Autonomní vozy budou produkovat méně emisí, říká expert Nissanu

Plně autonomní vozy chtějí automobilky vypustit do roku 2020. Do té doby se budou pokoušet přesvědčit všechny skeptiky o výhodách této technologie.
Autonomní vozy budou produkovat méně emisí, říká expert Nissanu

O autonomní budoucnosti slýcháme na automobilových akcích téměř neustále. Ne všichni ale věří v dokonalé schopnosti samořídících automobilů. Skeptiky se teď snaží odborníci přesvědčit realnými přínosy. Svými vyjádřeními se o to pokusil i expert z Nissanu. 

Manažer autonomních technologií japonské automobilky Stewart Callegari se rozpovídal o přinosech této technologie během ženevského autosalonu. Podlě něj by plně autonomní vozy měly přijít do roku 2020. 

Nissan testuje druhou generaci autonomního Leafu. Jezdí v Londýně

Nissan testuje druhou generaci autonomního Leafu. Jezdí v Londýně

Nespornou výhodou má být významně snížený provoz v centru měst. Vozy budou díky pokročilé technologii navzájem spolupracovat na systému plynulejší dopravy ve městech. Kromě toho mají mít autonomní automobily méně stop-startů, čím se sníží emise a také spotřeba paliva. 

Až 90% nehod je podle vyjádření Callegariho způsobená chybou řidiče. V Nissanu proto chtějí autonomní technologii hlavně odbourat tento problém. 

"Nechceme odstranit řidiče. Víme, že zákazníci pořád chtějí mít automobil pod kontrolou. Místo toho podpoříme řidiče autonomními technologiemi, které jsou užitečné v reálném světě, a zárověň zlepší celkovou bezpečnost," nechal se slyšet Stewart Callegari. 

Test Kia Stonic 1.0 T-GDI: Hřebíček trefený na hlavičku

Kia Stonic 1,0 T-GDI

Značka Kia letos zažívá velkou produktovou ofenzívu, což se nakonec projevilo i v počtu nominaci do ankety Světové auto roku. Zcela nový model Stonic má ambice stát se jedním z nejdůležitějších v její nabídce.

16.  11.  2017 | Radek Pecák | 8 příspěvků
TEST Fiat 124 Spider - Miata po italsku je víc než jen víkendovka...

Fiat 124 Spider

Oproti Mazdě MX-5 je větší, těžší a chybí mu atmosférický motor. To zní jako cesta do pekel, ale jaká je "Fiata" doopravdy?

14.  11.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4: Potvrdila i u nás, že je dobře postavena?

Minitest Škoda Karoq 2.0 TDI 4x4

Škodu Karoq v provedení s turbodieselem 2,0 TDI, manuální převodovkou a pohonem všech kol získala redakce Autorevue.cz na test jako jeden z prvních tuzemských sdělovacích prostředků. Jak funguje na českých silnicích?

10.  11.  2017 | Radek Pecák | 83 příspěvků