Autonomní auta Googlu svezou lidi kamkoli a zdarma. Kvůli sběru dat

Americká divize Waymo, jenž patří společnosti Google, dále pracuje na vývoji svých autonomních systémů. Nově chce do programu zapojit i lidi z Phoenixu.

V závěru minulého roku poskytla společnost Fiat Chrysler Automobile 100 speciálně navržených hybridů Pacifica divizi Waymo. Ta patří pod křídla Googlu a věnuje se vývoji autonomních vozů. Do budoucna chce svou testovací flotilu rozšířit o dalších pět stovek aut.

A protože Google potřebuje posbírat co nejvíce informací a poznatků, nechá své autopiloty testovat také běžné smrtelníky. Zatím s tímto programem počítá v centru hlavního města Arizony - Phoenixu.

FCA poskytla Googlu 100 vozů pro testy autonomního řízení

FCA poskytla Googlu 100 vozů pro testy autonomního řízení

„Jako jedni z prvních budou tito lidé moci využít autonomních vozů pro cesty do práce, školy nebo kina. Následně se s námi podělí o své postřehy a zkušenosti a pomohou tak vytvářet budoucnost těchto automobilů,“ uvádí zástupci divize Waymo v oficiálním prohlášení.

Za volantem vozu bude i nadále zaměstnanec společnosti, který může zasáhnout v případě hrozícího nebezpečí. Waymo uvádí, že členové nového programu budou moci jezdit jak často chtějí, a to zcela zdarma.

Google vylepšil autopilota. Lidský zásah už je potřeba minimálně

Google vylepšil autopilota. Lidský zásah už je potřeba minimálně

Aktuálně je to jediný možný způsob, jak autonomní hybridy Pacifica vyzkoušet. Varianta s upravenou pohonnou jednotkou a konstrukčními systémy totiž není běžně k prodeji. Autonomní flotila Googlu za několik testovacích měsíců absolvovala už 4,8 milionu kilometrů.

Prohlédněte si fotogalerii autonomní testovací flotily Googlu...

Klepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázekKlepněte pro větší obrázek

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Caddy Maxi 1.4 TGI: Spořivému plyn nesmrdí

VW Caddy Maxi 1.4 TGI (minitest)

VW láká na model Caddy poháněný zemním plynem nízkými provozními náklady. Stačí ale ceny CNG na to, aby se do německé dodávky zamilovali nejen zapřisáhlí skrblíci?

včera | Miro Mihálik | 9 příspěvků
TEST Renault Mégane R.S.: Hraboš přetáčivý

Renault Mégane R.S.

Renault Sport si s novým Méganem vyhrál docela jinak než u předchozích generací. Kvůli tomu jej ale ještě netřeba zatracovat.

9.  8.  2018 | Milan Lažanský | 28 příspěvků
TEST Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line: Konečně zase baví!

Ford Focus 1.5 EcoBoost ST-Line

Nejnovější Ford Focus přichází dvacet let po uvedení modelu jako takového. Pro první test jsme zvolili nejsilnější, nejsportovnější, ale nikoliv nejdražší provedení ST-Line. Výkon 182 koní přitom produkuje pouze tříválcový motor!

7.  8.  2018 | Jan Mička | 139 příspěvků