Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Vždycky, když se obsáhleji věnujeme problematice vozů schopných samostatné nebo chcete-li autonomní jízdy, dostaneme se k tomu, že jejich největším problémem je přílišná opatrnost a absence zdravé dávky asertivity, bez které se řidič v běžném hustém provozu neobejde.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Na to teď doplatil autonomní prototyp společnosti Google. Motohlídka kalifornské policie si všimla kolony aut táhnoucí se za vozem, který jede příliš pomalu. V zóně s omezením na 56 km/h se vůz pohyboval rychlostí jen 39 km/h. Policista si všiml, že se jedná o autonomní vůz Googlu, přesto se ho rozhodl zastavit.

Google k incidentu vydal prohlášení, že se policista zajímal spíše o auto jako takové a chtěl vědět, proč jede tak pomalu. Google tvrdí, že jeho autonomní vozy (vždy mají na palubě operátora, neboť termín „řidič“ už se moc nehodí) jsou z bezpečnostních důvodů omezeny na maximální rychlost 24 mil za hodinu (39 km/h), protože nechce, aby se „děsivě hnaly ulicemi“.

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

To nám trochu připomíná právě ten typ řidičů, o kterých doufáme, že houfně přesednou do autonomních vozů. Jsou to ti jedinci, kteří ze zásady jezdí nějakých 20 km/h pod zákonným limitem a zatímco kolem sebe šíří apokalypsu, budou vám tvrdit, že jezdí už třicet pět let pomalu a bezpečně bez nehody a že jsou všichni ostatní piráti.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků