Automobily Porsche nejdou na odbyt

Německý výrobce sportovních vozů Porsche letos v létě omezí o několik tisíc kusů výrobu ve svém závodě ve Stuttgartu, který je pro firmu hlavním výrobním střediskem. Hlavním důvodem je pokles poptávky.

Mluvčí automobilky Christian Dau uvedl, že snížení výroby je pouze odrazem prohlášení, která firma sdělovala od začátku roku. Šéf automobilky Wendelin Wiedeking totiž už několikrát uvedl, že kvůli nižší poptávce bude třeba adekvátně zareagovat i omezením výroby.

Automobilka prodala ve finančním roce 2001/2002 kolem 54 200 vozů Boxster a 911 a předpokládala, že se jí letos podaří prodat stejný počet. S tím už ale teď nepočítá. "Spotřebitelské klima už pro drahé automobily není tak dobré," řekl Dau. Spotřebitelé nyní podle něj více šetří.

Špatná situace je hlavně ve Spojených státech, kde Porsche prodává asi polovinu produkce. Firma sníží výrobu tím způsobem, že závod ve Stuttgartu v létě přestane na 18 dní vyrábět. Zaměstnanci mají v létě vždy tři týdny dovolené, tu jim ale firma tentokrát o týden prodlouží.

Omezením výroby automobilka smaže i část přesčasových hodin, které se zaměstnancům ve výrobě nashromáždily. Kolektivní smlouva totiž zaměstnavateli umožňuje, aby si pracovní dobu upravil podle toho, jak velká je poptávka a jak tedy zrovna potřebuje vyrábět. Výroba ve finském Valmetu a německém Lipsku omezena nebude.

Automobilka Porsche v polovině fiskálního roku, který skončil 31. ledna, vydělala 101,7 milionu eur. To je meziroční vzestup o 14 procent.

Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 29 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Minitest Renault Espace 1.8 TCe

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků
TEST Volkswagen Polo 1.0 TSI Highline – Golfův revír

Volkswagen Polo 1.0 TSI

Segment malých vozů pomalu dorůstá modely nižší střední třídy. Nový Volkswagen Polo je toho důkazem, z vyšších tříd si navíc půjčil i několik užitečných technologií.

7.  12.  2017 | Jan Mička | 30 příspěvků