Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Vždycky, když se obsáhleji věnujeme problematice vozů schopných samostatné nebo chcete-li autonomní jízdy, dostaneme se k tomu, že jejich největším problémem je přílišná opatrnost a absence zdravé dávky asertivity, bez které se řidič v běžném hustém provozu neobejde.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Na to teď doplatil autonomní prototyp společnosti Google. Motohlídka kalifornské policie si všimla kolony aut táhnoucí se za vozem, který jede příliš pomalu. V zóně s omezením na 56 km/h se vůz pohyboval rychlostí jen 39 km/h. Policista si všiml, že se jedná o autonomní vůz Googlu, přesto se ho rozhodl zastavit.

Google k incidentu vydal prohlášení, že se policista zajímal spíše o auto jako takové a chtěl vědět, proč jede tak pomalu. Google tvrdí, že jeho autonomní vozy (vždy mají na palubě operátora, neboť termín „řidič“ už se moc nehodí) jsou z bezpečnostních důvodů omezeny na maximální rychlost 24 mil za hodinu (39 km/h), protože nechce, aby se „děsivě hnaly ulicemi“.

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

To nám trochu připomíná právě ten typ řidičů, o kterých doufáme, že houfně přesednou do autonomních vozů. Jsou to ti jedinci, kteří ze zásady jezdí nějakých 20 km/h pod zákonným limitem a zatímco kolem sebe šíří apokalypsu, budou vám tvrdit, že jezdí už třicet pět let pomalu a bezpečně bez nehody a že jsou všichni ostatní piráti.

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků