Automobilový trh v únoru 2013: nadšení u Ferrari, traurmarš u velkých

Močálem černým podél bílých skal, aneb velmi rychlý sjezd. Tak by se daly charakterizovat nejčerstvější údaje Svazu dovozců automobilů. Prodejci jednotlivých značek nemohou mít, zvláště ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, vůbec radost. U některých se jedná vyloženě o volný pád…
Automobilový trh v únoru 2013: nadšení u Ferrari, traurmarš u velkých

O bláhovém optimismu mnohých ekonomů i „ekonomů“ nad tím, že Evropa konečně sedla na dno a už může jít jen nahoru, se českým prodejcům mohlo v únoru jen snít. V porovnání s únorem 2012 mohou mít radost jen u Ferrari (registrace tří vozů proti jednomu před rokem – nárůst o 200 procent).

Nárůst zaznamenala kupodivu i Lada (12 vozů místo 10), spokojeni mohou být po delší době u Fiatu – 243 kusů nyní oproti 179 autům vloni. Relativně se dařilo i Japoncům. O 15 procent víc prodala Honda, dařilo se Lexusu (plus 25 procent), Mazdě (+35 procent) a Suzuki (ale jen o 0,82 procenta).

Nepřekvapil růst Land Roveru (plus 30 procent). Do plusu se dostal ještě Opel (9,8 procenta), Mercedes-Benz (4,2 procenta), Seat (téměř 12 procent plus), Volkswagen (+17 procent) a Volvo (4 procenta).

Z velkých hráčů na trhu nemají radost v mladoboleslavské Škodě, tam se počet registrovaných únorových aut propadl o více než 31 procent. V úhrnu to představuje minus 1392 aut. Nepomohlo ani zlevnění Rapidů a o prodejích nové generace Octavie se dá zatím jen diskutovat.

Radost nemá ani Renault, tam dosáhli jen 52,7 procenta loňských únorových registrací. Sesterská Dacia ztratila cca 24 procenta. Audi se propadlo o 29 procent, BMW ztratilo procent 35. O 305 vozů a 33 procent si pohoršil Ford a stále nezastavil svůj dlouhodobý pokles na českém trhu.

Dvěma japonským značkám Mitsubishi a Nissanu se nedařilo opravdu hodně. První z nich zaznamenal jen 45 procent loňských registrací, druhý je na 48 procentech. Třetí Japonec – Toyota – přišel o více než 32 procent loňských počtů. Relativně mírný nazájem zákazníků postihl jen Hyundai (minus 12 procent) či Citroën (o 17 procent méně).

U značek, které prodávají luxusní, nebo specifické vozy, tedy v menších počtech, pocítili nepřízeň nejvíce u Alfy Romeo (minus 82 procent), Dodge (minus 67 procent), přibližně 29 procent v minusu je Jaguar. O téměř 47 procent přišli u Porsche, o 33 u Infinity. Smart zaregistroval 25 procent loňských statistik, jeden místo tří automobilů si zapsali u Ssangyongu.

Celkový propad únorových registrací 2013/2012 se dá vyjádřit 2982 vozy a poklesem na 77,98 procent loňských registrací.
 

bazar

Nissan Juke 1,2
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 370 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2013
Stav: 53 870 km
Cena: 275 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 436 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 560 000 Kč
Nissan Juke 1,6
Rok výroby: 2017
Stav: nový vůz
Cena: 500 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků
Test ojetiny BMW Z4 (E85): Divoký design, ale také poctivá mechanika

Ojetina: BMW Z4

Příchod BMW Z4 způsobil po uhlazeném Z3 docela šok. Pod rozbouřenou karoserií se ale skrývá osvědčená technika. Na co si dát pozor?

12.  8.  2017 | David Rusol | 7 příspěvků