Autonomní vůz Google bude zřejmě vyrábět Fiat-Chrysler

Koncern FCA se údajně dohodl s Googlem a bude pro něj vyrábět autonomní vůz výměnou za přístup k technologiím samočinné jízdy.
Autonomní vůz Google bude zřejmě vyrábět Fiat-Chrysler

Koncern FCA Fiat-Chrysler je blízko finální dohodě s technologickým gigantem Google. Nadnárodní automobilový koncern má potřebné technologie a výrobní kapacity k tomu, aby mohl pro Google vyrábět jeho vlastní auto, které už nepotřebuje řidiče.

Součástí dohody je ale také to, že celý koncern FCA včetně značek Fiat, Alfa Romeo, Ferrari a Maserati bude moci využívat znalosti Googlu na poli autonomních systémů, píší Automotive News. Koncern FCA by mohl autonomní vůz Googlu vyrábět nejen v USA, ale i v Evropě.

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Pokud jde o první produkční auto Googlu, s největší pravděpodobností se bude nejprve jednat o přeznačkovaný model z koncernu FCA. Mluví se o MPV Chrysler Pacifica (viz titulní foto). Kvůli zákonům, ale i zvyklostem řidičů, bude mít auto Googlu nadále klasické pedály a volant.

Nejprve to vypadalo, že vozy Googlu bude vyrábět Ford nebo GM, ale vše padlo na tom, že se nepodařilo vyjasnit, kdo bude vlastnit data získaná autonomním systémem společnosti Google. FCA naopak zřejmě souhlasí s podmínkami Googlu.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Pro Google by tak mohl vzniknout strategický partner s dostatečnými výrobními kapacitami, know-how, servisní a prodejní sítí. Naopak koncern FCA si slibuje to, že ušetří nemalé prostředky za vývoj vlastní autonomní technologie, neboť je to právě koncern FCA, kdo z velkých hráčů na trhu vlastně ještě nenabízí žádné auto s aspoň částečnou podporou samočinné jízdy.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

včera | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 31 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků