Autonomní rozvoz pizzy vyráží do ulic. Lidskou práci neušetří, je třeba kontrola

Americký řetězec pizzerií ​​Domino's Pizza v pondělí 17. června uzavřel kontrakt s kalifornským startupem Nuro. Cílem spolupráce je rozvoz objednávek autonomními robotickými vozítky. Zkušební provoz by měl být zahájen do konce tohoto roku v texaském městě Houston.

Nuro je středem pozornosti již od svého založení v roce 2016. Stojí za ním totiž Dave Ferguson a Jiajun Zhu – dva bývalí členové týmu Waymo, kteří se podíleli na vývoji autonomních vozidel Googlu. Počátkem tohoto roku se jim povedlo získat investici ve výši jedné miliardy dolarů od japonské telekomunikační společnosti SoftBank.

Pizzerie s moderním přístupem

​​Domino's Pizza bude mít k dispozici nejnovější verzi autonomního robotického vozítka R2. To je aktuálně testováno v ostrém provozu v arizonském městě Scottsdale, kde rozváží zákazníkům objednávky z obchodního řetězce Kroger.

Nejvyhledávanější supersporty podle Googlu: Po čem nejvíc touží Češi?

Nejvyhledávanější supersporty podle Googlu: Po čem nejvíc touží Češi?

Vybraní zákazníci, kteří budou mít zájem otestovat dovezení pizzy bez řidiče, budou moci tuto možnost zvolit při online objednávce. V aplikaci pak dostanou možnost sledovat cestu vozítka a obdrží PIN, sloužící k otevření schránky s pizzou.

​​Domino's Pizza je otevřená moderním technologiím – v roce 2017 spolupracovala například s Fordem na zkušebních dodávkách pizzy ve městech Ann Arbor a Miami. Automobilka pro tyto účely poskytla autonomní vozy Ford Fusion Hybrid, které pro ni upravila firma Argo.

Koncern GM končí výrobu aut v Kanadě. Bude tam testovat autonomní vozy

Koncern GM končí výrobu aut v Kanadě. Bude tam testovat autonomní vozy

„Neustále hledáme nové způsoby, jak inovovat a rozvíjet zkušenosti s dodávkami pro naše zákazníky,“ řekl Kevin Vasconi, výkonný viceprezident ​​Domino's Pizza. Cosimo Leipold pak dodal, že „prvotřídní autonomní technologie urychluje společné poslání transformovat místní obchod.“

Autonomní robotická vozítka

Vozítka Nuro se od Fordů výrazně odlišují v celé řadě směrů. Byla postavena na zakázku v úpravě pro rozvoz pizzy a nemají prostor pro řidiče. Ve zkušebním provozu však na ně bude dohlížet člověk, který je bude následovat v autě.

Audi AI:ME oficiálně: Autonomní elektromobil má vlastní zahrádku

Audi AI:ME oficiálně: Autonomní elektromobil má vlastní zahrádku

Některá média však kriticky připomínají nevýhody autonomních vozítek. Patří k nim například to, že na rozdíl od kurýra nedonesou objednávku až ke dveřím a s maximální rychlostí 40 km/h může být v některých případech dodávka pomalejší.

Autor: Karel Kilián

Článek připravila redakce VTM.cz

TEST Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI: Když dva nedělají totéž

Opel Combo Life 1.2 Turbo a Van XL 1.5 CDTI

Opel Combo pochází z kvarteta rodných bratrů, kteří se s obměnami prodávají pod značkami PSA i Toyoty. Je tedy nasnadě, že v odpovídajících verzích se nebudou výrazně lišit. Což je do značné míry pravda, avšak rozdíly se najdou a užitková verze se od osobních modelů liší víc, než by se na první pohled zdálo.

dnes | Petr Schnagl | 6 příspěvků
Za volantem nového Audi A4: S4 TDI má neskutečnou sílu, TDI Evo zase spotřebu

Audi A4 2.0 TDI Evo a S4 TDI (první svezení)

Nejúspěšnější model automobilky Audi, A4, slaví v letošním roce 25 let od začátku výroby. Facelift je ideálním dárkem, obzvláště když se nezaměřil pouze na změnu vzhledu.

včera | Jan Mička | 68 příspěvků
TEST Mazda 3 Skyactiv-D (85 kW): Válka proti mainstreamu

Mazda 3 Skyactiv-D

Vpředu nijak zvlášť výkonný diesel, vzadu torzní příčka, mezigeneračně vyšší hmotnost a základní cena téměř 600 tisíc. Skoro se chce říct, že tohle už nezachrání ani ta hezká tvářička. Až na to, že nová trojka je něčím víc než jen neobyčejně vypadajícím hatchbackem.

16.  7.  2019 | Miro Mihálik | 56 příspěvků