Automobily Audi R8 se vloni staly skutečnými hvězdami

Automobily Audi R8 se vloni staly skutečnými hvězdami vytrvalostních závodů – po červnovém triumfu v Le Mans, kde tři otevřené speciály Audi R8 obsadily po čtyřiadvacetihodinové bitvě první tři místa na stupních...
Automobily Audi R8 se vloni staly skutečnými hvězdami
Automobily Audi R8 se vloni staly skutečnými hvězdami vytrvalostních závodů – po červnovém triumfu v Le Mans, kde tři otevřené speciály Audi R8 obsadily po čtyřiadvacetihodinové bitvě první tři místa na stupních vítězů, si tým Audi připsal při konečném účtování seriálu American Le Mans Series (ALMS) v závěru loňského roku vítězství jak mezi značkami, tak i v jezdcích.

Své tažení za tituly v seriálu ALMS zakončil tým Audi ve velkém stylu: I když už před posledním podnikem série ALMS - silvestrovským „Závodem tisíciletí“ v australském Adelaide – měla Audi tituly v jezdcích i značkách jisté, posádka Audi R8 startovního čísla 77 Rinaldo Capello/Allan McNish svůj speciál o výkonu 610 koní nijak nešetřila a před 150 000 nadšenými diváky jej dovedla do cíle téměř šestihodinového závodu na prvním místě s náskokem 21 kol na druhý vůz v pořadí. Allan McNish tak potvrdil, že mu titul mistra série ALMS z rok 2000 patří plným právem.

Loňské úspěchy vozů Audi R8 a jejich pilotů vyvolaly patřičnou odezvu mezi motoristickými nadšenci a sportovními fanoušky: Čtenáři německých motoristických magazínů zvolili Audi R8 „sportovním vozem roku“ a ve Velké Británii získala automobilka Audi vysoké ocenění za své technicky vyspělé sportovní vozy představené v průběhu posledního desetiletí.

Nadšení z loňských triumfů ještě nevyprchalo, u Audi se však už vše točí kolem sezony 2001. „Vozy Audi R8 prodělají celou řadu technických úprav, ale půjde spíše jenom o detailní vyladění některých dílů a komponentů,“ tvrdí Dr. Wolfgang Ullrich.

Příznivci sportovních speciálů Audi se už dnes mohou těšit na víkend 16. - 17. června, kdy se jede další ročník vytrvalostního závodu v Le Mans. Na startu legendární čtyřiadvacetihodinovky se objeví dva vozy Audi R8 týmu Audi Sport Team Joest, za jejichž volanty se budou střídat jezdci Laurent Aiello, Michele Alboreto, Frank Biela, Rinaldo Capello, Tom Kristensen a Emanuelle Pirro.

V americké sérii ALMS budou s vozy Audi R8 o nejpřednější pozice bojovat jezdci Biela, Capello, Kristensen a Pirro, při extrémně dlouhých závodech Sebring a Road Atlanta posílí tým Audi Sport North America ještě piloti Aiello a Alboreto. „Americký trh je pro Audi velmi důležitý a mimořádně pozitivní ohlas na naše loňské vystoupení v seriálu ALMS nás samotné příjemně překvapil. Je proto logické, že letos budeme chtít obhájit naše vítězství,“ naznačuje ambice značky Audi v seriálu vytrvalostních závodů na okruzích Dr. Wolfgang Ullrich, šéf oddělení Audi Sport. První podnik série ALMS se jede 4. března v Dallasu v Texasu.

Automobily značky Audi nakoupíte u společnosti Auto Heller v Ostravě.

Přidat příspěvek

Nejnovější komentáře

TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

včera | Jan Mička | 5 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků
Minitest Mazda MX-5 RF: Řidičská bohyně s kovovou čepicí

Mazda MX-5 RF (minitest)

Není to zdaleka poprvé, co Mazda pro legendární roadster MX-5 nabízí alternativu s pevnou střechou. Aktuální generace na to jde dost odlišně než předchůdci.

12.  7.  2018 | Milan Lažanský | 21 příspěvků