Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Auto Googlu si prostě řeklo, že se vejde. Nevešlo se. Celý incident přibližuje Chris Urmson, ředitel projektu autonomních vozů Google, na videu.
Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Vůbec poprvé za 2,25 milionu testovacích kilometrů způsobilo autonomní vozidlo společnosti Google dopravní nehodu. Vozy Google byly už dříve účastníky dopravních nehod, ale vyšetřování vždy ukázalo, že na vině byl řidič druhého vozidla.

První nehoda způsobená vozem Googlu v plně automatickém režimu se stala 14. února v Kalifornii a teď už se ví, proč. Auta Googlu se učí chovat jako běžný řidič. Snaží se předvídat a chovat se tak, aby jízda v nich co nejvíce připomínala jízdu člověka.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Právě přílišná opatrnost bývá pro testovací posádky autonomních vozů frustrující, když řidič cítí, že by určitou situaci stihl rychleji, zvládnul lépe nebo zbytečně nečekal a nepouštěl ostatní. Autonomní vozy se tak postupně učí být „méně opatrné“, snaží se kalkulovat s akceptovatelnou mírou rizika a se zdravou dávkou agresivity, která je na silnici občas potřeba. Podobná situace nestala nyní. Auto Googlu si prostě řeklo, že se vejde. Nevešlo se.

Celý incident (a další zajímavosti z vývoje bezpilotních aut) přibližuje Chris Urmson, ředitel projektu autonomních vozů Google, na přiloženém videu. Je to více než 50 velmi zajímavých minut, ale pokud nemáte čas, třeba vezmete za vděk naším krátkým shrnutím.

Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Auto Googlu chtělo odbočit na rozšířeném pruhu vpravo. Po levé straně stála jiná auta. Auto Googlu ale detekovalo malou překážku ve svém pruhu a rozhodlo se počkat. Když padla zelená a ostatní vozy odjížděly, auto Googlu rozpoznalo za sebou autobus. Senzory auta ale vyhodnotily, že se autobus nemůže do vzniklé mezery vejít, proto se auto rozhodlo rozjet, neboť počítalo s tím, že řidič autobusu zastaví. Řidič autobusu se ale domníval, že se vejde. Vůz Googlu pak do projíždějícího autobusu v rychlosti 3 km/h narazil. Poškození bylo jen kosmetické a nikomu se nic nestalo. Google v názavnosti na to připravil 3500 různých testů, aby se podobná situace již neopakovala.

Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků
Test Suzuki Swift SHVS: Tady elektromotor rozhodně dává smysl!

Suzuki Swift SHVS

Naší recenzí prošla nová generace Suzuki Swift. Vyzkoušeli jsme ji v mild-hybridní variantě.

4.  10.  2017 | Milan Lažanský | 17 příspěvků