Autonomní vozy budou zřejmě potřebovat řidiče, v USA na to chystají zákon

Autonomní vozy budou zřejmě potřebovat řidiče, v USA na to chystají zákon

V Kalifornii připravují zákon, který bude vyžadovat, aby v autonomním voze seděl řidič. Je to pouze návrh, o kterém se má teprve jednat, ale mohlo by to položit základy legislativy týkající se provozu „aut bez řidiče“. Jak známo, úřady si s tímto novým konceptem ještě moc rady nevědí.

Problematika je ale skutečně velmi obsáhlá. Je potřeba jasně stanovit, kdo bude odpovědný za případnou nehodu. I když se společnosti propagující autonomní vozy chlubí tím, jak jsou bezpečné, k nehodám docházet bude, ať za ně bude zodpovědný lidský faktor nebo technická závada.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Například společnost Uber vidí v autonomních vozech budoucnost svého podnikání, stejně tak například Amazon. K věci se vyjádřil i Google, který tvrdí, že autonomní vozy sníží počet nehod zaviněných chybou řidiče o 94 %. Podle Googlu nový zákon omezí možnost individuální dopravy i pro ty, kteří nejsou způsobilí řidit normální auto.

Jakmile totiž bude zákon vyžadovat řidiče v „autě bez řidiče“, bez autoškoly (ať už klasické nebo nějaké speciální pro autonomní vozy) se člověk neobejde.

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků