Automobily poháru WTCC budou spalovat ethanol

Mezinárodní automobilová federace (FIA) schválila plán, který počítá s tím, že vozy mistrovství světa cestovních vozů (WTCC) budou od roku 2009 poháněny směsí benzínu a bioethanolu. FIA prohlásila, že vozy tohoto šampionátu budou přívětivější vůči životnímu prostředí.

Od roku 2009 budou muset všechny vozy, které se tohoto šampionátu zúčastní, spalovat bioethanol. V jakém poměru to bude prozatím není známo, ale nečeká se, že půjde o E85. Reálně budou vozy spalovat závodní vysokooktanový benzín, který bude z několika procent doplněn i biolihem.

FIA ovšem o „zelených závodech” hovoří delší dobu. Dá se předpokládat, že povinnost spalovat procenta biolihu bude zavedena i v dalších dvou mistrovstvích světa včetně formule 1 a WRC.

Poslední dobou se s podivnými motoristickými závody doslova roztrhl pytel. Okruhy brázdí hybridy, čisté naftové speciály a již několik sezón jezdí své vlastní závody i vozy poháněné palivem E85.

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků