Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Autonomní vozy zřejmě budou muset mít v Německu „černé skříňky“

Německo plánuje zavést legislativu, která bude po provozovatelích autonomních aut vyžadovat, aby měl vůz aktivní tzv. „černou skříňku“. Toto zařízení má sloužit ke zjištění příčiny případné nehody, má také ukázat, co se zrovna v autě dělo, co dělal „autopilot“ a co viděly senzory vozu. Testovací prototypy sice zapisovače dat používají, ale není zatím jisté, že se objeví i v sériových autonomních vozech.

Americké úřady vyšetřují Teslu kvůli první smrtelné nehodě autopilota

Americké úřady vyšetřují Teslu kvůli první smrtelné nehodě autopilota

Německý ministr dopravy Alexandr Dobrindt navrhuje, aby nová legislativa sice umožnila řidičům autonomních aut „nevěnovat se řízení“, ovšem stále budou muset sedět za volantem a být připraveni zasáhnout. Černá skříňka má pak zaznamenávat vše, co se s autem děje, když řídí samo.

Zařízení by mohla být velmi podobné tomu, které používají dopravní letadla. Zřejmě ale nebudou muset obsahovat nahrávku zvuků z kabiny, budou pouze zapisovat data, jako je přetížení, úhel natočení volantu, rychlost a podobně. Stejně jako v letadlech budou muset být černé skříňky v autech odolné proti poškození i při vážné dopravní nehodě.

Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

Volvo převezme odpovědnost za nehody svých autonomních vozů

S nápadem zavést povinné černé skříňky nepřišlo Německo jako první. Už se o tom mluvilo kdysi dávno v rámci Evropské unie jako povinného prvku výbavy všech nových aut. Původní návrhy z roku 2006 měly černé skříňky zavést od roku 2009, ale z toho nakonec sešlo. Přesto některá auta již určitý zapisovač dat používají, například Nissan GT-R. Tam ale slouží především pro potřeby servisu.

Test: Volkswagen Arteon nechce být Passatem. Obhájí ale svoji cenovku?

Volkswagen Arteon

Volkswagen Arteon do třídních škatulí nezapadá. Na trh manažerských sedanů vstupuje jako černý kůň. Je dobré se rozhodnout právě pro tento model?

21.  7.  2017 | Milan Lažanský | 26 příspěvků
Test: Nissan Micra zpět na vrcholu své třídy! Má ale jednu zásadní vadu

Nissan Micra

Po předchozí nevýrazné generaci je Nissan Micra zpátky v plné síle. Vyzkoušeli jsme jej s motorem 0,9 I-GT.

13.  7.  2017 | Milan Lažanský | 15 příspěvků
Test Alfy Romeo 4C Spider: Osudová přitažlivost

Alfa Romeo 4C Spider

Alfa Romeo 4C je autem, do kterého se na první pohled zamilujete. Ale víte, jak to se vzletnými láskami bývá. Dost často z nich bývá slušná kocovina…

8.  7.  2017 | Jiří Švamberk | 9 příspěvků