Autonomní auta může dělat třeba Ikea. Takto si Švédové představují svých 7 modelů

Pokračujícího trendu autonomních vozů se chytají už i velké společnosti mimo automobilový byznys. Jak se vám zamlouvá taková kancelář na kolech? A masové kuličky takhle prodávat nechcete?

Ať je to pro automobilovou kulturu sebečernější scénář, tak pokud skutečně společnost dospěje do fáze striktně autonomních vozů, věci kolem vývoje a samotné podoby takových aut se velmi změní. Dá se předpokládat, že zájem o diferencování těchto produktů z pohledu zákazníka již nebude z pohledu automobilového, ale čistě užitkového.

BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

V takovém případě se dá očekávat návrat jakýchsi karosáren. V době, kdy byla auta stavěna na rámu, bylo totiž velmi módní a nesrovnatelně snazší postavit zakázkovou karoserii a odlišit se od dalších milionářů. V naší zamýšlené budoucnosti by se ovšem tento trend mohl projevit docela jinak. Šasi a pohonu by se mohlo věnovat jen pár společností, kdežto nástavbě by se mohly věnovat úplně jiné firmy.

Když už totiž v autonomních autech budeme v podstatě jako v obýváku, proč by se jejich návrhem měli zaobírat automobilky? Proč to nesvěřit třeba... nábytkářům a interiérovým designérům? Svoji představu nyní odhaluje známá švédská společnost Ikea. Přesněji divize vývoje a výzkumu Space10.

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Jedná se o sedm vpravdě dost bizarních konceptů rozdílného poslání. Krom cestovních modulů si grafici pohráli také s kanceláří na kolech, kavárnou, nemocnicí, hotelem, farmářským obchodem, hernou i samotnou prodejnou nábytku Ikea.

Autoři při návrzích počítají s autonomní technologií stupně 5. Tehdy už není třeba žádného ovládacího zařízení, a to ani příležitostně. Takové vozy by se měly obejít jen například s hlasovým příkazem o cílové destinaci.

TEST Ford Focus ST Plus Performance: Bejby nebude sedět v koutě!

Ford Focus ST Plus Performance

Akronymem rychlého Fordu je od pradávna označení RS a hot-hatch modrého oválu se již několikátou generací zove Focus RS. Jeho bejby bratříček ST se v očích nadšenců vždy tak trochu krčil v koutku a tam si fidlal ty své druhé housličky. K patnáctým narozeninám ale dostal od hodných strýčků z vývojového oddělení elektrickou kytaru… a k ní koncertní kombo s elektronickými efekty.

5.  12.  2019 | Petr Schnagl | 30 příspěvků
Za volantem elektrické Škody Citigoe iV: Odsouzena k úspěchu. Na doživotí?

Škoda Citigoe iV

Na prezentaci v Nizozemsku jsme vedle plug-in hybridní Škody Superb poprvé vyzkoušeli také první sériově vyráběný elektromobil s okřídleným šípem ve znaku. Odsouzen k úspěchu ale byl už dlouho před tím.

3.  12.  2019 | Jan Mička | 153 příspěvků
Levné Hyundaie i20 a i30 na ostří nože: Hodně muziky za méně než 300.000 Kč!

Hyundai i20 vs. Hyundai i30

Řekněme, že chcete nové auto a stanovíte si limit 300 tisíc korun. Český Hyundai má pro vás hned dvě lákavé nabídky.

1.  12.  2019 | Vladimír Kadera | 85 příspěvků