Autonomní vozidla nejsou tak daleko. Británie už může testovat bez řidičů

Vláda Spojeného království by mohla autonomní vozidla schválit do provozu během dvou let. První auta bez řidiče ale mají zelenou už letos.

Podle tamních zákonů musí být autonomní vozidlo při testování schopné legálního provozu, musí být pojištěno a také jej musí hlídat člověk, respektive někdo, kdo by mohl v krajní chvíli zasáhnout do řízení a nenechat vše jen na počítačích.

Tento soubor zákonů, se kterým operuje středisko CCAV (Centre for Connected and Autonomous Vehicles), byl však v poslední době aktualizován. Jednou z novinek v tomto zákonu je i takzvané pokročilé testování, které již nepotřebuje dohled profesionálního řidiče.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Britská vláda totiž podporuje projekty autonomních vozidel pro větší bezpečnost na silnicích. Některé testy by dokonce mohly být postaveny mimo zákon. Rozvoj pokročilého testování podpořilo i ministerstvo dopravy.

Aktualizace také uvádí, že technici, zodpovědní za vozy určené k tomuto pokročilému testování, budou muset před každým testem udělat kompletní bezpečnostní prohlídku a sepsat poté prohlášení. Teprve potom bude moct autonomní vůz na silnice bez řidiče.

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

Pokročilé testování může začít ještě před koncem tohoto roku. Britská vláda chce plně autonomní vozidla pro lidi do běžného provozu již v roce 2021. Spojené království má v plánu stát se lídrem v tomto odvětví a celkově co se bezpečnosti týče. Podobné testování ale chystají i v Koreji, kde má Hyundai dokonce učit elektromobily dojet si samotné na nabíječku. JLR zase učí auta ukazovat chodcům směr jízdy (v galerii).

TEST Audi A3 Sportback 30 TDI S line: Náročné ho získat, snadné s ním žít

Audi A3 30 TDI S line

Čtvrtá generace Audi A3 oficiálně dorazila na český trh. Do testu jsme si vzali zajímavou verzi - kombinaci sportovní výbavy S Line a základního vznětového motoru 30 TDI (85 kW).

dnes | Vladimír Kadera | 2 příspěvky
TEST Ford Kuga 2.5 PHEV: Velmi dobrý plug-in hybrid, jen šitý horkou jehlou

Ford Kuga 2.5 PHEV

Ford oddaloval vývoj nové generace hybridů pro evropské trhy jako ošetření bolavého zubu a na jednom z jeho nejnovějších přírůstků je chvatná práce bohužel tak trochu znát. Stojí ale kvůli tomu vrcholná benzín-elektrická verze nové Kugy nutně za starou belu? Pojďte se podívat.

7.  7.  2020 | Miro Mihálik | 34 příspěvků
Minitest Piaggio MP3 300 HPE Sport: Tak trochu auto, tak trochu skútr, 100% cool

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Rádi byste požívali výhod skútru, ale na jednu stopu nemáte řidičák nebo odvahu? Pak doporučujeme tříkolové Piaggio MP3, omlazené a s posíleným motorem.

5.  7.  2020 | Jiří Baborský | 9 příspěvků