Automobily poháru WTCC budou spalovat ethanol

Mezinárodní automobilová federace (FIA) schválila plán, který počítá s tím, že vozy mistrovství světa cestovních vozů (WTCC) budou od roku 2009 poháněny směsí benzínu a bioethanolu. FIA prohlásila, že vozy tohoto šampionátu budou přívětivější vůči životnímu prostředí.

Od roku 2009 budou muset všechny vozy, které se tohoto šampionátu zúčastní, spalovat bioethanol. V jakém poměru to bude prozatím není známo, ale nečeká se, že půjde o E85. Reálně budou vozy spalovat závodní vysokooktanový benzín, který bude z několika procent doplněn i biolihem.

FIA ovšem o „zelených závodech” hovoří delší dobu. Dá se předpokládat, že povinnost spalovat procenta biolihu bude zavedena i v dalších dvou mistrovstvích světa včetně formule 1 a WRC.

Poslední dobou se s podivnými motoristickými závody doslova roztrhl pytel. Okruhy brázdí hybridy, čisté naftové speciály a již několik sezón jezdí své vlastní závody i vozy poháněné palivem E85.

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG: Opravdu má spotřebu dieselu?

TEST VW Golf 1.5 TSI Evo DSG

Volkswagen dopřál motoru 1.5 TSI Evo Bluemotion řadu systémů, které dnes stále nejsou úplně běžné. Výsledkem má být zážehový agregát se spotřebou vznětového. Platí to i mimo laboratoře?

19.  6.  2018 | Jan Mička | 63 příspěvků
Minitest Renault Twingo GT: Rošťák svázaný svou vlastní koncepcí

Renault Twingo GT (minitest)

Renault Sport si tentokrát v rámci své kúry GT posvítil na toho nejmenšího. Co přináší oproti standardní verzi?

14.  6.  2018 | Milan Lažanský | 9 příspěvků
TEST Toyota Yaris GRMN: Tryskomyš ze staré školy

Toyota Yaris GRMN

Co se stane, když do Yarisu namontujete kompresorovou osmnáctistovku Toyoty dodávanou pro Lotus Elise? Když je za tím Gazoo Racing, který staví auta pro Le Mans i WRC, tak možná tušíte.

12.  6.  2018 | Miro Mihálik | 9 příspěvků