| Ford Mustang Mach-E Foto: Ford Europe

| Ford Mustang Mach-E | Foto: Ford Europe

Akcie budou převedeny do společného podniku s právem zpětného odkupu v následujících pěti letech.

Akcie budou převedeny do společného podniku s právem zpětného odkupu v následujících pěti letech.

Na český trh dorazí ostrá verze na začátku příštího roku. Cenovku nám ale zastoupení již prozradilo. Startuje na  1.899.900 Kč . Zdroj: Ford

Na český trh dorazí ostrá verze na začátku příštího roku. Cenovku nám ale zastoupení již prozradilo. Startuje na 1.899.900 Kč. | Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Potěší pak, že se z 10 na 80 procent kapacity dostane akumulátor za 45 minut při výkonu 150 kW. Necelou stovku kilometrů tak už máte po deseti minutách.  Zdroj: Ford

Potěší pak, že se z 10 na 80 procent kapacity dostane akumulátor za 45 minut při výkonu 150 kW. Necelou stovku kilometrů tak už máte po deseti minutách.  | Zdroj: Ford

| Ford Mustang Mach-E Foto: Ford ČR

| Ford Mustang Mach-E | Foto: Ford ČR

| Ford Mustang Mach-E Foto: Ford ČR

| Ford Mustang Mach-E | Foto: Ford ČR

| Ford Mustang Mach-E Foto: Ford ČR

| Ford Mustang Mach-E | Foto: Ford ČR

Zástupci evropského Fordu byli totiž u vývoje již od prvopočátku a podnikali patřičné kroky proto, aby byl první elektrický Mustang připravený pro požadavky evropského řidiče. Řízení, podvozek, pohon všech kol a kontrola stability jsou tak oproti US verzi zcela jinak naladěné. Ford

Zástupci evropského Fordu byli totiž u vývoje již od prvopočátku a podnikali patřičné kroky proto, aby byl první elektrický Mustang připravený pro požadavky evropského řidiče. Řízení, podvozek, pohon všech kol a kontrola stability jsou tak oproti US verzi zcela jinak naladěné. | Ford

To souvisí s další příjemnou vlastností, kterou Ford navrhl. Pyšní se totiž tím, že veškeré základní úkony na infotainmentu budou díky novému rozhraní na pouhé dva dotyky. Při cestování se pak hodí i online navigace, která sleduje okolní provoz a navrhuje nejlepší trasy. Není to sice nic světoborného, ale také to není ve všech automobilech samozřejmostí. Zdroj: Ford

To souvisí s další příjemnou vlastností, kterou Ford navrhl. Pyšní se totiž tím, že veškeré základní úkony na infotainmentu budou díky novému rozhraní na pouhé dva dotyky. Při cestování se pak hodí i online navigace, která sleduje okolní provoz a navrhuje nejlepší trasy. Není to sice nic světoborného, ale také to není ve všech automobilech samozřejmostí. | Zdroj: Ford

Mobilní telefon bude takovým rozšířeným klíčem. Půjde s ním odemykat vozidlo či kontrolovat stav baterie u elektromobilu. Systém se bude také neustále online aktualizovat, aby měl řidič k dispozici vždy čerstvý software. Evropští zákazníci se nového systému dočkají zhruba na konci příštího roku. Tehdy by totiž k nám nový  Ford Mustang Mach-E  měl dorazit. Zdroj: Ford

Mobilní telefon bude takovým rozšířeným klíčem. Půjde s ním odemykat vozidlo či kontrolovat stav baterie u elektromobilu. Systém se bude také neustále online aktualizovat, aby měl řidič k dispozici vždy čerstvý software. Evropští zákazníci se nového systému dočkají zhruba na konci příštího roku. Tehdy by totiž k nám nový Ford Mustang Mach-E měl dorazit. | Zdroj: Ford

 Zdroj: Ford

| Zdroj: Ford

Původně totiž automobilka zmiňovala akceleraci Machu-E GT pod 5 sekund, a jak se nyní ukazuje, s tímto předpokladem se držela hodně při zemi.

Původně totiž automobilka zmiňovala akceleraci Machu-E GT pod 5 sekund, a jak se nyní ukazuje, s tímto předpokladem se držela hodně při zemi.

Na základě by chtěl totiž Ford podle dostupných informací vytvořit i sportovnější model s delší přední kapotou a dynamickým profilem. Máme tedy od Fordu čekat i sportovní elektrické kupé?  Více v článku...

Na základě by chtěl totiž Ford podle dostupných informací vytvořit i sportovnější model s delší přední kapotou a dynamickým profilem. Máme tedy od Fordu čekat i sportovní elektrické kupé? Více v článku...

...domluvu o sdílení platforem mezi sebou obě automobilky oznámily už letos v létě. Podobně má i nová generace pick-upu Amarok  využít platformu Fordu Ranger .

...domluvu o sdílení platforem mezi sebou obě automobilky oznámily už letos v létě. Podobně má i nová generace pick-upu Amarok využít platformu Fordu Ranger.

Zajímavostí přitom je, že Ford podle všeho plánuje využit  platformu MEB  pro elektromobily od Volkswagenu. I když se to může zdát překvapivé...

Zajímavostí přitom je, že Ford podle všeho plánuje využit platformu MEB pro elektromobily od Volkswagenu. I když se to může zdát překvapivé...

...tudíž zřejmě není překvapením, že tuto rodinu by chtěla automobilka dále rozšířit. A jak jinak, než o cosi menším elektrickým crossoverem. Informace přináší britský Auto Express.

...tudíž zřejmě není překvapením, že tuto rodinu by chtěla automobilka dále rozšířit. A jak jinak, než o cosi menším elektrickým crossoverem. Informace přináší britský Auto Express.

| Ford Mustang Mach-E Foto: Ford Europe
Akcie budou převedeny do společného podniku s právem zpětného odkupu v následujících pěti letech.
Na český trh dorazí ostrá verze na začátku příštího roku. Cenovku nám ale zastoupení již prozradilo. Startuje na  1.899.900 Kč . Zdroj: Ford
20
Fotogalerie

Autonomní řízení od Fordu už je v Evropě. Naštěstí neumožní ustlat si za volantem během jízdy

Fordův autonomní systém řízení BlueCruise se předsatvil loni v USA a Kanadě, kde je aktivní ve 190.000 vozidlech. Nyní byla novinka schválená také ve Velké Británii.

S velkými pokroky v oblasti autonomní jízdy začínají růst diskuze kolem jejího účelu a míry nahrazení řidiče. Například Hyundai vypustí do centra Las Vegas plně autonomní taxíky Ioniq5, čímž zcela odstraní potřebu fyzické přítomnosti řidiče. Ford naopak vystoupil ze závodu autonomizace 3. a 4. úrovně s tím, že její vývoj není v dohledné době rentabilní. Smyslem je totiž snížit zátěž na dlouhých cestách, nikoliv eliminovat přítomnost řidiče.

Místo toho se soustředí na dokonalé vyladění současného systému BlueCruise. Tento balíček 2. úrovně autonomního řízení umožňuje řidiči sundat ruce z volantu a nechat řízení na samotném vozu. Auto ale kontroluje jeho soustředěnost infračervenou kamerou. Pokud řidič nevěnuje pozornost jízdě, vyšle nejprve grafické varování, následně spustí zvukovou výstrahu a pokud ani to nepomůže, pak aktivuje brzdy a sám na vhodném místě zastaví.

Taková úroveň autonomizace už vyžaduje pokročilé legislativní schválení, které Ford úspěšně absolvoval ve Velké Británii s Mustangem Mach-E. Místní si tak mohou odpočinout na 3680 kilometrech automobilkou zmapovaných silnicích. Během režimu „hands-off, eye-off“ se aktivuje přední kamera snímající značky a pruhy na silnici. Polohu a pohyb ostatních automobilů v okolí hlídá pět radarů. Z dat pak vůz vyhodnocuje bezpečnou dráhu a rychlost s možností úplného zastavení.

Služba je ve Velké Británii dostupná za měsíční paušál v přepočtu 500 Kč s tím, že prvních 90 dní je zdarma. Už nyní Ford pracuje na aktualizaci pro starší vozy, aby si mohl zpříjemnit jízdu širší okruh majitelů.

Zpřístupnění technologie BlueCruise pro český trh zatím nemá termín. Největší překážkou je absence jednotné evropské legislativy, takže zavedení této úrovně autonomizace si každá země schvaluje individuálně. 

Ford

Henry Ford založil michiganskou automobilku v roce 1903 a proslul zavedením postupů sériové výroby s využitím montážních linek. Tak vznikl první cenově dostupný vůz: Ford model T.

Ford Fiesta •  Ford Focus • Ford Mondeo • Ford S-Max • Ford Galaxy • Ford C-Max • Ford EcoSport • Ford Mustang • Ford Puma • Ford Kuga • Ford Explorer • Ford Tourneo Courier

Doporučujeme

Články odjinud