Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Německo plánuje zavést legislativu, která bude po provozovatelích autonomních aut vyžadovat, aby měl vůz aktivní tzv. „černou skříňku“. Toto zařízení má sloužit ke zjištění příčiny případné nehody, má také ukázat, co se zrovna v autě dělo, co dělal „autopilot“ a co viděly senzory vozu. Testovací prototypy sice zapisovače dat používají, ale není zatím jisté, že se objeví i v sériových autonomních vozech.

Americké úřady vyšetřují Teslu kvůli první smrtelné nehodě autopilota

Americké úřady vyšetřují Teslu kvůli první smrtelné nehodě autopilota

Německý ministr dopravy Alexandr Dobrindt navrhuje, aby nová legislativa sice umožnila řidičům autonomních aut „nevěnovat se řízení“, ovšem stále budou muset sedět za volantem a být připraveni zasáhnout. Černá skříňka má pak zaznamenávat vše, co se s autem děje, když řídí samo.

Zařízení by mohla být velmi podobné tomu, které používají dopravní letadla. Zřejmě ale nebudou muset obsahovat nahrávku zvuků z kabiny, budou pouze zapisovat data, jako je přetížení, úhel natočení volantu, rychlost a podobně. Stejně jako v letadlech budou muset být černé skříňky v autech odolné proti poškození i při vážné dopravní nehodě.

Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

S nápadem zavést povinné černé skříňky nepřišlo Německo jako první. Už se o tom mluvilo kdysi dávno v rámci Evropské unie jako povinného prvku výbavy všech nových aut. Původní návrhy z roku 2006 měly černé skříňky zavést od roku 2009, ale z toho nakonec sešlo. Přesto některá auta již určitý zapisovač dat používají, například Nissan GT-R. Tam ale slouží především pro potřeby servisu.

TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků
TEST Volvo V60 D4 Polestar: Zpomalí vám tep, vyžehlí děravé okresky!

Volvo V60 D4 Polestar

Nová generace Volva V60 těží z moderní platformy a bere si to podstatné z větších modelů. Možná je to také poslední dieselová generace. Což je škoda.

9.  10.  2018 | Milan Lažanský | 24 příspěvků
Minitest Ford Focus 1.5 EcoBlue: Jízdně extra třída. Ale co uvnitř?

Ford Focus 1.5 EcoBlue (minitest)

Focus s přibývajícími generacemi postupně ztratil své postavení řidičsky výjimečného vozu, ve svém nejnovějším provedení však opět dostal prvotřídní podvozek. Jak do toho zapadá diesel a automat?

7.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků