Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Autonomní vozidla budou nebezpečná a nespolehlivá, myslí si řidiči

Zřejmě bude ještě chvíli trvat, než si auta nevyžadující zásahy řidiče do řízení najdou cestu mezi zákazníky. Nasvědčuje tomu průzkum provedený britskou pojišťovací společností Churchill Car Insurance, podle kterého pouhých 8 % řidičů nemá z autonomních vozů žádné obavy.

Kam kráčí automobilový průmysl? Těšte se na tisíce aut bez řidiče

Kam kráčí automobilový průmysl? Těšte se na tisíce aut bez řidiče

Z toho vyplývá, že plných 92 % dotázaných spatřuje v autonomních vozech nějaké úskalí. Hned 60 % lidí se obává o spolehlivost a bezpečnost. Mají strach z toho, že by jejich auto trpělo stejnými neduhy jako počítače, které se sami od sebe zastaví.

Zajímavostí například je, že autonomní vůz společnosti Google představený nedávno nemá vůbec žádný ovládací prvek, takže řidič nemůže nad vozem převzít kontrolu. Existuje tu jen jedno jediné tlačítko k nouzovému zastavení. S takovým přístupem se většina dotázaných neztotožňuje a určitě by zvolili raději takové auto, nad kterým mohou převzít plnou kontrolu.

Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

Nissan 360 živě: Jeli jsme Leafem, ve kterém řidič jen překáží

Dále také 56 % dotázaných uvedlo, že by si nikdy autonomní vozidlo nekoupili, protože se domnívají, že je prostě nebezpečné a nepředvídatelné. Nicméně čtvrtina dotázaných připouští, že pokud je dokáží výrobci a nezávislé testy přesvědčit o bezpečnosti a spolehlivosti automnoních vozů, zváží jeho nákup.

Pojišťovací specialista chápe počáteční skepsi řidičů a domnívá se, že plná implementace autonomních vozidel do systému bude vyžadovat zásadní změnu v pravidlech silničního provozu a především v právu. Pořád ještě není jasně řečeno, kdo by vlastně byl odpovědný za případnou nehodu.

TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků