Vývoj autonomních tahačů teď Volvo posunuje o krok dále, jelikož pár kusů vozidla Vera nasazuje do pracovního nasazení. | Volvo Vera Zdroj: Volvo

Vývoj autonomních tahačů teď Volvo posunuje o krok dále, jelikož pár kusů vozidla Vera nasazuje do pracovního nasazení. | Volvo Vera | Zdroj: Volvo

V rámci testování a přiblížení projektu reálným podmínkám tak bude Vera ve spolupráci s logistickou firmou DFDS převážet lodní kontejnery mezi logistickým centrem a přístavním terminálem ve švédském Göteborgu. | Volvo Vera Zdroj: Volvo

V rámci testování a přiblížení projektu reálným podmínkám tak bude Vera ve spolupráci s logistickou firmou DFDS převážet lodní kontejnery mezi logistickým centrem a přístavním terminálem ve švédském Göteborgu. | Volvo Vera | Zdroj: Volvo

Stále ovšem mluvíme přesně určené trase mezi dvěma lokacemi, která pouze z části vede po veřejné komunikaci. | Volvo Vera Zdroj: Volvo

Stále ovšem mluvíme přesně určené trase mezi dvěma lokacemi, která pouze z části vede po veřejné komunikaci. | Volvo Vera | Zdroj: Volvo

Přepravu nákladu stále monitoruje člověk v řídící věži, který může v případě nutnosti zasáhnout. | Volvo Vera Zdroj: Volvo

Přepravu nákladu stále monitoruje člověk v řídící věži, který může v případě nutnosti zasáhnout. | Volvo Vera | Zdroj: Volvo

Trasa je navíc součástí průmyslové oblasti, takže na kdovíjak hustý provoz zde tahače nenarazí. Maximální rychlost autonomních tahačů je nakonec jen 40 km/h. | Volvo Vera Zdroj: Volvo

Trasa je navíc součástí průmyslové oblasti, takže na kdovíjak hustý provoz zde tahače nenarazí. Maximální rychlost autonomních tahačů je nakonec jen 40 km/h. | Volvo Vera | Zdroj: Volvo

Ve výsledku tak Volvo mluví o myšlence složitějšího systému, kde bude přepravu kontejnerů a dalších nákladů v logistických centrech, přístavech nebo továrnách zajišťovat celá flotila vozů Vera, řízená jedinou kontrolní věží s pár zaměstnanci. | Volvo Vera Zdroj: Volvo

Ve výsledku tak Volvo mluví o myšlence složitějšího systému, kde bude přepravu kontejnerů a dalších nákladů v logistických centrech, přístavech nebo továrnách zajišťovat celá flotila vozů Vera, řízená jedinou kontrolní věží s pár zaměstnanci. | Volvo Vera | Zdroj: Volvo

V rámci testování a přiblížení projektu reálným podmínkám tak bude Vera ve spolupráci s logistickou firmou DFDS převážet lodní kontejnery mezi logistickým centrem a přístavním terminálem ve švédském Göteborgu. | Volvo Vera Zdroj: Volvo
Stále ovšem mluvíme přesně určené trase mezi dvěma lokacemi, která pouze z části vede po veřejné komunikaci. | Volvo Vera Zdroj: Volvo
Přepravu nákladu stále monitoruje člověk v řídící věži, který může v případě nutnosti zasáhnout. | Volvo Vera Zdroj: Volvo
Trasa je navíc součástí průmyslové oblasti, takže na kdovíjak hustý provoz zde tahače nenarazí. Maximální rychlost autonomních tahačů je nakonec jen 40 km/h. | Volvo Vera Zdroj: Volvo
6
Fotogalerie

Autonomní tahač Volvo v akci. Takto si Švédi představují budoucnost nákladní dopravy

Volvo nám ukazuje, že vývoj jeho autonomních tahačů pokračuje a jedny z prvních kousků už na zkoušku pracují v přístavišti v Göteborgu.

Nepotřebuje řidiče a tudíž ani samotnou kabinu. Projekt Vera je autonomním tahačem od Volva, který byste vlastně popsali jako samořiditelný modul pro přepravu klasických návěsů s nákladem. Vývoj autonomních tahačů teď Volvo posunuje o krok dále, jelikož pár kusů vozidla Vera nasazuje do pracovního nasazení.

V rámci testování a přiblížení projektu reálným podmínkám tak bude Vera ve spolupráci s logistickou firmou DFDS převážet lodní kontejnery mezi logistickým centrem a přístavním terminálem ve švédském Göteborgu. Stále ovšem mluvíme přesně určené trase mezi dvěma lokacemi, která pouze z části vede po veřejné komunikaci.

Přepravu nákladu stále monitoruje člověk v řídící věži, který může v případě nutnosti zasáhnout. Trasa je navíc součástí průmyslové oblasti, takže na kdovíjak hustý provoz zde tahače nenarazí. Maximální rychlost autonomních tahačů je nakonec jen 40 km/h.

Tahače jsou hlavně určeny k převozu nákladu na kratší vzdálenosti. Ve výsledku tak Volvo mluví o myšlence složitějšího systému, kde bude přepravu kontejnerů a dalších nákladů v logistických centrech, přístavech nebo továrnách zajišťovat celá flotila vozů Vera, řízená jedinou kontrolní věží s pár zaměstnanci.

Volvo

Volvo je švédský výrobce osobních a nákladních automobilů, autobusů a stavebních strojů. Vznikl v roce 1915, od 1944 používá současný název.

V roce 1999 Volvo prodalo svoji divizi osobních automobilů Fordu. Ten ji v roce 2010 postoupil čínské společnosti Geely Automobile.

Volvo S90 • Volvo S60 • Volvo V60 • Volvo XC90 • Volvo XC60 • Volvo XC40

Doporučujeme

Články odjinud