Autonomní vozy budou produkovat méně emisí, říká expert Nissanu

Plně autonomní vozy chtějí automobilky vypustit do roku 2020. Do té doby se budou pokoušet přesvědčit všechny skeptiky o výhodách této technologie.
Autonomní vozy budou produkovat méně emisí, říká expert Nissanu

O autonomní budoucnosti slýcháme na automobilových akcích téměř neustále. Ne všichni ale věří v dokonalé schopnosti samořídících automobilů. Skeptiky se teď snaží odborníci přesvědčit realnými přínosy. Svými vyjádřeními se o to pokusil i expert z Nissanu. 

Manažer autonomních technologií japonské automobilky Stewart Callegari se rozpovídal o přinosech této technologie během ženevského autosalonu. Podlě něj by plně autonomní vozy měly přijít do roku 2020. 

Nissan testuje druhou generaci autonomního Leafu. Jezdí v Londýně

Nissan testuje druhou generaci autonomního Leafu. Jezdí v Londýně

Nespornou výhodou má být významně snížený provoz v centru měst. Vozy budou díky pokročilé technologii navzájem spolupracovat na systému plynulejší dopravy ve městech. Kromě toho mají mít autonomní automobily méně stop-startů, čím se sníží emise a také spotřeba paliva. 

Až 90% nehod je podle vyjádření Callegariho způsobená chybou řidiče. V Nissanu proto chtějí autonomní technologii hlavně odbourat tento problém. 

"Nechceme odstranit řidiče. Víme, že zákazníci pořád chtějí mít automobil pod kontrolou. Místo toho podpoříme řidiče autonomními technologiemi, které jsou užitečné v reálném světě, a zárověň zlepší celkovou bezpečnost," nechal se slyšet Stewart Callegari. 

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků