Autonomní rozvoz pizzy vyráží do ulic. Lidskou práci neušetří, je třeba kontrola

Americký řetězec pizzerií ​​Domino's Pizza v pondělí 17. června uzavřel kontrakt s kalifornským startupem Nuro. Cílem spolupráce je rozvoz objednávek autonomními robotickými vozítky. Zkušební provoz by měl být zahájen do konce tohoto roku v texaském městě Houston.

Nuro je středem pozornosti již od svého založení v roce 2016. Stojí za ním totiž Dave Ferguson a Jiajun Zhu – dva bývalí členové týmu Waymo, kteří se podíleli na vývoji autonomních vozidel Googlu. Počátkem tohoto roku se jim povedlo získat investici ve výši jedné miliardy dolarů od japonské telekomunikační společnosti SoftBank.

Pizzerie s moderním přístupem

​​Domino's Pizza bude mít k dispozici nejnovější verzi autonomního robotického vozítka R2. To je aktuálně testováno v ostrém provozu v arizonském městě Scottsdale, kde rozváží zákazníkům objednávky z obchodního řetězce Kroger.

Nejvyhledávanější supersporty podle Googlu: Po čem nejvíc touží Češi?

Nejvyhledávanější supersporty podle Googlu: Po čem nejvíc touží Češi?

Vybraní zákazníci, kteří budou mít zájem otestovat dovezení pizzy bez řidiče, budou moci tuto možnost zvolit při online objednávce. V aplikaci pak dostanou možnost sledovat cestu vozítka a obdrží PIN, sloužící k otevření schránky s pizzou.

​​Domino's Pizza je otevřená moderním technologiím – v roce 2017 spolupracovala například s Fordem na zkušebních dodávkách pizzy ve městech Ann Arbor a Miami. Automobilka pro tyto účely poskytla autonomní vozy Ford Fusion Hybrid, které pro ni upravila firma Argo.

Koncern GM končí výrobu aut v Kanadě. Bude tam testovat autonomní vozy

Koncern GM končí výrobu aut v Kanadě. Bude tam testovat autonomní vozy

„Neustále hledáme nové způsoby, jak inovovat a rozvíjet zkušenosti s dodávkami pro naše zákazníky,“ řekl Kevin Vasconi, výkonný viceprezident ​​Domino's Pizza. Cosimo Leipold pak dodal, že „prvotřídní autonomní technologie urychluje společné poslání transformovat místní obchod.“

Autonomní robotická vozítka

Vozítka Nuro se od Fordů výrazně odlišují v celé řadě směrů. Byla postavena na zakázku v úpravě pro rozvoz pizzy a nemají prostor pro řidiče. Ve zkušebním provozu však na ně bude dohlížet člověk, který je bude následovat v autě.

Audi AI:ME oficiálně: Autonomní elektromobil má vlastní zahrádku

Audi AI:ME oficiálně: Autonomní elektromobil má vlastní zahrádku

Některá média však kriticky připomínají nevýhody autonomních vozítek. Patří k nim například to, že na rozdíl od kurýra nedonesou objednávku až ke dveřím a s maximální rychlostí 40 km/h může být v některých případech dodávka pomalejší.

Autor: Karel Kilián

Článek připravila redakce VTM.cz

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

27.  3.  2020 | Jan Mička | 121 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 24 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků