Automobily Audi R8 se vloni staly skutečnými hvězdami

Automobily Audi R8 se vloni staly skutečnými hvězdami vytrvalostních závodů – po červnovém triumfu v Le Mans, kde tři otevřené speciály Audi R8 obsadily po čtyřiadvacetihodinové bitvě první tři místa na stupních...
Automobily Audi R8 se vloni staly skutečnými hvězdami
Automobily Audi R8 se vloni staly skutečnými hvězdami vytrvalostních závodů – po červnovém triumfu v Le Mans, kde tři otevřené speciály Audi R8 obsadily po čtyřiadvacetihodinové bitvě první tři místa na stupních vítězů, si tým Audi připsal při konečném účtování seriálu American Le Mans Series (ALMS) v závěru loňského roku vítězství jak mezi značkami, tak i v jezdcích.

Své tažení za tituly v seriálu ALMS zakončil tým Audi ve velkém stylu: I když už před posledním podnikem série ALMS - silvestrovským „Závodem tisíciletí“ v australském Adelaide – měla Audi tituly v jezdcích i značkách jisté, posádka Audi R8 startovního čísla 77 Rinaldo Capello/Allan McNish svůj speciál o výkonu 610 koní nijak nešetřila a před 150 000 nadšenými diváky jej dovedla do cíle téměř šestihodinového závodu na prvním místě s náskokem 21 kol na druhý vůz v pořadí. Allan McNish tak potvrdil, že mu titul mistra série ALMS z rok 2000 patří plným právem.

Loňské úspěchy vozů Audi R8 a jejich pilotů vyvolaly patřičnou odezvu mezi motoristickými nadšenci a sportovními fanoušky: Čtenáři německých motoristických magazínů zvolili Audi R8 „sportovním vozem roku“ a ve Velké Británii získala automobilka Audi vysoké ocenění za své technicky vyspělé sportovní vozy představené v průběhu posledního desetiletí.

Nadšení z loňských triumfů ještě nevyprchalo, u Audi se však už vše točí kolem sezony 2001. „Vozy Audi R8 prodělají celou řadu technických úprav, ale půjde spíše jenom o detailní vyladění některých dílů a komponentů,“ tvrdí Dr. Wolfgang Ullrich.

Příznivci sportovních speciálů Audi se už dnes mohou těšit na víkend 16. - 17. června, kdy se jede další ročník vytrvalostního závodu v Le Mans. Na startu legendární čtyřiadvacetihodinovky se objeví dva vozy Audi R8 týmu Audi Sport Team Joest, za jejichž volanty se budou střídat jezdci Laurent Aiello, Michele Alboreto, Frank Biela, Rinaldo Capello, Tom Kristensen a Emanuelle Pirro.

V americké sérii ALMS budou s vozy Audi R8 o nejpřednější pozice bojovat jezdci Biela, Capello, Kristensen a Pirro, při extrémně dlouhých závodech Sebring a Road Atlanta posílí tým Audi Sport North America ještě piloti Aiello a Alboreto. „Americký trh je pro Audi velmi důležitý a mimořádně pozitivní ohlas na naše loňské vystoupení v seriálu ALMS nás samotné příjemně překvapil. Je proto logické, že letos budeme chtít obhájit naše vítězství,“ naznačuje ambice značky Audi v seriálu vytrvalostních závodů na okruzích Dr. Wolfgang Ullrich, šéf oddělení Audi Sport. První podnik série ALMS se jede 4. března v Dallasu v Texasu.

Automobily značky Audi nakoupíte u společnosti Auto Heller v Ostravě.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

bazar

Audi A3 2
Rok výroby: 2010
Stav: 197 569 km
Cena: 180 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2012
Stav: 97 928 km
Cena: 760 000 Kč
Audi A4 3
Rok výroby: 2008
Stav: 137 146 km
Cena: 281 000 Kč
Audi A4 2,7
Rok výroby: 2008
Stav: 201 914 km
Cena: 196 000 Kč
Audi Allroad 3
Rok výroby: 2008
Stav: 174 660 km
Cena: 340 000 Kč
Audi A6 3
Rok výroby: 2006
Stav: 201 103 km
Cena: 180 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků