Automobilový trh v únoru 2013: nadšení u Ferrari, traurmarš u velkých

Močálem černým podél bílých skal, aneb velmi rychlý sjezd. Tak by se daly charakterizovat nejčerstvější údaje Svazu dovozců automobilů. Prodejci jednotlivých značek nemohou mít, zvláště ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, vůbec radost. U některých se jedná vyloženě o volný pád…
Automobilový trh v únoru 2013: nadšení u Ferrari, traurmarš u velkých

O bláhovém optimismu mnohých ekonomů i „ekonomů“ nad tím, že Evropa konečně sedla na dno a už může jít jen nahoru, se českým prodejcům mohlo v únoru jen snít. V porovnání s únorem 2012 mohou mít radost jen u Ferrari (registrace tří vozů proti jednomu před rokem – nárůst o 200 procent).

Nárůst zaznamenala kupodivu i Lada (12 vozů místo 10), spokojeni mohou být po delší době u Fiatu – 243 kusů nyní oproti 179 autům vloni. Relativně se dařilo i Japoncům. O 15 procent víc prodala Honda, dařilo se Lexusu (plus 25 procent), Mazdě (+35 procent) a Suzuki (ale jen o 0,82 procenta).

Nepřekvapil růst Land Roveru (plus 30 procent). Do plusu se dostal ještě Opel (9,8 procenta), Mercedes-Benz (4,2 procenta), Seat (téměř 12 procent plus), Volkswagen (+17 procent) a Volvo (4 procenta).

Z velkých hráčů na trhu nemají radost v mladoboleslavské Škodě, tam se počet registrovaných únorových aut propadl o více než 31 procent. V úhrnu to představuje minus 1392 aut. Nepomohlo ani zlevnění Rapidů a o prodejích nové generace Octavie se dá zatím jen diskutovat.

Radost nemá ani Renault, tam dosáhli jen 52,7 procenta loňských únorových registrací. Sesterská Dacia ztratila cca 24 procenta. Audi se propadlo o 29 procent, BMW ztratilo procent 35. O 305 vozů a 33 procent si pohoršil Ford a stále nezastavil svůj dlouhodobý pokles na českém trhu.

Dvěma japonským značkám Mitsubishi a Nissanu se nedařilo opravdu hodně. První z nich zaznamenal jen 45 procent loňských registrací, druhý je na 48 procentech. Třetí Japonec – Toyota – přišel o více než 32 procent loňských počtů. Relativně mírný nazájem zákazníků postihl jen Hyundai (minus 12 procent) či Citroën (o 17 procent méně).

U značek, které prodávají luxusní, nebo specifické vozy, tedy v menších počtech, pocítili nepřízeň nejvíce u Alfy Romeo (minus 82 procent), Dodge (minus 67 procent), přibližně 29 procent v minusu je Jaguar. O téměř 47 procent přišli u Porsche, o 33 u Infinity. Smart zaregistroval 25 procent loňských statistik, jeden místo tří automobilů si zapsali u Ssangyongu.

Celkový propad únorových registrací 2013/2012 se dá vyjádřit 2982 vozy a poklesem na 77,98 procent loňských registrací.
 

TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

včera | Milan Lažanský | 51 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků
TEST Škoda Fabia edition R5: Lehká ochutnávka možností

Škoda Fabia edition R5

Civilní edice sportovní Fabie R5 v mnohém naznačuje, jak dobrá by mohla být sériová malá ostrá škodovka. Přesto se nedá zcela vyhnout myšlence, že tohle je tak trochu promarněná příležitost.

15.  7.  2018 | Miro Mihálik | 20 příspěvků