Autonomní auta může dělat třeba Ikea. Takto si Švédové představují svých 7 modelů

Pokračujícího trendu autonomních vozů se chytají už i velké společnosti mimo automobilový byznys. Jak se vám zamlouvá taková kancelář na kolech? A masové kuličky takhle prodávat nechcete?

Ať je to pro automobilovou kulturu sebečernější scénář, tak pokud skutečně společnost dospěje do fáze striktně autonomních vozů, věci kolem vývoje a samotné podoby takových aut se velmi změní. Dá se předpokládat, že zájem o diferencování těchto produktů z pohledu zákazníka již nebude z pohledu automobilového, ale čistě užitkového.

BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

V takovém případě se dá očekávat návrat jakýchsi karosáren. V době, kdy byla auta stavěna na rámu, bylo totiž velmi módní a nesrovnatelně snazší postavit zakázkovou karoserii a odlišit se od dalších milionářů. V naší zamýšlené budoucnosti by se ovšem tento trend mohl projevit docela jinak. Šasi a pohonu by se mohlo věnovat jen pár společností, kdežto nástavbě by se mohly věnovat úplně jiné firmy.

Když už totiž v autonomních autech budeme v podstatě jako v obýváku, proč by se jejich návrhem měli zaobírat automobilky? Proč to nesvěřit třeba... nábytkářům a interiérovým designérům? Svoji představu nyní odhaluje známá švédská společnost Ikea. Přesněji divize vývoje a výzkumu Space10.

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Jedná se o sedm vpravdě dost bizarních konceptů rozdílného poslání. Krom cestovních modulů si grafici pohráli také s kanceláří na kolech, kavárnou, nemocnicí, hotelem, farmářským obchodem, hernou i samotnou prodejnou nábytku Ikea.

Autoři při návrzích počítají s autonomní technologií stupně 5. Tehdy už není třeba žádného ovládacího zařízení, a to ani příležitostně. Takové vozy by se měly obejít jen například s hlasovým příkazem o cílové destinaci.

Minitest Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT: Přepísknutý budget

Fiat Tipo kombi 1.6 Multijet DDCT (minitest)

Pokud potřebujete levný kombík, důvod vynechat z výběru Tipo vážně nemáte. Fiat ho prodává za slušné peníze. Co když ale chcete diesel, automat a lepší výbavu? Bude Ital pořád ještě takové terno?

21.  10.  2018 | Miro Mihálik | 32 příspěvků
TEST BMW M5: Supersport ve smokingu. Může tohle fungovat?

BMW M5

Ano, nová M5 je čtyřkolka, s přepňovaným motorem a masážními sedačkami. Je nejtěžší a nejvýkonnější z modelů M. A takové parametry já osobně neupřednostňuji. Jenže nic není tak, jak se zdá.

18.  10.  2018 | Milan Lažanský | 51 příspěvků
Minitest Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line: Potěšení s vůní nafty

Kia Stinger 2.2 CRDi GT Line (minitest)

Z nafty se stalo politické téma a zdá se, že její dny jsou sečteny. To je ideální moment dát si špetku nekorektnosti v podobě úsporného dieselu, který navíc hrabe těmi správnými koly a… je z Koreje.

16.  10.  2018 | Miro Mihálik | 28 příspěvků