Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Systém autonomního řízení má u Volva stát v příplatcích zhruba stejně jako obyčejné malé auto.
Autonomní řízení bude u Volva stát přibližně 350 tisíc. Připlatíte si?

Na jistou formu autonomního řízení už můžete narazit u celé řady automobilů. Vrcholné modely německých značek vám dokážou velmi příjemným způsobem na několik chvil ulevit od držení volantu ve městě nebo na dálnici, podobně za vás dokáže převzít otěže i americká Tesla a pochopitelně také mnoho dalších.

Švédské Volvo v tomto ohledu nepůsobí zdaleka tak progresivně, teprve v průběhu příštího roku chce na silnice v Göteborgu a Londýně vypustit po sto testovacích vozech, do sériové produkce to má ale ještě poměrně daleko.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Důvod je jednoduchý - podle Volva jsou technologie pořád extrémně drahé, pokud má být výsledek skutečně spolehlivý a bezpečný. Bavíme se momentálně o částce přibližně 10 tisíc liber, což je v přepočtu 352 tisíc korun, která se pochopitelně promítne do ceny auta buď v jeho základní ceně, nebo ve formě příplatkové výbavy.

Volvo totiž počítá se zdvojením bezpečnostních systémů podobně, jako je tomu například u letadel. Zálohu by tedy měl mít například systém ABS nebo elektrický posilovač řízení, určitě se ale bude muset myslet i na hlavní radar a další důležité prvky, bez kterých se autonomní vozy neobejdou.

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Data ze všech senzorů by měl zpracovávat výkonný procesor. V testovacích prototypech Volva se nachází procesor Drive PX, který byl přímo navržený pro autonomní vozy společností Nvidia. Výpočetní výkon procesoru je natolik velký, že nepotřebuje navigaci ve formě silničních majáků, ale vystačí pouze s daty z vestavěných senzorů.

Jedno je tedy jisté. Autonomní vozy nejsou rozhodně tak blízko, jak se nám některé automobilky snaží namluvit. Naopak nás čeká ještě dlouhá cesta, a to jak co se týče technologií, tak i co do právní stránky.

Zdroj: Autocar.co.uk

bazar

Volvo XC90 2,4
Rok výroby: 2011
Stav: 118 759 km
Cena: 540 000 Kč
Volvo S80 2,4
Rok výroby: 2012
Stav: 117 530 km
Cena: 370 000 Kč
Volvo V60 2
Rok výroby: 2014
Stav: 158 409 km
Cena: 370 000 Kč
Volvo V50 1,6
Rok výroby: 2006
Stav: 259 065 km
Cena: 100 000 Kč
Volvo V70 2,4
Rok výroby: 2001
Stav: 224 853 km
Cena: 80 000 Kč
Volvo C30 2
Rok výroby: 2007
Stav: 187 411 km
Cena: 136 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test: Ford Fiesta je stále řidičskou volbou, univerzálem bez vad ale ne

Ford Fiesta

Naší recenzí tentokrát prošla nová generace Fordu Fiesta.

včera | Milan Lažanský | 22 příspěvků
Kabriolet versus kupé: O kolik se zvýší spotřeba při jízdě s otevřenou střechou?

Test spotřeby kabrioletu

Přemýšleli jste někdy nad tím, jestli se spotřeba paliva dramaticky zvýší při jízdě s otevřenou střechou? Vyzkoušeli jsme to.

18.  9.  2017 | Milan Lažanský | 16 příspěvků
Test krátkých sprintů: Je lepší motorka, elektrovůz, nebo BMW 760i?

Test krátkých sprintů

Ne vždy musí být motocykl při startu od semaforů rychlejší než auto. Při testu redaktoři Autorevue.cz proti sobě postavili dva rozdílné typy motocyklů, elektromobil a auto s výkonem přes šest stovek koní.

8.  9.  2017 | Radek Pecák | 19 příspěvků