Autonomní Audi A7 údajně umí řídit jako skutečný člověk

Autonomní Audi A7 údajně umí řídit jako skutečný člověk

Audi ve své nejnovější tiskové zprávě tvrdí, že se jejich autonomní koncept modelu A7 naučil řídit jako člověk z masa a kostí. A teď je otázka, jestli je to skutečně dobrá zpráva. Poměrně často narazíte na řidiče, který za volantem zkrátka nemá co dělat, zatímco skutečně ohleduplného řidiče, který dokáže předvídat, jezdit plynule a nezmatkovat, prakticky nepotkáte. 

Audi A7 schopné jízdy bez řidiče dojelo ze Silicon Valley na veletrh CES

Audi A7 schopné jízdy bez řidiče dojelo ze Silicon Valley na veletrh CES

Nechme ale slovíčkaření, důležité je, že předchozí koncepty autonomních vozů Audi A7 se jmény Bobby a Robby vystřídal třetí v pořadí, který dostal jméno Jack. Má být mnohem sofistikovanější než jeho předchůdci a má umět celou řadu nových manévrů, které budou odpovídat chování člověka. 

To například znamená, že je teď Jack schopný předjíždět kamiony tak, že dá blinkr a přejede do vedlejšího pruhu. Zároveň auto jezdí mnohem plynuleji a v krizových situacích zváží, jestli je lepší použít plyn nebo brzdu. Lepší obrázek si asi uděláte z přiloženého videa, kde je velmi dobře vidět, jak vůz plynule mění směr i rychlost.

Audi A7 h-tron quattro je čtyřkolka poháněná palivovými články

Audi A7 h-tron quattro je čtyřkolka poháněná palivovými články

Klíč prý vězí v novém „supermozku“, neboli centrální asistenční jednotce řidiče zFAS, která díky vysoce výkonným procesorům v reálném čase analyzuje situaci okolo auta.

První plody autonomního konceptu Audi A7 by se měly ukázat už u nové generace Audi A8, která by měla dorazit příští rok. Dnes už asi nikoho nepřekvapí, že se novinka bude umět pohybovat v kolonách až do rychlosti 60 km/h, nejspíš toho ale zvládne o poznání více, jen se o tom zatím nemluví.

Skutečně autonomní sériové auto to ale nebude, s tím u Audi počítají až někdy okolo roku 2025.

Se Škodou Octavia 2.0 TDI Evo poprvé v Česku: Musí být nejlepší. Daří se jí to?

Škoda Octavia Combi 2.0 TDI Evo

Novou generaci Škody Octavia jsme poprvé vyzkoušeli rovnou na českých silnicích. Kombi s motorem 2.0 TDI Evo se tváří jako ideální služebák, navíc model jako takový nemá v rámci automobilky jednoduché poslání.

včera | Jan Mička | 82 příspěvků
TEST Mazda CX-30 Skyactiv-X 6MAN vs. 6AT 4x4: Revoluční All In One?

Mazda CX-30 2.0 Skyactiv-X

Vznětová, zážehová, přeplňovaná, atmosférická, hybridní. Zdá se to sice k nevíře, ale všechna tato adjektiva popisují kompaktní SUV Mazda CX-30 s „dieselovým benzinem“ Skyactiv-X. Jen ne všechna najednou. Jaká tedy v reálném světě je a jak se liší čtyřkolka s automatem od předokolky s manuální převodovkou?

25.  3.  2020 | Petr Schnagl | 23 příspěvků
Minitest Honda Civic 5D 1.0 VTEC CVT: Stačilo po 5 letech jen posypat pepřem?

Honda Civic 1.0 VTEC CVT

Japonci Hondu Civic lehce vylepšili a poslali zpět na trh se zajímavou cenou. Stačí to ale k tomu, aby vyčnívala nad konkurencí?

21.  3.  2020 | Vladimír Kadera | 125 příspěvků