Autonomní jízda není cizí ani nejnovějšímu Volkswagenu Passat

Autonomní jízda není cizí ani nejnovějšímu Volkswagenu Passat

Řada lidí nemůže americké automobilce Tesla přijít na jméno kvůli nehodám z poslední doby, které jsou jen logickým vyústěním situace. V zásadě totiž její technologie nejsou ničím výjimečné - spoléhají se jen na radarový tempomat a kameru sledující dění před autem. Tedy to, co najdete u celé řady jiných modelů konkurenčních automobilek.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Jenže pokud u nich aktivujete adaptivní tempomat se systémem hlídání jízdních pruhů, dokáže se auto samovolně pohybovat bez vašeho zásahu do řízení jen několik málo sekund. Když volant úplně pustíte, auto vás po chvíli vyzve k držení volantu a pokud tak ani poté neučiníte, systém se po chvíli bez smilování deaktivuje.

Celé se to ale pochopitelně dá velmi snadno obejít, stačí na volant připevnit nějaké závaží, které na něj klade dostatečně velký odpor, aby si mozek auta myslel, že jsou to vaše ruce. A pak je podle něj všechno v pořádku - vy řídíte a auto vám jen pomáhá držet směr a rychlost. 

Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

Přesně to nějaký šikula udělal s nejnovější generací Volkswagenu Passat a svůj zážitek natočil na mobilní telefon. A aby byl důkaz skutečně nezpochybnitelný, vytvořil ho z místa spolujezdce, zatímco sedadlo řidiče zeje prázdnotou. Jde o šílence, který má nakročeno k eliminaci svého genofondu? Asi stejným způsobem jako řidiči Tesly, kteří za volantem tropí podobné kousky.

TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

dnes | Milan Lažanský | 35 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 24 příspěvků
TEST Audi Q8 50 TDI quattro: Mohlo být dokonalé, ale přišlo WLTP

Audi Q8 50 TDI quattro

Své velké SUV-kupé uvedlo Audi jako poslední z trojice luxusních německých značek. Dalo mu to, co konkurence nemá a vyladilo jej téměř k dokonalosti.

11.  10.  2018 | Jan Mička | 21 příspěvků