Autonomní auta musí mít záložní systém řízení, tvrdí výrobce systémů

Jeden z největších výrobců systemů řízení na světě připravuje změnu svých produktů. Musí se přizpůsobit nezastavitelnému vývoji autonomních vozů.
Autonomní auta musí mít záložní systém řízení, tvrdí výrobce systémů

Japonská společnost JTEKT Corp v současnosti patří k popředním světovým výrobcům systémů řízení. Prezident společnosti Tetsuo Agata se rozpovídal o změnách, které budou muset udělat. Vše kvůli autonomním vozům. 

"Až přijde autonomní řízení, možná se změní tvary vozidel. Výrobci nemají rádi mechanické spojení řízení, to je omezuje při volbě designu. Zabírá totiž důležitou část vozu," řekl Tetsuo Agata.

Tloušťka za volantem je při nehodě smrtící. Riziko je až o 81 procent vyšší

Tloušťka za volantem je při nehodě smrtící. Riziko je až o 81 procent vyšší

Prezident společnosti JTEKT Corp se také vyjádřil, že systémy řízení budou potřebovat softwarové a hardwarové zálohy. K dispozici by tak měl být také sekundární systém řízení v případě, že ten primární selže.  

Nové produkty by firma měla začít produkovat během nejbližších let. Vývoj je v plném proudu a do roku 2020 má být vše připraveno pro naplnění snů automobilek o plně autonomních vozech. 

Na fotkách je interiér vozu Nissan IDS Concept:

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek
TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků