Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Německo plánuje zavést legislativu, která bude po provozovatelích autonomních aut vyžadovat, aby měl vůz aktivní tzv. „černou skříňku“. Toto zařízení má sloužit ke zjištění příčiny případné nehody, má také ukázat, co se zrovna v autě dělo, co dělal „autopilot“ a co viděly senzory vozu. Testovací prototypy sice zapisovače dat používají, ale není zatím jisté, že se objeví i v sériových autonomních vozech.

Elektromobily | Život řidiče | Bezpečnost | Americká auta | Tesla

Americké úřady vyšetřují Teslu kvůli první smrtelné nehodě autopilota

Německý ministr dopravy Alexandr Dobrindt navrhuje, aby nová legislativa sice umožnila řidičům autonomních aut „nevěnovat se řízení“, ovšem stále budou muset sedět za volantem a být připraveni zasáhnout. Černá skříňka má pak zaznamenávat vše, co se s autem děje, když řídí samo.

Zařízení by mohla být velmi podobné tomu, které používají dopravní letadla. Zřejmě ale nebudou muset obsahovat nahrávku zvuků z kabiny, budou pouze zapisovat data, jako je přetížení, úhel natočení volantu, rychlost a podobně. Stejně jako v letadlech budou muset být černé skříňky v autech odolné proti poškození i při vážné dopravní nehodě.

Zajímavosti | Život řidiče | Bezpečnost | Volvo

Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

S nápadem zavést povinné černé skříňky nepřišlo Německo jako první. Už se o tom mluvilo kdysi dávno v rámci Evropské unie jako povinného prvku výbavy všech nových aut. Původní návrhy z roku 2006 měly černé skříňky zavést od roku 2009, ale z toho nakonec sešlo. Přesto některá auta již určitý zapisovač dat používají, například Nissan GT-R. Tam ale slouží především pro potřeby servisu.

Test: Audi A5 Coupé je moderní a vyspělé GT. Pár výhrad ale máme...

Audi A5 Coupé

Vyzkoušeli jsme nejnovější kupé od Audi. Nová A5 jde opět proti Mercedesu třídy C a BMW řady 4. Jakého zákazníka může zaujmout?

18.  5.  2017 | Milan Lažanský | 45 příspěvků
Návrat Fiatu do nižší střední třídy. Čím při testu zaujalo vrcholné Tipo?

Fiat Tipo 1.6 MultiJet (6M)

Fiat Tipo ve variantě hatchback jsme otestovali s motorem 1.6 MultiJet a šestistupňovým manuálem. Čím překvapil a kde jsou jeho slabá místa?

13.  5.  2017 | Stanislav Kolman | 17 příspěvků
Test Citroënu Grand C4 Picasso: Pro rodinu stále lepší volba než SUV

Citroën Grand C4 Picasso

Proti módním SUV jde Citroën s modernizovaným Grand C4 Picasso. Vyzkoušeli jsme jej s netradiční benzinovou motorizací 1,6 THP a automatickou převodovkou.

4.  5.  2017 | Milan Lažanský | 73 příspěvků