Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Auto Googlu si prostě řeklo, že se vejde. Nevešlo se. Celý incident přibližuje Chris Urmson, ředitel projektu autonomních vozů Google, na videu.
Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Vůbec poprvé za 2,25 milionu testovacích kilometrů způsobilo autonomní vozidlo společnosti Google dopravní nehodu. Vozy Google byly už dříve účastníky dopravních nehod, ale vyšetřování vždy ukázalo, že na vině byl řidič druhého vozidla.

První nehoda způsobená vozem Googlu v plně automatickém režimu se stala 14. února v Kalifornii a teď už se ví, proč. Auta Googlu se učí chovat jako běžný řidič. Snaží se předvídat a chovat se tak, aby jízda v nich co nejvíce připomínala jízdu člověka.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Právě přílišná opatrnost bývá pro testovací posádky autonomních vozů frustrující, když řidič cítí, že by určitou situaci stihl rychleji, zvládnul lépe nebo zbytečně nečekal a nepouštěl ostatní. Autonomní vozy se tak postupně učí být „méně opatrné“, snaží se kalkulovat s akceptovatelnou mírou rizika a se zdravou dávkou agresivity, která je na silnici občas potřeba. Podobná situace nestala nyní. Auto Googlu si prostě řeklo, že se vejde. Nevešlo se.

Celý incident (a další zajímavosti z vývoje bezpilotních aut) přibližuje Chris Urmson, ředitel projektu autonomních vozů Google, na přiloženém videu. Je to více než 50 velmi zajímavých minut, ale pokud nemáte čas, třeba vezmete za vděk naším krátkým shrnutím.

Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Auto Googlu chtělo odbočit na rozšířeném pruhu vpravo. Po levé straně stála jiná auta. Auto Googlu ale detekovalo malou překážku ve svém pruhu a rozhodlo se počkat. Když padla zelená a ostatní vozy odjížděly, auto Googlu rozpoznalo za sebou autobus. Senzory auta ale vyhodnotily, že se autobus nemůže do vzniklé mezery vejít, proto se auto rozhodlo rozjet, neboť počítalo s tím, že řidič autobusu zastaví. Řidič autobusu se ale domníval, že se vejde. Vůz Googlu pak do projíždějícího autobusu v rychlosti 3 km/h narazil. Poškození bylo jen kosmetické a nikomu se nic nestalo. Google v názavnosti na to připravil 3500 různých testů, aby se podobná situace již neopakovala.

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Renault Thalia 1,4
Rok výroby: 2006
Stav: 52 888 km
Cena: 60 000 Kč
Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2005
Stav: 349 860 km
Cena: 73 000 Kč
Skoda Octavia 1,9
Rok výroby: 2006
Stav: 267 318 km
Cena: 90 000 Kč
Skoda Superb 2
Rok výroby: 2010
Stav: 159 691 km
Cena: 295 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

včera | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 33 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků