Přečtěte si zajímavé redakční články, které se věnují tématu Autonomní vozy.
První upoutávka je venku, na novou elektrickou vlajkovou loď VW si však ještě pár let počkáme.
Autonomně a elektricky – taková je budoucnost mobility podle Volkswagen Užitkové vozy. Prvním samořiditelným vozidlem bude dodávka na bázi konceptu ID Buzz.
Také americký Cadillac představuje vizi budoucnosti, kdy se budeme po městě vozit v autonomních modulech bez řidiče. Nebo dokonce létat.
Z americké technologické společnosti nakonec prý opravdu bude i automobilka. Při nejhorším scénáři uvidíme první auto do pěti let.
S novými technologiemi nás čekají i nové problémy. Japonská Toyota nelení a na budoucí úskalí mobility se připravuje již teď.
Do vývoje funkcí autonomního řízení budoucích škodovek se zapojují i studenti a výzkumníci mimo samotnou automobilku.
Budoucnost mobility si Mini představuje ve formě malého MPV, které zaujme především svým pojetím interiéru.
Známé Voiturette A ve formě autonomního vozidla z budoucnosti? Pro designérku ze škodovky naprosto žádný problém.
Takzvaná kinetóza trápí téměř tři čtvrtě obyvatel planety. Budoucí vozy Land Rover a Jaguar s ní budou bojovat pomocí optimalizovaných asistenčních systémů.
Že spolu budou vozidla navzájem komunikovat, aniž bychom to postřehli, je už hotová věc. O to, aby nové systémy fungovaly, se založili i experti z České republiky.
Minulý týden na šanghajské konferenci o umělé inteligenci prohlásil Elon Musk, že do konce roku bude mít jeho automobilka již zcela autonomní vozidla.
Technologie ADA umožní řidičům vozu Ford Mustang Mach-e pustit na vybraných silnicích ruce z volantu. Za autonomní jízdu však zákazníci dvakrát zaplatí.
Do sériové podoby mají ruské autonomní Hyundaie ještě daleko. Vzhledem k délce vývoje je ale pokrok neuvěřitelný!
Vývoj systémů, díky kterým jednou auta zvládnou autonomní jízdu, pokračuje. V online katalogu Centra dopravního výzkumu si můžete prohlédnout trasy pro testování autonomních vozů v běžném provozu.
Anglická leasingová společnost spočítala reakční dobu automatického brzdění Tesly. Z výsledku vytvořila minihru, kterou si můžete zdarma zahrát.
Americký výrobce automobilů Karma Automotive ukázal první vůz na své nové modulární platformě. Další budou následovat.
Nejnovější koncept korejské automobilky Hyundai motoristům ukazuje, že ke skvělému požitku z auta nepotřebují ani volant.
Systémy, které umožní automobilům pohybovat se na veřejných silnicích zcela bez zásahu řidiče, jsou zatím ještě v plenkách. Experti z MIT však možná přišli na způsob, jak vývoj urychlit.
Na skulinu v komunikaci mezi automobily přišel americký Ford. Americká vládní agentura teď musí funkčnost přehodnotit.
Žádný volant? Žádný problém! Nový Hyundai kouká daleko do budoucnosti.
Nová vlajková loď BMW podstupuje testování v extrémních podmínkách. Připravuje se tak na sériovou výrobu už příští rok.
Podobnou vizi budoucnosti sdílené dopravy jsme viděli už nesčetněkrát. Svůj pokrok a myšlenky ve vývoji teď ukazuje konceptem Vector i koncern Jaguar Land Rover.
Automatická převodovka vs. automatická převodovka s prediktivním řazením. Je v tom rozdíl.
Pokud v budoucnu pojedete po dálnici A39 v Dolním Sasku, nejspíše i vaše chování v provozu přispěje k dalšímu vývoji systémů autonomního řízení Volkswagenu.
Testování autonomních vozů v běžném provozu je dnes už celkem běžný jev. Koncern GM si myslí, že volanty už pro další testování nebudou potřeba.
Bude trvat ještě hodně dlouho, než budou autonomní vozy připraveny na opravdu všechny nástrahy. Odborníci z MIT však ukazují, že pomoci mohou i prosté stíny.
Vyjdete z obchodního domu, vytáhnete telefon, přivoláte si zaparkované auto, ono k vám samo přijede a vy můžete v klidu nastoupit. Teorie je to krásná, praxe ale ukazuje něco úplně jiného.
Lexus přiváží na autosalon do Tokia svou vizi deseti let do budoucnosti. Koncept LF-30 ukazuje, jak by mohla auta japonské značky vypadat v roce 2030.
O zakomponování umělé inteligence do nových aut slyšíme z více stran. Hyundai chce nyní technologii použit pro ještě chytřejší systém tempomatu.
Společnost Hyundai se s tím rozhodně nemaže. Vždyť už učí elektrická auta, aby se dobíjela sama. Každé její rozhodnutí je megalomansky velké a vždy jde o velký krok kupředu.
Toyota na autosalonu v Tokiu představí nový koncept shrnující celou řadu technologií, které bychom mohli v nadcházejících letech vidět v produkci.
Švédská společnost NEVS přichází s konceptem autonomních modulů pro městskou dopravu.
Autosalon v Tokiu je pomalu za dveřmi a Nissan již vytahuje na světlo svůj nový koncept městského elektromobilu s roztomilým designem.
Co byste řekli tomu, kdyby vás vozy Tesla samy vyzvedly třeba na parkovišti před nákupním centrem? I to je teď nově možné, od případných problémů ale automobilka dává ruce pryč.
Švédská Scania si s technologií autonomního řízení u nákladních vozů hraje již delší dobu. Nyní představuje další koncept, který k pohybu již vůbec nepotřebuje řidiče.
Z řady začínajících čínských automobilek přijíždí další odvážný elektromobil s vyhlídkou rozsáhle autonomní jízdy. Zatím ovšem ve formě konceptu.
Automobilky už celé roky pracují na tom, aby jejich vozidla jednou jezdila sama. Své k tomu mají co říci i Rusové, kteří vycházeli z techniky nejnovějšího modelu Sonata značky Hyundai.
Také na evropských silnicích se již objeví testovací prototypy autonomních vozidel od Toyoty, respektive Lexusu. Bát se ovšem nemusíte, na řízení vozu bude stále dohlížet posádka z masa a kostí.
BMW tlačí vývoj autonomních vozů stále dopředu a nyní ukazuje svůj prototyp sedmičkové řady, který už vůbec nepotřebuje řidiče.
Americký řetězec pizzerií Domino's Pizza v pondělí 17. června uzavřel kontrakt s kalifornským startupem Nuro. Cílem spolupráce je rozvoz objednávek autonomními robotickými vozítky. Zkušební provoz by měl být zahájen do konce tohoto roku v texaském městě Houston.
Podobná témata: Život řidiče, Britské vozy, Plán, Peugeot 3008, BMW, Euro NCAP, Jaguar, McLaren, Vozidlo, Elon Musk, Nissan, Auto, BMW řada 7, Crashtesty, Sportovní auta, Lexus, Dálnice, Výbava, Budoucnost, Kupé
Je to druhá nejvýkonnější Toyota v nabídce na našem trhu. A nejde o sporťák ani v rámci kategorie SUV. Slouží k přesně opačným účelům, které zvládá na výbornou. I když bez chyb není.
Nová Dacia Sandero nám připadá tak zajímavá, že vám ji v krátkém čase servírujeme už podruhé. Tentokrát jsme vyzkoušeli běžné provedení v nejvyšší výbavě, ale zato s nejslabším motorem z celé nabídky. A bylo senzační!
Základní Volkswagen Golf GTI byl vždy střídmou cestou ke každodennímu cestování se sklony k mírnému sportování. Teď už to tak úplně neplatí.
Jasně, může se jednat báchorku vzdálenou realitě, ale jak se říká: „Na každém šprochu pravdy trochu.“
Pohyb osob po České republice bude hlídat 26 tisíc policistů a téměř čtyři tisíce vojáků. V prvních dnech však budou kontroly benevolentnější.
Kombík s ořezanou výbavou se již dostal do konfigurátoru značky. Můžeme se tak na něj podívat o něco podrobněji.
Každý jsme si rok 2020 představovali trochu jinak, že jo? Tato stará vize pracovala s novým designem u Tatry.
Škoda už naplno rozjíždí vlnu upoutávek na novou generaci Fabie. Kromě prvního snímku odhaluje i pár informací.