Autonomní auta může dělat třeba Ikea. Takto si Švédové představují svých 7 modelů

Pokračujícího trendu autonomních vozů se chytají už i velké společnosti mimo automobilový byznys. Jak se vám zamlouvá taková kancelář na kolech? A masové kuličky takhle prodávat nechcete?

Ať je to pro automobilovou kulturu sebečernější scénář, tak pokud skutečně společnost dospěje do fáze striktně autonomních vozů, věci kolem vývoje a samotné podoby takových aut se velmi změní. Dá se předpokládat, že zájem o diferencování těchto produktů z pohledu zákazníka již nebude z pohledu automobilového, ale čistě užitkového.

BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

V takovém případě se dá očekávat návrat jakýchsi karosáren. V době, kdy byla auta stavěna na rámu, bylo totiž velmi módní a nesrovnatelně snazší postavit zakázkovou karoserii a odlišit se od dalších milionářů. V naší zamýšlené budoucnosti by se ovšem tento trend mohl projevit docela jinak. Šasi a pohonu by se mohlo věnovat jen pár společností, kdežto nástavbě by se mohly věnovat úplně jiné firmy.

Když už totiž v autonomních autech budeme v podstatě jako v obýváku, proč by se jejich návrhem měli zaobírat automobilky? Proč to nesvěřit třeba... nábytkářům a interiérovým designérům? Svoji představu nyní odhaluje známá švédská společnost Ikea. Přesněji divize vývoje a výzkumu Space10.

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Jedná se o sedm vpravdě dost bizarních konceptů rozdílného poslání. Krom cestovních modulů si grafici pohráli také s kanceláří na kolech, kavárnou, nemocnicí, hotelem, farmářským obchodem, hernou i samotnou prodejnou nábytku Ikea.

Autoři při návrzích počítají s autonomní technologií stupně 5. Tehdy už není třeba žádného ovládacího zařízení, a to ani příležitostně. Takové vozy by se měly obejít jen například s hlasovým příkazem o cílové destinaci.

TEST Subaru BRZ Spec. S: BRZy, jazyk, nazývat… věci pravými jmény

Subaru BRZ Spec. S

Pokud máme věci nazývat pravými jmény, je nutno poznamenat, že zlí jazykové tvrdí, že BRZ „nejede“. A je fér přiznat, že jakkoli pro modelový rok 2019 a speciálně v limitované edici Spec. S prodělalo řadu změn, včetně například jiného naladění řídící jednotky, je na tomto tvrzení kus pravdy. To však ani náhodou neznamená, že by BRZ nebylo skvělé auto.

včera | Petr Schnagl | 8 příspěvků
Minitest Toyota RAV4 2.5 Hybrid: Konečně něco, co si stojí za svým

Toyota RAV4 2.5 Hybrid (minitest)

Nová Toyota RAV4 nás už dříve překvapila extravagantním vzhledem, ale měli jsme k ní pár výhrad, které se pokusí smazat hybridní verze. Podaří se jí to?

16.  8.  2019 | Vladimír Kadera | 68 příspěvků
TEST Ford Ranger Raptor: The Rock s pisklavým hláskem. I tak je ale boží

Ford Ranger Raptor

Další dva válce by evropský Raptor potřeboval jako prase drbání. Naopak automat klidně mohl mít o tři nebo čtyři kvalty méně. Svým speciálním podvozkem však nový Ranger beztak o parník převyšuje všechno, co jste dosud ve třídě pick-upů znali.

13.  8.  2019 | Miro Mihálik | 8 příspěvků