Autonomní jízda není cizí ani nejnovějšímu Volkswagenu Passat

Autonomní jízda není cizí ani nejnovějšímu Volkswagenu Passat

Řada lidí nemůže americké automobilce Tesla přijít na jméno kvůli nehodám z poslední doby, které jsou jen logickým vyústěním situace. V zásadě totiž její technologie nejsou ničím výjimečné - spoléhají se jen na radarový tempomat a kameru sledující dění před autem. Tedy to, co najdete u celé řady jiných modelů konkurenčních automobilek.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Jenže pokud u nich aktivujete adaptivní tempomat se systémem hlídání jízdních pruhů, dokáže se auto samovolně pohybovat bez vašeho zásahu do řízení jen několik málo sekund. Když volant úplně pustíte, auto vás po chvíli vyzve k držení volantu a pokud tak ani poté neučiníte, systém se po chvíli bez smilování deaktivuje.

Celé se to ale pochopitelně dá velmi snadno obejít, stačí na volant připevnit nějaké závaží, které na něj klade dostatečně velký odpor, aby si mozek auta myslel, že jsou to vaše ruce. A pak je podle něj všechno v pořádku - vy řídíte a auto vám jen pomáhá držet směr a rychlost. 

Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

Přesně to nějaký šikula udělal s nejnovější generací Volkswagenu Passat a svůj zážitek natočil na mobilní telefon. A aby byl důkaz skutečně nezpochybnitelný, vytvořil ho z místa spolujezdce, zatímco sedadlo řidiče zeje prázdnotou. Jde o šílence, který má nakročeno k eliminaci svého genofondu? Asi stejným způsobem jako řidiči Tesly, kteří za volantem tropí podobné kousky.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků