Automobily Porsche nejdou na odbyt

Německý výrobce sportovních vozů Porsche letos v létě omezí o několik tisíc kusů výrobu ve svém závodě ve Stuttgartu, který je pro firmu hlavním výrobním střediskem. Hlavním důvodem je pokles poptávky.

Mluvčí automobilky Christian Dau uvedl, že snížení výroby je pouze odrazem prohlášení, která firma sdělovala od začátku roku. Šéf automobilky Wendelin Wiedeking totiž už několikrát uvedl, že kvůli nižší poptávce bude třeba adekvátně zareagovat i omezením výroby.

Automobilka prodala ve finančním roce 2001/2002 kolem 54 200 vozů Boxster a 911 a předpokládala, že se jí letos podaří prodat stejný počet. S tím už ale teď nepočítá. "Spotřebitelské klima už pro drahé automobily není tak dobré," řekl Dau. Spotřebitelé nyní podle něj více šetří.

Špatná situace je hlavně ve Spojených státech, kde Porsche prodává asi polovinu produkce. Firma sníží výrobu tím způsobem, že závod ve Stuttgartu v létě přestane na 18 dní vyrábět. Zaměstnanci mají v létě vždy tři týdny dovolené, tu jim ale firma tentokrát o týden prodlouží.

Omezením výroby automobilka smaže i část přesčasových hodin, které se zaměstnancům ve výrobě nashromáždily. Kolektivní smlouva totiž zaměstnavateli umožňuje, aby si pracovní dobu upravil podle toho, jak velká je poptávka a jak tedy zrovna potřebuje vyrábět. Výroba ve finském Valmetu a německém Lipsku omezena nebude.

Automobilka Porsche v polovině fiskálního roku, který skončil 31. ledna, vydělala 101,7 milionu eur. To je meziroční vzestup o 14 procent.

TEST Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi: Galerie moderního designu

Citroën C3 Aircross 1.6 BlueHDi

Nové městské SUV francouzské automobilky obsahuje tolik designérských nápadů, že by to vystačilo hned na několik aut. C3 Aircross jsme vyzkoušeli s motorem 1.6 BlueHDi.

17.  2.  2018 | Radek Pecák | 13 příspěvků
Minitest Ford Fiesta Vignale 1.0 EcoBoost: V čem je ta prémie?

Ford Fiesta 1.0 EB Vignale (minitest)

Vyplatí se koupě té nejvíce vyšňořené Fiesty? Vyzkoušeli jsme ji s litrovým motorem EcoBoost o výkonu 103 kW.

15.  2.  2018 | Milan Lažanský | 25 příspěvků
TEST Volkswagen T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion: Pouliční směska

VW T-Roc 2.0 TDI DSG 4Motion

Rostoucí segment SUV byl loni rozšířen o stylový Volkswagen T-Roc. Vypadá fantasticky, přináší však i řadu těžko pochopitelných řešení. Pro první test jsme zvolili verzi s turbodieselem, převodovkou DSG a pohonem všech kol.

13.  2.  2018 | Jan Mička | 23 příspěvků