Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Zřejmě bude ještě chvíli trvat, než si auta nevyžadující zásahy řidiče do řízení najdou cestu mezi zákazníky. Nasvědčuje tomu průzkum provedený britskou pojišťovací společností Churchill Car Insurance, podle kterého pouhých 8 % řidičů nemá z autonomních vozů žádné obavy.

Kam kráčí automobilový průmysl? Těšte se na tisíce aut bez řidiče

Kam kráčí automobilový průmysl? Těšte se na tisíce aut bez řidiče

Z toho vyplývá, že plných 92 % dotázaných spatřuje v autonomních vozech nějaké úskalí. Hned 60 % lidí se obává o spolehlivost a bezpečnost. Mají strach z toho, že by jejich auto trpělo stejnými neduhy jako počítače, které se sami od sebe zastaví.

Zajímavostí například je, že autonomní vůz společnosti Google představený nedávno nemá vůbec žádný ovládací prvek, takže řidič nemůže nad vozem převzít kontrolu. Existuje tu jen jedno jediné tlačítko k nouzovému zastavení. S takovým přístupem se většina dotázaných neztotožňuje a určitě by zvolili raději takové auto, nad kterým mohou převzít plnou kontrolu.

Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

Dále také 56 % dotázaných uvedlo, že by si nikdy autonomní vozidlo nekoupili, protože se domnívají, že je prostě nebezpečné a nepředvídatelné. Nicméně čtvrtina dotázaných připouští, že pokud je dokáží výrobci a nezávislé testy přesvědčit o bezpečnosti a spolehlivosti automnoních vozů, zváží jeho nákup.

Pojišťovací specialista chápe počáteční skepsi řidičů a domnívá se, že plná implementace autonomních vozidel do systému bude vyžadovat zásadní změnu v pravidlech silničního provozu a především v právu. Pořád ještě není jasně řečeno, kdo by vlastně byl odpovědný za případnou nehodu.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků