Autonomní Audi A7 údajně umí řídit jako skutečný člověk

Autonomní Audi A7 údajně umí řídit jako skutečný člověk

Audi ve své nejnovější tiskové zprávě tvrdí, že se jejich autonomní koncept modelu A7 naučil řídit jako člověk z masa a kostí. A teď je otázka, jestli je to skutečně dobrá zpráva. Poměrně často narazíte na řidiče, který za volantem zkrátka nemá co dělat, zatímco skutečně ohleduplného řidiče, který dokáže předvídat, jezdit plynule a nezmatkovat, prakticky nepotkáte. 

Audi A7 schopné jízdy bez řidiče dojelo ze Silicon Valley na veletrh CES

Audi A7 schopné jízdy bez řidiče dojelo ze Silicon Valley na veletrh CES

Nechme ale slovíčkaření, důležité je, že předchozí koncepty autonomních vozů Audi A7 se jmény Bobby a Robby vystřídal třetí v pořadí, který dostal jméno Jack. Má být mnohem sofistikovanější než jeho předchůdci a má umět celou řadu nových manévrů, které budou odpovídat chování člověka. 

To například znamená, že je teď Jack schopný předjíždět kamiony tak, že dá blinkr a přejede do vedlejšího pruhu. Zároveň auto jezdí mnohem plynuleji a v krizových situacích zváží, jestli je lepší použít plyn nebo brzdu. Lepší obrázek si asi uděláte z přiloženého videa, kde je velmi dobře vidět, jak vůz plynule mění směr i rychlost.

Audi A7 h-tron quattro je čtyřkolka poháněná palivovými články

Audi A7 h-tron quattro je čtyřkolka poháněná palivovými články

Klíč prý vězí v novém „supermozku“, neboli centrální asistenční jednotce řidiče zFAS, která díky vysoce výkonným procesorům v reálném čase analyzuje situaci okolo auta.

První plody autonomního konceptu Audi A7 by se měly ukázat už u nové generace Audi A8, která by měla dorazit příští rok. Dnes už asi nikoho nepřekvapí, že se novinka bude umět pohybovat v kolonách až do rychlosti 60 km/h, nejspíš toho ale zvládne o poznání více, jen se o tom zatím nemluví.

Skutečně autonomní sériové auto to ale nebude, s tím u Audi počítají až někdy okolo roku 2025.

TEST Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110: Lehká krize identity

Citroën C4 Cactus 1.2 PureTech 110

Nejdříve to měl být crossover pro masy, teď si to v Citroënu rozmysleli a tvrdí, že jde o normální hatchback. Takže jsme společně s Cactusem vyrazili na cestu poznání, najít jeho místo pod sluncem.

24.  5.  2018 | Miro Mihálik | 19 příspěvků
TEST Lexus LS 500h: Měl být dokonalý. Jenže...

Lexus LS 500h

Nový Lexus LS mi ze všech testovacích aut způsobil největší pomatení mysli. V některých ohledech tak neuvěřitelně fascinuje, jinde ale může i zklamat. Nebo jej prostě jen nechápu?

22.  5.  2018 | Milan Lažanský | 27 příspěvků
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 10 příspěvků