Autonomní řízení stupně 3 dostane u Mercedesu jako první třída S v roce 2020

Co všechno umí "level 3"?

Audi již implementovalo do nové generace své vlajkové lodi A8 autonomní řízení úrovně 3. Evropská legislativa ho zatím sice neumožňuje využívat, nicméně ostatní výrobci se přesto rozhodli ingolstadtskou automobilku následovat.

Konkrétní oznámení učinil nyní Mercedes-Benz, v jehož vozech se určité prvky asistované jízdy objevily již před deseti letech.

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

Test Mercedes-Benz S 500 4Matic Coupé: Jedním slovem dokonalost

"Pracujeme na tom, abychom byli první, kdo uvede na trh autonomní vozidla úrovně 4 a 5, ale ještě předtím v roce 2020 uvedeme náš první vůz s úrovní 3," uvedl šéf vývoje značky Olla Källenius. Stane se tak v nové generaci vlajkové lodi značky, což je třída S.

Källenius neuvedl, kolik za to bude Mercedes od svých zákazníků vyžadovat, naznačil však, že by cena mohla být na úrovni stávajících příplatkových prvků. V potaz ale můžeme vzít současně nabízený asistenční balíček zahrnující například udržování vozu v jízdním pruhu, autonomní jízdu v kolonách nebo autonomní brzdění v krizové situaci, který stojí necelých šedesát tisíc korun.

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Test ojetiny: Mercedes-Benz třídy E W211 má šanci najet milion

Automomní jízdu úrovně 4 a 5 Mercedes bude zřejmě v blízké budoucnosti nabízet pouze pro vozy taxislužby. "Je to totiž fenomenálně drahé," uvedl Källenius. Podle něho i po zavedení do sériové výroby taková výbava zdraží automobil o desítky tisíc dolarů.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

dnes | Miro Mihálik | 20 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků