Autonomní Audi A7 údajně umí řídit jako skutečný člověk

Autonomní Audi A7 údajně umí řídit jako skutečný člověk

Audi ve své nejnovější tiskové zprávě tvrdí, že se jejich autonomní koncept modelu A7 naučil řídit jako člověk z masa a kostí. A teď je otázka, jestli je to skutečně dobrá zpráva. Poměrně často narazíte na řidiče, který za volantem zkrátka nemá co dělat, zatímco skutečně ohleduplného řidiče, který dokáže předvídat, jezdit plynule a nezmatkovat, prakticky nepotkáte. 

Audi A7 schopné jízdy bez řidiče dojelo ze Silicon Valley na veletrh CES

Audi A7 schopné jízdy bez řidiče dojelo ze Silicon Valley na veletrh CES

Nechme ale slovíčkaření, důležité je, že předchozí koncepty autonomních vozů Audi A7 se jmény Bobby a Robby vystřídal třetí v pořadí, který dostal jméno Jack. Má být mnohem sofistikovanější než jeho předchůdci a má umět celou řadu nových manévrů, které budou odpovídat chování člověka. 

To například znamená, že je teď Jack schopný předjíždět kamiony tak, že dá blinkr a přejede do vedlejšího pruhu. Zároveň auto jezdí mnohem plynuleji a v krizových situacích zváží, jestli je lepší použít plyn nebo brzdu. Lepší obrázek si asi uděláte z přiloženého videa, kde je velmi dobře vidět, jak vůz plynule mění směr i rychlost.

Audi A7 h-tron quattro je čtyřkolka poháněná palivovými články

Audi A7 h-tron quattro je čtyřkolka poháněná palivovými články

Klíč prý vězí v novém „supermozku“, neboli centrální asistenční jednotce řidiče zFAS, která díky vysoce výkonným procesorům v reálném čase analyzuje situaci okolo auta.

První plody autonomního konceptu Audi A7 by se měly ukázat už u nové generace Audi A8, která by měla dorazit příští rok. Dnes už asi nikoho nepřekvapí, že se novinka bude umět pohybovat v kolonách až do rychlosti 60 km/h, nejspíš toho ale zvládne o poznání více, jen se o tom zatím nemluví.

Skutečně autonomní sériové auto to ale nebude, s tím u Audi počítají až někdy okolo roku 2025.

Audi

Německá automobilka Audi patří do od roku 1964 ke koncernu Volkswagen, ve kterém má roli prémiové značky. Počátky společnosti sahají do roku 1899 a k zakladateli Augustu Horchovi.

Audi A1 •  Audi A3Audi A4Audi A5Audi A6Audi A7Audi A8Audi Q2Audi Q3Audi Q5Audi Q7Audi Q8Audi R8Audi e-tron

TEST Range Rover P400 Autobiography: Další důvod, proč se stát milionářem

Range Rover P400

Range Rover není autem pro každého, ale každý by si ho měl zkusit. Nyní má nový motor o výkonu 400 koní s hybridní technikou. Jaký je?

dnes | Vladimír Kadera | 38 příspěvků
TEST Toyota RAV4 2.5 Hybrid 4x4 Black Edition: Ta nejčernější myslí jen zeleně

Toyota RAV4 Hybrid Black Edition

Současná generace Toyoty RAV4 se vzdala naftového motoru. Oblíbené SUV koupíte buď s ryze benzinovým, nebo hybridním pohonem, přičemž elektrifikovaná verze nedávno dorazil na český trh v atraktivním provedení Black Edition. Vyzkoušeli jsme tu nejlepší možnou konfiguraci.

26.  11.  2020 | Jan Mička | 79 příspěvků
TEST BMW X6 xDrive30d: Starbucks, špinavé nohavice a příjemná jízda

BMW X6 xDrive30d

Jednou z největších premiér loňského roku bylo nové BMW X6, obří stylovka pro hordy movitých majitelů, kteří se nebojí expresivního stylu. Zkusili jsme naftový základ v podobě verze xDrive30d.

22.  11.  2020 | Vladimír Kadera | 64 příspěvků