Autonomní auta může dělat třeba Ikea. Takto si Švédové představují svých 7 modelů

Pokračujícího trendu autonomních vozů se chytají už i velké společnosti mimo automobilový byznys. Jak se vám zamlouvá taková kancelář na kolech? A masové kuličky takhle prodávat nechcete?

Ať je to pro automobilovou kulturu sebečernější scénář, tak pokud skutečně společnost dospěje do fáze striktně autonomních vozů, věci kolem vývoje a samotné podoby takových aut se velmi změní. Dá se předpokládat, že zájem o diferencování těchto produktů z pohledu zákazníka již nebude z pohledu automobilového, ale čistě užitkového.

BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

V takovém případě se dá očekávat návrat jakýchsi karosáren. V době, kdy byla auta stavěna na rámu, bylo totiž velmi módní a nesrovnatelně snazší postavit zakázkovou karoserii a odlišit se od dalších milionářů. V naší zamýšlené budoucnosti by se ovšem tento trend mohl projevit docela jinak. Šasi a pohonu by se mohlo věnovat jen pár společností, kdežto nástavbě by se mohly věnovat úplně jiné firmy.

Když už totiž v autonomních autech budeme v podstatě jako v obýváku, proč by se jejich návrhem měli zaobírat automobilky? Proč to nesvěřit třeba... nábytkářům a interiérovým designérům? Svoji představu nyní odhaluje známá švédská společnost Ikea. Přesněji divize vývoje a výzkumu Space10.

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Jedná se o sedm vpravdě dost bizarních konceptů rozdílného poslání. Krom cestovních modulů si grafici pohráli také s kanceláří na kolech, kavárnou, nemocnicí, hotelem, farmářským obchodem, hernou i samotnou prodejnou nábytku Ikea.

Autoři při návrzích počítají s autonomní technologií stupně 5. Tehdy už není třeba žádného ovládacího zařízení, a to ani příležitostně. Takové vozy by se měly obejít jen například s hlasovým příkazem o cílové destinaci.

TEST Mercedes-Benz A 180 d: Opravdu potřebujete naftu?

Mercedes-Benz A 180 d

Nová generace Mercedesu třídy A dostala svěží vnější tvary a doslova revoluční interiér. Otestovali jsme jedinou vznětovou verzi nabídky a příjemně překvapila nejenom reálnou spotřebou.

16.  12.  2018 | Jan Mička | 45 příspěvků
Minitest Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4: Pořád jako pírko!

Suzuki Vitara 1.4 BoosterJet 4×4 (minitest)

Aktuální Vitara už nějakou dobu spoléhá výlučně na benzínové turbomotory a nedávno k nim nově přibylo i více bezpečnostních systémů. Jak jezdí se čtrnáctistovkou, manuálem a pohonem všech kol?

13.  12.  2018 | Miro Mihálik | 22 příspěvků
Minitest Nissan Altima 2.5 CVT SV: Mnohem lepší, než se může zdát

Nissan Altima 2.5 CVT SV (minitest)

Větší japonské sedany Evropa téměř ignoruje, z vlastní zkušenosti z amerických cest vám ale můžeme říci, že je to docela škoda. Třeba Nissan Altima je skvělý vůz s neskutečnou spotřebou!

11.  12.  2018 | Miro Mihálik | 67 příspěvků