Autonomní jízda není cizí ani nejnovějšímu Volkswagenu Passat

Autonomní jízda není cizí ani nejnovějšímu Volkswagenu Passat

Řada lidí nemůže americké automobilce Tesla přijít na jméno kvůli nehodám z poslední doby, které jsou jen logickým vyústěním situace. V zásadě totiž její technologie nejsou ničím výjimečné - spoléhají se jen na radarový tempomat a kameru sledující dění před autem. Tedy to, co najdete u celé řady jiných modelů konkurenčních automobilek.

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Test Tesla Model S: Úplně jiná

Jenže pokud u nich aktivujete adaptivní tempomat se systémem hlídání jízdních pruhů, dokáže se auto samovolně pohybovat bez vašeho zásahu do řízení jen několik málo sekund. Když volant úplně pustíte, auto vás po chvíli vyzve k držení volantu a pokud tak ani poté neučiníte, systém se po chvíli bez smilování deaktivuje.

Celé se to ale pochopitelně dá velmi snadno obejít, stačí na volant připevnit nějaké závaží, které na něj klade dostatečně velký odpor, aby si mozek auta myslel, že jsou to vaše ruce. A pak je podle něj všechno v pořádku - vy řídíte a auto vám jen pomáhá držet směr a rychlost. 

Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

Také Tesla Model X měla nehodu s aktivním Autopilotem

Přesně to nějaký šikula udělal s nejnovější generací Volkswagenu Passat a svůj zážitek natočil na mobilní telefon. A aby byl důkaz skutečně nezpochybnitelný, vytvořil ho z místa spolujezdce, zatímco sedadlo řidiče zeje prázdnotou. Jde o šílence, který má nakročeno k eliminaci svého genofondu? Asi stejným způsobem jako řidiči Tesly, kteří za volantem tropí podobné kousky.

Minitest Honda HR-V 1.5 VTEC Sport: Uhájí vyšší cenu slušnou dynamikou?

Honda HR-V 1.5 VTEC Sport

Honda se rozhodla ještě více zatraktivnit svůj crossover HR-V a jeho nabídku rozšířila i o verzi Sport. Podívali jsme se jí na zoubek s převodovkou CVT i s klasickou šaltpákou.

17.  10.  2019 | Vladimír Kadera | 20 příspěvků
TEST BMW M2 Competition M-DCT: Jednoduše to nejlepší

BMW M2 Competition M-DCT

S německými výkonovými válkami podpořenými opulentním luxusem a bezpečností se ze scény potichu vypařil důraz kladený na tu nejdůležitější esenci sportovních aut – lehkost. M2 Competition tento trend vysloveně neboří, protože je ale u BMW nejmenší, na odkaz staré školy úplně nezapomněla.

15.  10.  2019 | Miro Mihálik
TEST Peugeot 508 SW GT 2.0 BlueHDi EAT8: Cena za design

Peugeot 508 SW GT 2.0 HDi EAT8

Kombi varianta nové 508 je pohledný a jemně avantgardní vůz, však také po zásluze získal letos ocenění Red Dot Design Award. Není to ale jediná jeho cena za design. Cenu za design totiž zaplatí i zákazníci. Jak fakticky, tak především v přeneseném významu.

13.  10.  2019 | Petr Schnagl | 105 příspěvků