Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Vždycky, když se obsáhleji věnujeme problematice vozů schopných samostatné nebo chcete-li autonomní jízdy, dostaneme se k tomu, že jejich největším problémem je přílišná opatrnost a absence zdravé dávky asertivity, bez které se řidič v běžném hustém provozu neobejde.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Na to teď doplatil autonomní prototyp společnosti Google. Motohlídka kalifornské policie si všimla kolony aut táhnoucí se za vozem, který jede příliš pomalu. V zóně s omezením na 56 km/h se vůz pohyboval rychlostí jen 39 km/h. Policista si všiml, že se jedná o autonomní vůz Googlu, přesto se ho rozhodl zastavit.

Google k incidentu vydal prohlášení, že se policista zajímal spíše o auto jako takové a chtěl vědět, proč jede tak pomalu. Google tvrdí, že jeho autonomní vozy (vždy mají na palubě operátora, neboť termín „řidič“ už se moc nehodí) jsou z bezpečnostních důvodů omezeny na maximální rychlost 24 mil za hodinu (39 km/h), protože nechce, aby se „děsivě hnaly ulicemi“.

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

To nám trochu připomíná právě ten typ řidičů, o kterých doufáme, že houfně přesednou do autonomních vozů. Jsou to ti jedinci, kteří ze zásady jezdí nějakých 20 km/h pod zákonným limitem a zatímco kolem sebe šíří apokalypsu, budou vám tvrdit, že jezdí už třicet pět let pomalu a bezpečně bez nehody a že jsou všichni ostatní piráti.

Minitest Mini Cooper S E Countryman All4: Nabíjejte, jinak smysl nedává

Mini Cooper S E Countryman All4 (minitest)

Bruselští byrokraté nám připravili podmínky, které už brzy spustí lavinu hybridů. Pojďte se s námi skrze benzin-elektrický Countryman podívat, jak bude vypadat všední realita příštích let.

8.  12.  2018 | Miro Mihálik | 6 příspěvků
TEST Audi A6 50 TDI quattro: Maximálně efektivní manažerský balíček?

Audi A6 50 TDI quattro

Audi přispěchala s novou A6 v nejisté emisní době, stojí na úplně nových základech a spolu s A8 reprezentuje nové pojetí interiéru. A postavit se má aktuální velmi povedené pětkové řadě od BMW. To je hodně úkolů na jeden sedan vyšší střední třídy!

6.  12.  2018 | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Lexus CT200h: Výjimečný hatchback nikdy nebyl levnější

Lexus CT200h (minitest)

Lexus přestane vyrábět kompaktní luxusní hatchback. Mrzí vás to? Tak máte poslední příležitost! Vyzkoušeli jsme, jestli je v dnešním kontextu ještě o co stát.

4.  12.  2018 | Milan Lažanský | 22 příspěvků