Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Systém autonomního řízení má u Volva stát v příplatcích zhruba stejně jako obyčejné malé auto.
Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Na jistou formu autonomního řízení už můžete narazit u celé řady automobilů. Vrcholné modely německých značek vám dokážou velmi příjemným způsobem na několik chvil ulevit od držení volantu ve městě nebo na dálnici, podobně za vás dokáže převzít otěže i americká Tesla a pochopitelně také mnoho dalších.

Švédské Volvo v tomto ohledu nepůsobí zdaleka tak progresivně, teprve v průběhu příštího roku chce na silnice v Göteborgu a Londýně vypustit po sto testovacích vozech, do sériové produkce to má ale ještě poměrně daleko.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Důvod je jednoduchý - podle Volva jsou technologie pořád extrémně drahé, pokud má být výsledek skutečně spolehlivý a bezpečný. Bavíme se momentálně o částce přibližně 10 tisíc liber, což je v přepočtu 352 tisíc korun, která se pochopitelně promítne do ceny auta buď v jeho základní ceně, nebo ve formě příplatkové výbavy.

Volvo totiž počítá se zdvojením bezpečnostních systémů podobně, jako je tomu například u letadel. Zálohu by tedy měl mít například systém ABS nebo elektrický posilovač řízení, určitě se ale bude muset myslet i na hlavní radar a další důležité prvky, bez kterých se autonomní vozy neobejdou.

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Data ze všech senzorů by měl zpracovávat výkonný procesor. V testovacích prototypech Volva se nachází procesor Drive PX, který byl přímo navržený pro autonomní vozy společností Nvidia. Výpočetní výkon procesoru je natolik velký, že nepotřebuje navigaci ve formě silničních majáků, ale vystačí pouze s daty z vestavěných senzorů.

Jedno je tedy jisté. Autonomní vozy nejsou rozhodně tak blízko, jak se nám některé automobilky snaží namluvit. Naopak nás čeká ještě dlouhá cesta, a to jak co se týče technologií, tak i co do právní stránky.

Zdroj: Autocar.co.uk

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 18 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků