Automobily BMW si v případě nehody samy zavolají pomoc

Čas, který uplyne mezi dopravní nehodou a příjezdem záchranné služby často rozhoduje o tom, jaké následky bude tato dopravní nehoda mít. Automobilka BMW nyní zavede na přání do všech svých modelů novou službu, která bude v případě nehody automaticky volat o pomoc.

Systém funguje poměrně jednoduše - v momentě, kdy jsou aktivovány airbagy, vyšle vůz signál na servisní centrálu automobilky BMW, která okamžitě alarmuje záchranou službu. Tím se výrazně zkrátí doba mezi nehodou a kontaktováním záchranářů. Na centrálu se zašlou všechny potřebné údaje, tedy poloha vozidla, číslo podvozku, typ vozu a barva vozu, tím se opět usnadní identifikace. Systém je zcela nezávislý na mobilním telefonu, případně obdobných zařízení a díky integraci přímo do systému vozu je informace odeslána ve stejném okamžiku, kdy jsou aktivovány airbagy.

Výhodou systému je i v tom, že lze o pomoc "zavolat" i manuálně pomocí tlačítka. V takovém případě si může řidič, či posádka zavolat nutnou pomoc při nenadálých zdravotních komplikacích, nebo v případě, že řidič narazí na nehodu a nezná svou polohu, nebo lokální číslo pro záchranou službu.

K integraci tohoto systému je třeba, aby si zákazník do vozu objednal navigační systém profesionál s bluetooth handsfree. Systém je pak obdobou mobilního telefonu se zabudovanou SIM kartou. Systém není sice u BMW novinkou, ale byl nově upraven a lze ho nově objednat pro všechny modely. Cena za tuto službu není nikterak vysoká. Prvních šest měsíců je zdarma a poté je zpoplatněn částkou 175 eur za rok (přibližně 5 100 Kč). Služba je prozatím dostupná jen ve vybraných zemích jako je Německo, Velká Británie, Itálie, Japonsko, Kanada, USA, Spojené arabské emiráty, Kuvajt a v Austrálii. Později hodlá BMW zpřístupnit tuto službu i v dalších zemích.

Pokud tedy cestujete často po silnicích těchto zemí a chcete se ještě lépe postarat o svou bezpečnost, můžete si nový systém objednat při koupi nového vozu.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 2 příspěvky
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků