidně jet pomaleji i bezdůvodně. Pokud nemám žádný důvod k pomalejší jízdě a pomalejší jízdou bych narušoval plynulost provozu, musím jet 130.

Co je na tom k nepochopení? Někdy mám pocit, že by se ve výuce českého jazyka měl dávat daleko větší důraz na cvičení chápání psaného textu a výrokové logiky, protože s tím evidentně má strašně moc lidí problém a nejspíše to bude primární problém všech problémů a nedorozumění.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  16. 11. 2015 15:16

"Pouze to, že každý musí jet 130, pokud může a zároveň by pomalejší jízda narušovala plynulost a bezpečnost provozu.
Pokud nemám žádný důvod k pomalejší jízdě a pomalejší jízdou bych narušoval plynulost provozu, musím jet 130. "

A tohle je právě to překrucování a hledání úplně jiného významu zákona, než jaký má a jaký vůbec byl myšlen. Přesně o tom jsem mluvil. Proč by mě někdo měl nutit a říkat mi jak rychle musím jet? Provoz bude plynulý i když pojedu třeba 90. Prostě kdo chce, tak mě předjede a zcela bezpečně. Tohle mi přijde úplně normální a naopak nenormální to, jet povinně 130. Vsadím cokoliv, že takovýhle záměr zákon nemá a ani to nedává smysl. Teda snad jen tobě.
Záměrem zákona je vyloučit extrémy a krajnosti a ne nastavit povinně všechno všem.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  16. 11. 2015 15:28

Nebo jinak: Je zcela běžné a naprosto normální, že se na silnici potkávají různá vozidla jedoucí různými rychlostmi. A také je zcela normální a běžné předjíždění a souběžná jízda. Všechny tyto věci nejsou nijak proti plynulosti ani bezpečnosti provozu, jak se zřejmě domníváš.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 11. 2015 15:34

S tebou je to fakt těžké, občas mám pocit, že je to jistou tvou zaujatostí vůči mé osobě a snahou být v opozici za každou cenu. Vždyť neříkám, že provoz nemůže být plynulý, i když pojedeš třeba 90. Aneb:

"Když kolem nastanou podmínky, že nemůžu narušovat plynulost provozu, můžu si klidně jet pomaleji i bezdůvodně."

Aneb, když si pojedeš svých 90 a nikoho tím nebudeš omezovat, je to v pořádku.

Pokud však pojedeš kupříkladu 90 v levém pruhu, budeš předjíždět kolonu kamionů a za tebou se začnou štosovat auta, která chtějí jet rychleji, je tvou povinností zrychlit, pokud nemáš žádný legitimní důvod touhle rychlostí jet, jelikož v takovém případě narušuješ plynulost provozu a pácháš přestupek.

Odpovědět  |   | 
Fantomas  |  16. 11. 2015 15:42

To je ale dost v protikladu k tvému předchozímu "musím jet 130". To bylo to, s čím s tebou nesouhlasím a co mi přijde dost nesmysl.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 11. 2015 15:52

Ale vždyť to tam máš jasně napsané, jen si to pořádně přečíst. Ok, možná by bylo přesnější místo "musím jet 130" napsat "musím jet až 130".

Odpovědět  |   | 
Petr  |  16. 11. 2015 17:21

Vzdy je treba pouzit zdravy rozum ... 110kmh urcite nebude nikdo klasifikovat jako bezduvodne pomalou jizdu - pokud ale touto rychlosti bude nekdo predjizdet nekoho, kdo jede 109 kmh, tak uz je to neco jineho.

Odpovědět  |   | 
runner42  |  18. 11. 2015 07:34

Souhlasím, jak s argumentací, tak logikou tvého příspěvku.
Protože ustanovení v zákoně týkajících se rychlosti je celá řada, obecně nelze říci, že rychlost nižší než je maximální povolená v daném úseku je automaticky v souladu se zákonem.
Za určitých okolností může být rychlost 110 km/h na úseku se 130km/h limitem jak rychlostí příliš nízkou, tak rychlostí příliš vysokou a v rozporu se zákonem.

Odpovědět  |   | 
JirkaB  |  16. 11. 2015 14:33

Na dálnici není žádná minimální povolená rychlost. Je tam jen zakázán vjezd vozidel s maximální konstrukční rychlostí pod 80km/h. Teda pokud se dobře pamatuju a nebo to nezměnili :)

Jinak má ale Quebe pravdu - nikdo by neměl bezdůvodně blokovat provoz. Jízda 110km/h může být v pohodě, pokud se tak děje v pravém pruhu a předjíždí se s rozmyslem (aniž by rychlejší účastníci provozu museli brzdit). Mluvit ale o "právu na jízdu 110km/h na dálnici" jakožto o jasné a zákonné výsadě je trochu mimo.

Odpovědět  |   | 
tom  |  16. 11. 2015 18:49

Jestli si dobre pamatuji, tak novela zakona nezna pojem krajni nouze, takze to takto neprojde... alespon na silnici ne.

Odpovědět  |   | 
Quebe  |  16. 11. 2015 19:06

Já ji tedy v trestním zákoníku pořád vidím (§28). A i pokud by tento pojem novela zákona neznala, pochybuji, že by byla zrušena bez odpovídající náhrady.

Odpovědět  |   | 
Zelí  |  17. 11. 2015 21:36

Ještě zapomněli napsat, že policajt, jak je v amerikánově zvykem, řidiče za závažný přestupek zastřelil.

Odpovědět  |   | 


Přihlásit k odběru
Posílat příspěvky na adresu:

První jízda se Škodou Kamiq 1.0 TSI: Revoluci nečekejte, poctivý kus auta ano

Škoda Kamiq 1.0 TSI DSG (první svezení)

Už se těším, až si dnes večer sednu s šálkem horké kávy k počítači a zabořím se do diskuze pod tímto článkem. Na první dojem je totiž Škoda Kamiq opravdu dobrá.

dnes | Vladimír Kadera | 49 příspěvků
TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

19.  8.  2019 | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 74 příspěvků

Nejčtenější články

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda Scala. Může jezdit skoro zadarmo

V Česku byla spatřena téměř neznámá Škoda S…

Se Scalou na zemní plyn se počítalo již od samotného počátku uvedení nové škodovky. Jeden kousek byl nyní spatřen v provozu.

13.  8.  2019 | | 31 N/A
Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není. Zato ale dostala o dost více výkonu

Levná Škoda Octavia Tour už tak levná není.…

Škoda upravuje ceník výhodné Octavie Tour. Akční výbava sice zdražuje, nyní už je ale dostupná rovněž jako liftback a dostává pod kapotu výkonnější základní motor.

3.  8.  2019 | | 39 N/A
Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Existuje ale něco mnohem raritnějšího

Češi se zbláznili do pistáciové Fabie. Exis…

Zatímco tisíce lidí v Česku šílí z pistáciových fábií, americký dealer BMW z Manhattanu se vytahuje něčím mnohem exkluzivnějším.

26.  7.  2019 | | 28 N/A
Nadšenec si nechal postavit speciální kempingový Ford Transit. Na cenu nehleděl

Nadšenec si nechal postavit speciální kempi…

Někdo se rozhodne přestavět svou dodávku na obytný vůz svépomocí a někdo zase nechá práci na profesionálech bez starosti o výslednou cenu.

24.  7.  2019 | | 4 N/A
T-Kat je jediné české auto, kterým můžete bez obav na D1. A také do války

T-Kat je jediné české auto, kterým můžete b…

Útvar rychlého nasazení, konkrétně protiteroristické oddělení, si převzala vozidlo T-Kat. Je tak skvělé, že se jí musíme chvilku věnovat.

8.  8.  2019 | | 29 N/A