Autonomní řízení stupně 3 dostane u Mercedesu jako první třída S v roce 2020

Co všechno umí "level 3"?

Audi již implementovalo do nové generace své vlajkové lodi A8 autonomní řízení úrovně 3. Evropská legislativa ho zatím sice neumožňuje využívat, nicméně ostatní výrobci se přesto rozhodli ingolstadtskou automobilku následovat.

Konkrétní oznámení učinil nyní Mercedes-Benz, v jehož vozech se určité prvky asistované jízdy objevily již před deseti letech.

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

"Pracujeme na tom, abychom byli první, kdo uvede na trh autonomní vozidla úrovně 4 a 5, ale ještě předtím v roce 2020 uvedeme náš první vůz s úrovní 3," uvedl šéf vývoje značky Olla Källenius. Stane se tak v nové generaci vlajkové lodi značky, což je třída S.

Källenius neuvedl, kolik za to bude Mercedes od svých zákazníků vyžadovat, naznačil však, že by cena mohla být na úrovni stávajících příplatkových prvků. V potaz ale můžeme vzít současně nabízený asistenční balíček zahrnující například udržování vozu v jízdním pruhu, autonomní jízdu v kolonách nebo autonomní brzdění v krizové situaci, který stojí necelých šedesát tisíc korun.

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Automomní jízdu úrovně 4 a 5 Mercedes bude zřejmě v blízké budoucnosti nabízet pouze pro vozy taxislužby. "Je to totiž fenomenálně drahé," uvedl Källenius. Podle něho i po zavedení do sériové výroby taková výbava zdraží automobil o desítky tisíc dolarů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

včera | Vladimír Kadera | 79 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Hyundai i20 1.0 T-GDI DCT: Když chcete prostě jen auto

Hyundai i20 1.0 T-GDI

Hyundai se v segmentu B rozhodně nemá za co stydět. Nabízí dobře vybavený model se spoustou zajímavých funkcí. Má ale něco navíc?

7.  2.  2019 | David Rusol | 97 příspěvků