Autonomní auta to tu nebudou mít lehké. Češi jim věří méně než jinde

Pneumatikářská společnost Goodyear a londýnská Škola ekonomie a politických věd vypracovaly studii o názorech současných evropských řidičů na autonomní auta. V průzkumu se ukázalo také to, že Češi jsou druzí nejvstřícnější v hledisku ohledů na ostatní řidiče.
Autonomní auta to tu nebudou mít lehké. Češi jim věří méně než jinde

Zatímco více než čtvrtině (přesně 26 procentům) Evropanů by již nyní vyhovovalo využívání vozů, které jezdí samy, v České republice je tento podíl nižší. Konkrétně o čtyři procenta. Vyplynulo to z výsledků studie, která zahrnovala odpovědi 12 000 řidičů z 11 evropských zemí. Autoři se kromě Česka ptali také v Itálii, Polsku, Srbsku, Španělsku, Velké Británii, Švédsku, Nizozemsku, Francii, Belgii a Německu.

Češi jsou tedy podle studie třetí nejméně přístupný národ k nasazení autonomních vozidel. 68 procentům by nevyhovovalo, kdyby nemohli vůz řídit sami.

Skepse obyvatel České republiky se projevila i v odpovědích na další otázky. Například 71 jich je přesvědčeno, že stroje nemají zdravý rozum a nemohou tedy v provozu vycházet s lidskými řidiči.

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Autonomní vůz Google způsobil nehodu s autobusem. Už se ví, proč

Novým technologiím se u nás moc nevěří, dokonce nejméně ze všech zbývajících oslovených národností řidičů. Více než tři čtvrtiny českých respondentů vyslovily souhlas s tvrzením, že "věda a technika nás nutí měnit způsob života příliš rychle" a nejméně ze všech oslovených národností souhlasí s myšlenkou, že "díky vědě a technice žijeme zdravěji, snadněji a pohodlněji".

Navíc nejvíce ze všech Evropanů chceme, aby byla auta chráněna proti hackerským útokům, a aby autonomní vůz byl schopen komunikovat s ostatními automobily. Také nejdůrazněji požadujeme, abychom v případě potřeby mohli kdykoli převzít řízení autonomního vozu. Nejvíce ze všech Evropanů se obáváme ztráty radosti z řízení.

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Předjíždění, počasí a výmoly: Největší překážky autonomních vozů

Co ještě ukázal průzkum

Poláci a Francouzi jsou nejvíce přesvědčeni o bezpečnosti autonomních aut

Britové nejvíce věří tomu, že autonomní vozy budou řídit bezpečněji než lidé, Belgičané naopak nejméně

Dánové se nejméně obávají nedostatku lidské kontroly v těchto vozech

Druzí v žebříčku byli Češi v četnosti pozitivních odpovědí na otázku, zda je nutné, aby autonomní auta měla volant a aby byla schopna ochránit jejich soukromí. Na druhou stranu, je obtížné říci, nakolik jsou tato zjištění závazná. Celkem 60 procent účastníků průzkumu z České republiky totiž připustilo, že neví, jak vlastně tato autonomní vozidla fungují. Pro některé, kteří znají situaci na tuzemských silnicích, budou asi překvapivá další zjištění z průzkumu. Například to, že Češi se z hlediska ohledů na ostatní řidiče ukázali jako druzí nejlepší v Evropě. Jsou prý vůbec nejvíce ze všech ochotni pustit při zipování před sebe další vůz.

Více než tři čtvrtiny našich spoluobčanů je přesvědčeno o nutnosti komunikace s dalšími řidiči. Celých 94 procent pak dokonce považuje za svůj úkol přispívat k plynulosti silničního provozu.

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv-G75: Co nabídne nejlevnější zoom-zoom?

TEST Mazda 2 1.5 Skyactiv G75

Zástupce segmentu B automobilky Mazda má v Evropě opravdu tvrdou konkurenci. Co všechno dostanete za tři sta tisíc?

včera | Vladimír Kadera | 65 příspěvků
Minitest Toyota Hilux 2.4 D4-D: I ta už se umí vyšňořit!

Toyota Hilux 2.4 D4-D (minitest)

Hilux osmé generace už má nový čumák. V rámci výroční edice se snaží zaujmout i tu klientelu kolem tunových pick-upů, která touží po co nejosobnějším vzezření a chování svého pracanta.

20.  1.  2019 | AutoRevue.cz | 11 příspěvků
Minitest Mercedes-Benz Vito Tourer Family 114 CDI: Na míru k vašim službám

Mercedes-Benz Vito Tourer Family (minitest)

Mít větší než běžnou rodinu znamená kromě jiného i obtížnější výběr auta. Především pak dnes, když jsou minivany na ústupu. Stojí za to dát přednost osobní dodávce od Mercedesu před čímkoli jiným?

17.  1.  2019 | Miro Mihálik | 3 příspěvky