Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Systém autonomního řízení má u Volva stát v příplatcích zhruba stejně jako obyčejné malé auto.
Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Na jistou formu autonomního řízení už můžete narazit u celé řady automobilů. Vrcholné modely německých značek vám dokážou velmi příjemným způsobem na několik chvil ulevit od držení volantu ve městě nebo na dálnici, podobně za vás dokáže převzít otěže i americká Tesla a pochopitelně také mnoho dalších.

Švédské Volvo v tomto ohledu nepůsobí zdaleka tak progresivně, teprve v průběhu příštího roku chce na silnice v Göteborgu a Londýně vypustit po sto testovacích vozech, do sériové produkce to má ale ještě poměrně daleko.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Důvod je jednoduchý - podle Volva jsou technologie pořád extrémně drahé, pokud má být výsledek skutečně spolehlivý a bezpečný. Bavíme se momentálně o částce přibližně 10 tisíc liber, což je v přepočtu 352 tisíc korun, která se pochopitelně promítne do ceny auta buď v jeho základní ceně, nebo ve formě příplatkové výbavy.

Volvo totiž počítá se zdvojením bezpečnostních systémů podobně, jako je tomu například u letadel. Zálohu by tedy měl mít například systém ABS nebo elektrický posilovač řízení, určitě se ale bude muset myslet i na hlavní radar a další důležité prvky, bez kterých se autonomní vozy neobejdou.

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Data ze všech senzorů by měl zpracovávat výkonný procesor. V testovacích prototypech Volva se nachází procesor Drive PX, který byl přímo navržený pro autonomní vozy společností Nvidia. Výpočetní výkon procesoru je natolik velký, že nepotřebuje navigaci ve formě silničních majáků, ale vystačí pouze s daty z vestavěných senzorů.

Jedno je tedy jisté. Autonomní vozy nejsou rozhodně tak blízko, jak se nám některé automobilky snaží namluvit. Naopak nás čeká ještě dlouhá cesta, a to jak co se týče technologií, tak i co do právní stránky.

Zdroj: Autocar.co.uk

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků