Autonomní vozidla nejsou tak daleko. Británie už může testovat bez řidičů

Vláda Spojeného království by mohla autonomní vozidla schválit do provozu během dvou let. První auta bez řidiče ale mají zelenou už letos.

Podle tamních zákonů musí být autonomní vozidlo při testování schopné legálního provozu, musí být pojištěno a také jej musí hlídat člověk, respektive někdo, kdo by mohl v krajní chvíli zasáhnout do řízení a nenechat vše jen na počítačích.

Tento soubor zákonů, se kterým operuje středisko CCAV (Centre for Connected and Autonomous Vehicles), byl však v poslední době aktualizován. Jednou z novinek v tomto zákonu je i takzvané pokročilé testování, které již nepotřebuje dohled profesionálního řidiče.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Britská vláda totiž podporuje projekty autonomních vozidel pro větší bezpečnost na silnicích. Některé testy by dokonce mohly být postaveny mimo zákon. Rozvoj pokročilého testování podpořilo i ministerstvo dopravy.

Aktualizace také uvádí, že technici, zodpovědní za vozy určené k tomuto pokročilému testování, budou muset před každým testem udělat kompletní bezpečnostní prohlídku a sepsat poté prohlášení. Teprve potom bude moct autonomní vůz na silnice bez řidiče.

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

Pokročilé testování může začít ještě před koncem tohoto roku. Britská vláda chce plně autonomní vozidla pro lidi do běžného provozu již v roce 2021. Spojené království má v plánu stát se lídrem v tomto odvětví a celkově co se bezpečnosti týče. Podobné testování ale chystají i v Koreji, kde má Hyundai dokonce učit elektromobily dojet si samotné na nabíječku. JLR zase učí auta ukazovat chodcům směr jízdy (v galerii).

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 148 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 83 příspěvků