Takovato auta musi mit:a/ centralni kontrolni systemb/ musi byt propojena vzajemneCo se tyce bodu a, je to uplne normalni vec a treba u letadel to funguje hezkou radku let. Na kyzenej vysledek bohate postacuje dnesni infrastruktura GPS. Kdyz tim jdou navadet bomby s presnosti na decimetr pak auto nemuze byt poblem zejo.Bod b pak bude stacit jako kratkodosahova zalezitost. Treba kdyz jsou auta rekneme 100m od sebe, sdileji svoje senzoricka data vzajemne. Informace o prekazkach a moznych problemech budou sdilena prednostne a taky odeslana pres bod a.Neco jako termitiste, rika se tomu kolektivni inteligence. Dalsim bonusem je pak mozne sdileni vypocetniho vykonu kdy auto ktere neresi nijakou situaci (napr.ceka na semaforu) uvolnuje vypocetni vykon do spolecne site.Tohle vsechno jsou veci dnesni technologii lehce zvladnutelny. Kdyz nebudou splneny tyto technicke predpoklady, autonomni vuz nebude fungovat. Proste to jinak nejde.
Technicky to opravdu problem neni. Tomu se ovsem musi legislativne zamest cesticka. Protoze jabko proste nebude si povidat s androidem, pouziju li analogii k telefonum.
A budou dělat ještě hodně dlouho.
To už existuji auta co samy jedou? Jako návštěvníkům jejich Niva? Tak takový auto bych jako motorkar nerad potkal. Je to taková věc, to autonomni rizeni, na kterou se těší lidi kteří mají určitě Apple watch, asi I FB, pijou hodně Starbucks, mají 2 boostery v zadku, mavaji tou správnou vlajkou... určitě mají Instagram, obdivuji lgbt... No a pak jsou lidi, kteří si svojí holku chtějí ojet sami, mají Diesel a umí radit se spojkou, nosili roušku z mussu, maji tak nejak radi veci pod kontrolou a nemysli si, ze vse stare je špatně...
Kdo o automatizaci řízení ví více, než jen marketingové žvásty, samozřejmě není překvapený. Žádné autonomní řízení v produkčním autě zatím neexistuje, jen pokročilý asistent řízení, který není možné nechat bez nepřetržitého dozoru. V kontrolovaných výzkumných podmínkách už existují řekněme semi-autonomní systémy, ale z jejich testů je jasné, že nemohou v provozu koexistovat s lidmi. Jsou velmi bezpečné jen pokud žádný účastník silničního provozu není člověk. Pokud tam lidé jsou, dělají tyto systémy sice poměrně málo chyb, ale když už chybu udělají, bývají to katastrofální "chuťovky", kterých se lidé nedopouštějí.
Presne a po pravde napsano.
Pracuju jako tester asistentu a autonomnich systemu v autech. Fyzicky v tom aute sedim, zadne simulace na pocitaci. Ruku na srdce, nikdy do takoveho taxi kde neni moznost do toho sahnout nesednu, natoz abych si takove vozitko sam koupil. Prvni co udelam v kazdem aute kdyz nekam po praci jedu je, ze vsechno vypnu. Adi je to profesionalni deformace, ale me auto nesmi mit ani startstop. Holt si budu cely zivot uz jen kupovat ojetiny, nejlepe do cca r.v. 2005. To byl dle meho nazoru vrchol modernich aut. Pasivni bezpecnost na maximu (dnes se jede v NCAP hlavne podle asistentu a ne toliko dle pevnosti "klece" a o deformacnich zonach) a ne jeste tak extremne svazane motory.
Proč vlastně děláte něco, v co nevěříte? Není to škoda?Vždyť určitě máte nějaký talent, který byste mohl využít k nějaké smysluplné práci a na Vašem místě by mohl být někdo, kdo té práci bude věřit a svým testováním jí pomůže posunout dál.
Kdyby me to nebavilo, tak to nedelam. Verim v praci co delam. Diky me a spouste kolegu se dostanou ven systemy alespon maximalne bezpecne, kdyz uz to musi byt (i kdyz kolikrat zustavame nevysliseni). Jen rikam, ze vzhledem k tomu co vsechno o tom vim, tak tem momentalne instalovanym systemum neverim ani za mak. Ono se to toci vlastne porad v zacarovanem kruhu. Lepsi senzory nepomuzou ve chvili kdy nedokaze system predvidat. A to neni mozne kvuli nedostatecne vypocetni kapacite sebelepsiho pocitace momentalne existujiciho.
Trocha si odporujete. Systémy sa dostanú von maximálne bezpečne ale ty im vôbec neveríš.
kuchař co nejí svoje jídla.
Trochu nepresne. Spise ochutnavac. "Kostka ve skluzu" ale opravdu neni opravdove jidlo, i kdyz je to sebelip prezentovane a drahe.
děkujeme za článek, stačí napsat, že nikdy si nejel toyotou nebo lexusem, jsi chudák a asi jsi v nějaký sektě. Znáš vůbec výtah, elektřinu, vodu s kohoutku?
Díky za demonstraci rozdílu mezi argumentací věcnou a argumentací ad hominem.
prosím a chvála bohu, že dotyčný nevyvíjí třeba jízdní kola, taky by na nich nejel? Ale je to vlastně poznatek ze života, dotyčný pracuje, ale nezajímá ho to a kdyby tam nebyl, nic se nestane.
Dekuju za nazor. Je zrejme ze vis vskutku uplne vsechno o vsech a vsem. Zminenymi auty jsem samozrejme jel a stejne si trvam na svem. Kdyz jsem zacinal, byl to zajimavy novy svet v ktery jsem veril, ze muze fungovat. Cas me presvedcil o opaku. Mozna az naucime AI presne predvidat jakych nepredvidatelnych zhovadilosti je kazdy ucastnik provozu schopen, bude to jinak. Jenze kazdy rok se rodi lide jako treba ty, s uplne novou skalou vseznalstvi, ktere se navic vcase samo vyviji, ze to podle me neni mozne.
musíš si uvědomit, že je více aut, že stárneš a jsi vyhořený a jestli jsi proti start-stop, tak nemáš na silnici co pohlédávat a tvoje mínění o provozu je tudíž skreslený. To je stejný, jak bys vařil pivo a pivo by ti nechutnalo. Prostě nesmíš chodit do práce jen že musíš, ale musíš přemýšlet kdo bude sedět za volantem za xx roků. Přemýšlíš vůbec v práci?
A ty si petriku uvedom, ze slepa vira te v krizove situaci nezachrani. Premyslis vubec kdyz sednes k internetu?
jináč jak ty, abych chodil do práce a všechno dělal špatně jak ty určitě ne a o tom to je, ty si myslíš, že jsi chytřejší, ale je to tvoje jen představa a jestli to vypadá s tebou v práci jak tady, bude fakt lepší to místo přenechat někomu kdo se nechvástá sám svojí blbostí.
Nezavid Petriku ze mam zajimavejsi praci nez ty. Mel ses lepe ucit.
nevím jestli máš zajímavější práci, ale máš nižší iq, neboť nikdo kdo má vzdělání by nenapsal, že jsem se měl lépe učit, samochvála smrdí a jak karma přijde a poveze tě rychlá, tak řidiči řekni, že se měl lépe učit, že sním nechceš jet, že si vzdělanější než on.
Aha aha. A dal?
Mate pravdu. On o tom vubec nic nevi, jen to parkrat videl v praci a to mu nedava pravo technologii pomluvit. Asi jako redaktori, kteri testuji auta. Taky jejich nazoru nemuzeme verit, jen si to zkusili a ted delaji chytry. Mnohem vic o tom vime my dva, mame k dispozici google, tam si tu pravdu najdeme. Dame pivo?A startstop je vybornej. Taky me to s nim bavi. Na krizovatce ze srandy mackam a poustim pedaly a ono to naskakuje a chcipa a je to pr*del. Staci jednou za rok nova baterka, za 5 let udelas repas klikovky a je to. Nevim, co na tom nas tester vidi spatneho.
a ještě řekni, že tam máš startér s věncem a alternátor s uhlíkama a regulátorem, proč na křižovatce, proč mačkáš pedaly?, ještě napiš, že na autě máš klínáky a klima ti běží pomocí spalováku.....
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.