Autonomní vozidla nejsou tak daleko. Británie už může testovat bez řidičů

Vláda Spojeného království by mohla autonomní vozidla schválit do provozu během dvou let. První auta bez řidiče ale mají zelenou už letos.

Podle tamních zákonů musí být autonomní vozidlo při testování schopné legálního provozu, musí být pojištěno a také jej musí hlídat člověk, respektive někdo, kdo by mohl v krajní chvíli zasáhnout do řízení a nenechat vše jen na počítačích.

Tento soubor zákonů, se kterým operuje středisko CCAV (Centre for Connected and Autonomous Vehicles), byl však v poslední době aktualizován. Jednou z novinek v tomto zákonu je i takzvané pokročilé testování, které již nepotřebuje dohled profesionálního řidiče.

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

JLR chce zvýšit důvěru v autonomní vozy. Přišel s velmi prostým řešením

Britská vláda totiž podporuje projekty autonomních vozidel pro větší bezpečnost na silnicích. Některé testy by dokonce mohly být postaveny mimo zákon. Rozvoj pokročilého testování podpořilo i ministerstvo dopravy.

Aktualizace také uvádí, že technici, zodpovědní za vozy určené k tomuto pokročilému testování, budou muset před každým testem udělat kompletní bezpečnostní prohlídku a sepsat poté prohlášení. Teprve potom bude moct autonomní vůz na silnice bez řidiče.

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

Kdy se autonomní vozy objeví v běžném provozu? Odpovídá profesor z ČVUT

Pokročilé testování může začít ještě před koncem tohoto roku. Britská vláda chce plně autonomní vozidla pro lidi do běžného provozu již v roce 2021. Spojené království má v plánu stát se lídrem v tomto odvětví a celkově co se bezpečnosti týče. Podobné testování ale chystají i v Koreji, kde má Hyundai dokonce učit elektromobily dojet si samotné na nabíječku. JLR zase učí auta ukazovat chodcům směr jízdy (v galerii).

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

18.  7.  2019 | Petr Schnagl | 10 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 62 příspěvků