Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Německo plánuje zavést legislativu, která bude po provozovatelích autonomních aut vyžadovat, aby měl vůz aktivní tzv. „černou skříňku“. Toto zařízení má sloužit ke zjištění příčiny případné nehody, má také ukázat, co se zrovna v autě dělo, co dělal „autopilot“ a co viděly senzory vozu. Testovací prototypy sice zapisovače dat používají, ale není zatím jisté, že se objeví i v sériových autonomních vozech.

Americké úřady vyšetřují Teslu kvůli první smrtelné nehodě autopilota

Americké úřady vyšetřují Teslu kvůli první smrtelné nehodě autopilota

Německý ministr dopravy Alexandr Dobrindt navrhuje, aby nová legislativa sice umožnila řidičům autonomních aut „nevěnovat se řízení“, ovšem stále budou muset sedět za volantem a být připraveni zasáhnout. Černá skříňka má pak zaznamenávat vše, co se s autem děje, když řídí samo.

Zařízení by mohla být velmi podobné tomu, které používají dopravní letadla. Zřejmě ale nebudou muset obsahovat nahrávku zvuků z kabiny, budou pouze zapisovat data, jako je přetížení, úhel natočení volantu, rychlost a podobně. Stejně jako v letadlech budou muset být černé skříňky v autech odolné proti poškození i při vážné dopravní nehodě.

Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

S nápadem zavést povinné černé skříňky nepřišlo Německo jako první. Už se o tom mluvilo kdysi dávno v rámci Evropské unie jako povinného prvku výbavy všech nových aut. Původní návrhy z roku 2006 měly černé skříňky zavést od roku 2009, ale z toho nakonec sešlo. Přesto některá auta již určitý zapisovač dat používají, například Nissan GT-R. Tam ale slouží především pro potřeby servisu.

Minitest Nissan Qashqai 1,6 DIG-T: Po faceliftu s hezčí tváří

Nissan Qashqai DIG-T 160 (minitest)

Co nabízí populární crossover po faceliftu a jaká je kombinace vbrcholné benzinové motorizace s manuální převodovkou a pohonem předních kol.

včera | Milan Lažanský
TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků