Autonomní řízení stupně 3 dostane u Mercedesu jako první třída S v roce 2020

Co všechno umí "level 3"?

Audi již implementovalo do nové generace své vlajkové lodi A8 autonomní řízení úrovně 3. Evropská legislativa ho zatím sice neumožňuje využívat, nicméně ostatní výrobci se přesto rozhodli ingolstadtskou automobilku následovat.

Konkrétní oznámení učinil nyní Mercedes-Benz, v jehož vozech se určité prvky asistované jízdy objevily již před deseti letech.

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

"Pracujeme na tom, abychom byli první, kdo uvede na trh autonomní vozidla úrovně 4 a 5, ale ještě předtím v roce 2020 uvedeme náš první vůz s úrovní 3," uvedl šéf vývoje značky Olla Källenius. Stane se tak v nové generaci vlajkové lodi značky, což je třída S.

Källenius neuvedl, kolik za to bude Mercedes od svých zákazníků vyžadovat, naznačil však, že by cena mohla být na úrovni stávajících příplatkových prvků. V potaz ale můžeme vzít současně nabízený asistenční balíček zahrnující například udržování vozu v jízdním pruhu, autonomní jízdu v kolonách nebo autonomní brzdění v krizové situaci, který stojí necelých šedesát tisíc korun.

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Automomní jízdu úrovně 4 a 5 Mercedes bude zřejmě v blízké budoucnosti nabízet pouze pro vozy taxislužby. "Je to totiž fenomenálně drahé," uvedl Källenius. Podle něho i po zavedení do sériové výroby taková výbava zdraží automobil o desítky tisíc dolarů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Test letních pneumatik má překvapivého vítěze. Mladou značku Falken

Autoklub ADAC otestoval šestnáct letních pneumatik v rozměru 205/55 R16 V a čtrnáct plášťů 175/65 R14 T.

dnes | Radek Pecák | 2 příspěvky
Minitest Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD: Důvod, proč MPV nesmí zemřít

Seat Alhambra 2.0 TDI DSG 4WD (minitest)

Rostoucí zájem o crossovery a SUV už v nedávné minulosti poslal na odpočinek dva velikány segmentu MPV. Jak ale dokazuje stále prodávaný Seat Alhambra, tyto vozy jsou stále potřeba.

22.  2.  2018 | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Subaru XV 1,6i Lineartronic: Kompromis, ale ten nejlepší!

Subaru XV 1,6i Lineartronic

Subaru XV se na přelomu roku dostalo na trh v druhé generaci. Od té minulé se vizuálně moc neliší, ale japonští technici vůz vyladili téměř k dokonalosti.

20.  2.  2018 | Radek Pecák | 78 příspěvků