Autonomní řízení stupně 3 dostane u Mercedesu jako první třída S v roce 2020

Co všechno umí "level 3"?

Audi již implementovalo do nové generace své vlajkové lodi A8 autonomní řízení úrovně 3. Evropská legislativa ho zatím sice neumožňuje využívat, nicméně ostatní výrobci se přesto rozhodli ingolstadtskou automobilku následovat.

Konkrétní oznámení učinil nyní Mercedes-Benz, v jehož vozech se určité prvky asistované jízdy objevily již před deseti letech.

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

"Pracujeme na tom, abychom byli první, kdo uvede na trh autonomní vozidla úrovně 4 a 5, ale ještě předtím v roce 2020 uvedeme náš první vůz s úrovní 3," uvedl šéf vývoje značky Olla Källenius. Stane se tak v nové generaci vlajkové lodi značky, což je třída S.

Källenius neuvedl, kolik za to bude Mercedes od svých zákazníků vyžadovat, naznačil však, že by cena mohla být na úrovni stávajících příplatkových prvků. V potaz ale můžeme vzít současně nabízený asistenční balíček zahrnující například udržování vozu v jízdním pruhu, autonomní jízdu v kolonách nebo autonomní brzdění v krizové situaci, který stojí necelých šedesát tisíc korun.

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Automomní jízdu úrovně 4 a 5 Mercedes bude zřejmě v blízké budoucnosti nabízet pouze pro vozy taxislužby. "Je to totiž fenomenálně drahé," uvedl Källenius. Podle něho i po zavedení do sériové výroby taková výbava zdraží automobil o desítky tisíc dolarů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků