Autonomní auta může dělat třeba Ikea. Takto si Švédové představují svých 7 modelů

Pokračujícího trendu autonomních vozů se chytají už i velké společnosti mimo automobilový byznys. Jak se vám zamlouvá taková kancelář na kolech? A masové kuličky takhle prodávat nechcete?

Ať je to pro automobilovou kulturu sebečernější scénář, tak pokud skutečně společnost dospěje do fáze striktně autonomních vozů, věci kolem vývoje a samotné podoby takových aut se velmi změní. Dá se předpokládat, že zájem o diferencování těchto produktů z pohledu zákazníka již nebude z pohledu automobilového, ale čistě užitkového.

BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

BMW Vision iNEXT: Elektrické SUV přijede v roce 2021. Úplně samo

V takovém případě se dá očekávat návrat jakýchsi karosáren. V době, kdy byla auta stavěna na rámu, bylo totiž velmi módní a nesrovnatelně snazší postavit zakázkovou karoserii a odlišit se od dalších milionářů. V naší zamýšlené budoucnosti by se ovšem tento trend mohl projevit docela jinak. Šasi a pohonu by se mohlo věnovat jen pár společností, kdežto nástavbě by se mohly věnovat úplně jiné firmy.

Když už totiž v autonomních autech budeme v podstatě jako v obýváku, proč by se jejich návrhem měli zaobírat automobilky? Proč to nesvěřit třeba... nábytkářům a interiérovým designérům? Svoji představu nyní odhaluje známá švédská společnost Ikea. Přesněji divize vývoje a výzkumu Space10.

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Co tak najednou? Audi se konceptem PB18 distancuje od autonomních systémů

Jedná se o sedm vpravdě dost bizarních konceptů rozdílného poslání. Krom cestovních modulů si grafici pohráli také s kanceláří na kolech, kavárnou, nemocnicí, hotelem, farmářským obchodem, hernou i samotnou prodejnou nábytku Ikea.

Autoři při návrzích počítají s autonomní technologií stupně 5. Tehdy už není třeba žádného ovládacího zařízení, a to ani příležitostně. Takové vozy by se měly obejít jen například s hlasovým příkazem o cílové destinaci.

TEST BMW X4 M40d/240 kW: Začnu mít konečně rád crossovery?

BMW X4 M40d

Projet se v nejvýkonnější naftové X4 někde na riviéře, prskali bychom nad jejím podivným designem. Když ale máte na silnicích kalamitu a objevíte její zábavně naladěnou čtyřkolku, máte Vánoce i v únoru.

17.  2.  2019 | Miro Mihálik | 21 příspěvků
Minitest Škoda Superb 1.5 TSI ACT DSG: Je to o úhlu pohledu

Škoda Superb 1.5 TSI ACT (minitest)

Nový motor, stejný výkon. Změnila se nějak základní Škoda Superb s jednotkou 1.5 TSI?

15.  2.  2019 | Vladimír Kadera | 90 příspěvků
TEST Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW: Dává smysl, jen trochu jiný

Škoda Kodiaq RS 2.0 TDI/176 kW

Při hodnocení Škody Kodiaq RS velice záleží na přístupu „pozorovatele“. Pokud vůz budete brát jako sportovní SUV, zřejmě vám brzy dojdou argumenty. V nabídce však rozhodně není nadbytečný.

12.  2.  2019 | Jan Mička | 85 příspěvků