Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Auto Googlu si prostě řeklo, že se vejde. Nevešlo se. Celý incident přibližuje Chris Urmson, ředitel projektu autonomních vozů Google, na videu.
Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Vůbec poprvé za 2,25 milionu testovacích kilometrů způsobilo autonomní vozidlo společnosti Google dopravní nehodu. Vozy Google byly už dříve účastníky dopravních nehod, ale vyšetřování vždy ukázalo, že na vině byl řidič druhého vozidla.

První nehoda způsobená vozem Googlu v plně automatickém režimu se stala 14. února v Kalifornii a teď už se ví, proč. Auta Googlu se učí chovat jako běžný řidič. Snaží se předvídat a chovat se tak, aby jízda v nich co nejvíce připomínala jízdu člověka.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Právě přílišná opatrnost bývá pro testovací posádky autonomních vozů frustrující, když řidič cítí, že by určitou situaci stihl rychleji, zvládnul lépe nebo zbytečně nečekal a nepouštěl ostatní. Autonomní vozy se tak postupně učí být „méně opatrné“, snaží se kalkulovat s akceptovatelnou mírou rizika a se zdravou dávkou agresivity, která je na silnici občas potřeba. Podobná situace nestala nyní. Auto Googlu si prostě řeklo, že se vejde. Nevešlo se.

Celý incident (a další zajímavosti z vývoje bezpilotních aut) přibližuje Chris Urmson, ředitel projektu autonomních vozů Google, na přiloženém videu. Je to více než 50 velmi zajímavých minut, ale pokud nemáte čas, třeba vezmete za vděk naším krátkým shrnutím.

Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Tisíce nucených zásahů do řízení, to je realita autonomních vozů

Auto Googlu chtělo odbočit na rozšířeném pruhu vpravo. Po levé straně stála jiná auta. Auto Googlu ale detekovalo malou překážku ve svém pruhu a rozhodlo se počkat. Když padla zelená a ostatní vozy odjížděly, auto Googlu rozpoznalo za sebou autobus. Senzory auta ale vyhodnotily, že se autobus nemůže do vzniklé mezery vejít, proto se auto rozhodlo rozjet, neboť počítalo s tím, že řidič autobusu zastaví. Řidič autobusu se ale domníval, že se vejde. Vůz Googlu pak do projíždějícího autobusu v rychlosti 3 km/h narazil. Poškození bylo jen kosmetické a nikomu se nic nestalo. Google v názavnosti na to připravil 3500 různých testů, aby se podobná situace již neopakovala.

Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

včera | Jan Mička
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 15 příspěvků