Autonomní tahač Volvo v akci. Takto si Švédi představují budoucnost nákladní dopravy

Volvo nám ukazuje, že vývoj jeho autonomních tahačů pokračuje a jedny z prvních kousků už na zkoušku pracují v přístavišti v Göteborgu.

Nepotřebuje řidiče a tudíž ani samotnou kabinu. Projekt Vera je autonomním tahačem od Volva, který byste vlastně popsali jako samořiditelný modul pro přepravu klasických návěsů s nákladem. Vývoj autonomních tahačů teď Volvo posunuje o krok dále, jelikož pár kusů vozidla Vera nasazuje do pracovního nasazení.

V rámci testování a přiblížení projektu reálným podmínkám tak bude Vera ve spolupráci s logistickou firmou DFDS převážet lodní kontejnery mezi logistickým centrem a přístavním terminálem ve švédském Göteborgu. Stále ovšem mluvíme přesně určené trase mezi dvěma lokacemi, která pouze z části vede po veřejné komunikaci.

Volvo se připojilo do evropské bezpečnostní sítě. Chce nalákat i další značky

Volvo se připojilo do evropské bezpečnostní sítě. Chce nalákat i další značky

Přepravu nákladu stále monitoruje člověk v řídící věži, který může v případě nutnosti zasáhnout. Trasa je navíc součástí průmyslové oblasti, takže na kdovíjak hustý provoz zde tahače nenarazí. Maximální rychlost autonomních tahačů je nakonec jen 40 km/h.

Tahače jsou hlavně určeny k převozu nákladu na kratší vzdálenosti. Ve výsledku tak Volvo mluví o myšlence složitějšího systému, kde bude přepravu kontejnerů a dalších nákladů v logistických centrech, přístavech nebo továrnách zajišťovat celá flotila vozů Vera, řízená jedinou kontrolní věží s pár zaměstnanci.

Minitest Renault Captur 1.3 TCe: 1,333 stříbrných stříkaček na rozloučenou

Renault Captur 1.3 TCe (minitest)

Crossover Renault Captur se již brzy dočká nové generace. Stihli jsme se proto rozloučit s tou současnou, která nám připomněla, proč je tento malý nezmar tak populární.

včera | Vladimír Kadera | 24 příspěvků
S Fordem Ranger Raptor na střelnici: Střele neujede, všemu ostatnímu už ano!

S Fordem Ranger Raptor na střelnici

Pick-upy si lidé kupují hlavně jako pracovní stroje. Z dřívějška víme, že už mohou sloužit také jako stylový doplněk, Ford Ranger Raptor ale patří do úplně jiné škatulky.

19.  9.  2019 | Jan Mička | 16 příspěvků
TEST DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155: Odvážní Francouzi jsou zpátky!

DS 3 Crossback 1.2 PureTech 155

Luxusní divize automobilky Citroën se stala samostatnou značkou v roce 2014. Jako první to s modelem DS 7 zkusila s karoserií SUV a nyní nastal čas jít dál. Asi vás nepřekvapí, že jde taktéž o SUV. Proč ne, když je lidé chtějí?

16.  9.  2019 | Vladimír Kadera | 29 příspěvků