Automobily Škoda v novém modelovém roce 2004

Škoda Auto zahajuje od 4. srpna 2003 po celozávodní dovolené výrobu a dodávky automobilů řad Fabia, Octavia a Superb v provedení modelového roku 2004. Dochází k zavedení nových prvků a výbav a u modelu Superb k zavedení nových agregátů.

Automobily řady Škoda Fabia jsou v provedení modelového roku 2004 nabízeny s kombinacemi výbav s cílem přiblížit tento model ještě více potřebám zákazníků. Příkladem je verze Škoda Fabia Combi 1.2 12 HTP/47 kW, která se nyní v provedení Classic Easy dodává již od 290.000 Kč, resp. ve verzi Classic Plus se dvěma airbagy, nastavitelným sloupkem řízení ve dvou osách, výškově stavitelným sedadlem řidiče, dělenými zadními sedačkám, elektricky ovládanými předními okny a centrálním zamykáním již od 309.900,- Kč. Verze Fabia Combi Comfort Plus za cenu od 361.900 Kč pak navíc k základní výbavě Comfort nabízí ještě automatickou klimatizaci, 14“ kola s lehkých slitin a systém ABS, resp. podle motorizace i systém ASR.

Nabídka mimořádných výbav modelové řady Fabia byla rozšířena například o tříbodový bezpečnostní pás uprostřed na zadních sedadlech, který spolu s prostřední hlavovou opěrkou výrazně přispívá ke zvýšení bezpečnosti, dále o navigační systém s dynamickým modulem a s velkým bodovým displejem Maxi-Dot ve stejném provedení jako u modelů Superb a Octavia nebo o dělící síťovou mezistěnu v zavazadlovém prostoru verze Combi. Téměř všechny motorizace je možné na přání vybavit systémem prodloužených servisních prohlídek WIV, který umožňuje při dodržení všech podmínek aplikovat servisní intervaly v délce až 30000 km u zážehových, resp. až 50000 km u vznětových motorů. Elektronický stabilizující systém ESP je možné nyní dodat pro motorizace 1.4/55 kW, 1.4/74 kW, 1.4 TDI PD/55 kW, 1.9 TDI PD/74 kW 1.9 TDI PD/96 kW (model Fabia RS) a 2.0/85 kW.

Vozy Škoda Octavia vstupují do modelového roku 2004 s několika novinkami - oživením sortimentu o novou vnější metalickou barvou šedá Graphite nebo rozšířením nabídky interiérů luxusní verze Laurin&Klement o černé provedení. U této verze jsou tak nyní k dispozici čtyři možná provedení  koženého interiéru. K technickým novinkám dále patří zavedení diagnostického systému EOBD také pro všechny vznětové motory vozů  Octavia kromě nepřeplňované verze SDI.

Automobily Škoda Superb doznaly v souvislosti s novým modelovým rokem 2004 řadu změn, které přispívají především ke zvýšení komfortu a bezpečnosti. Novinkou pod kapotou je šestiválcový vznětový motor V6 2.5 TDI/120 kW, který nahradí stávající motor V6 2.5 TDI s výkonem 114 kW. Nový motor V6 2.5 TDI/120 kW se zároveň dodává i s novou šestistupňovou mechanickou převodovkou ML 350. Pro ostatní motorizace je připravena nová pětistupňová mechanická převodovka ML 285, která nahrazuje stávající model B80. Nové typy převodovek se oproti předcházejícím verzím vyznačují především lepším komfortem řazení. Další novinkou je standardní zavedení mechanického brzdového asistenta „Dual Rate“, který je plně integrován do tělesa brzdového posilovače a který při náhlém brždění v kritických situacích přispívá ke zkrácení brzdné dráhy.

Mimořádné výbavy modelu Superb byly o jednodušší verzi navigačního přístroje SatCompass, o vypínatelný airbag spolujezdce (nezbytný například při přepravě dětí v dětské autosedačce, umístěné na předním sedadle) nebo o tzv. SunSet - skla s vyšším stupněm tónování na zadních dveřích a zadním okně. Úplnou novinkou je elektricky ovládané střešní okno se solárními články, kde při zaparkování vozu na přímém slunci začnou solární články uvnitř okna dodávat elektrickou energii, která pohání ventilátor klimatizace. Ventilátor pak zajišťuje nucenou cirkulaci vzduchu uvnitř auta, čímž může dojít ve srovnání s vozy bez této výbavy ke snížení vnitřní teploty až o 20°C. V zimě systém naopak svým účinkem omezuje omrzání skel uvnitř vozu. Pro náročné klienty je určen tzv. Executive paket, který za zvýhodněnou cenu nabízí prvky zvyšující komfort cestování na zadních sedadlech.

Technická data a ceny vozů Škoda v provedení modelového roku 2004 jsou k dispozici na internetových stránkách http://www.skoda-auto.cz.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 21 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků