Autonomní tahač Volvo v akci. Takto si Švédi představují budoucnost nákladní dopravy

Volvo nám ukazuje, že vývoj jeho autonomních tahačů pokračuje a jedny z prvních kousků už na zkoušku pracují v přístavišti v Göteborgu.

Nepotřebuje řidiče a tudíž ani samotnou kabinu. Projekt Vera je autonomním tahačem od Volva, který byste vlastně popsali jako samořiditelný modul pro přepravu klasických návěsů s nákladem. Vývoj autonomních tahačů teď Volvo posunuje o krok dále, jelikož pár kusů vozidla Vera nasazuje do pracovního nasazení.

V rámci testování a přiblížení projektu reálným podmínkám tak bude Vera ve spolupráci s logistickou firmou DFDS převážet lodní kontejnery mezi logistickým centrem a přístavním terminálem ve švédském Göteborgu. Stále ovšem mluvíme přesně určené trase mezi dvěma lokacemi, která pouze z části vede po veřejné komunikaci.

Volvo se připojilo do evropské bezpečnostní sítě. Chce nalákat i další značky

Volvo se připojilo do evropské bezpečnostní sítě. Chce nalákat i další značky

Přepravu nákladu stále monitoruje člověk v řídící věži, který může v případě nutnosti zasáhnout. Trasa je navíc součástí průmyslové oblasti, takže na kdovíjak hustý provoz zde tahače nenarazí. Maximální rychlost autonomních tahačů je nakonec jen 40 km/h.

Tahače jsou hlavně určeny k převozu nákladu na kratší vzdálenosti. Ve výsledku tak Volvo mluví o myšlence složitějšího systému, kde bude přepravu kontejnerů a dalších nákladů v logistických centrech, přístavech nebo továrnách zajišťovat celá flotila vozů Vera, řízená jedinou kontrolní věží s pár zaměstnanci.

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

včera | Petr Schnagl | 9 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

17.  7.  2019 | Jan Mička | 69 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 59 příspěvků