Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Autonomní vůz Googlu zastavila policie. Jel moc pomalu a blokoval provoz

Vždycky, když se obsáhleji věnujeme problematice vozů schopných samostatné nebo chcete-li autonomní jízdy, dostaneme se k tomu, že jejich největším problémem je přílišná opatrnost a absence zdravé dávky asertivity, bez které se řidič v běžném hustém provozu neobejde.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Na to teď doplatil autonomní prototyp společnosti Google. Motohlídka kalifornské policie si všimla kolony aut táhnoucí se za vozem, který jede příliš pomalu. V zóně s omezením na 56 km/h se vůz pohyboval rychlostí jen 39 km/h. Policista si všiml, že se jedná o autonomní vůz Googlu, přesto se ho rozhodl zastavit.

Google k incidentu vydal prohlášení, že se policista zajímal spíše o auto jako takové a chtěl vědět, proč jede tak pomalu. Google tvrdí, že jeho autonomní vozy (vždy mají na palubě operátora, neboť termín „řidič“ už se moc nehodí) jsou z bezpečnostních důvodů omezeny na maximální rychlost 24 mil za hodinu (39 km/h), protože nechce, aby se „děsivě hnaly ulicemi“.

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

10 nejhorších zlozvyků na českých silnicích, které nás štvou

To nám trochu připomíná právě ten typ řidičů, o kterých doufáme, že houfně přesednou do autonomních vozů. Jsou to ti jedinci, kteří ze zásady jezdí nějakých 20 km/h pod zákonným limitem a zatímco kolem sebe šíří apokalypsu, budou vám tvrdit, že jezdí už třicet pět let pomalu a bezpečně bez nehody a že jsou všichni ostatní piráti.

Test Renaultu Clio R.S. po faceliftu: Je to opravdu ztracená generace?

Renault Clio R.S. 2017

Někteří odklon od jednoduššího pohonného ústrojí Renaultu neodpustí. Není to ale škoda? Jaké je Clio R.S. po faceliftu?

včera | Milan Lažanský | 12 příspěvků
Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků