Automobilový trh v únoru 2013: nadšení u Ferrari, traurmarš u velkých

Močálem černým podél bílých skal, aneb velmi rychlý sjezd. Tak by se daly charakterizovat nejčerstvější údaje Svazu dovozců automobilů. Prodejci jednotlivých značek nemohou mít, zvláště ve srovnání se stejným obdobím loňského roku, vůbec radost. U některých se jedná vyloženě o volný pád…
Automobilový trh v únoru 2013: nadšení u Ferrari, traurmarš u velkých

O bláhovém optimismu mnohých ekonomů i „ekonomů“ nad tím, že Evropa konečně sedla na dno a už může jít jen nahoru, se českým prodejcům mohlo v únoru jen snít. V porovnání s únorem 2012 mohou mít radost jen u Ferrari (registrace tří vozů proti jednomu před rokem – nárůst o 200 procent).

Nárůst zaznamenala kupodivu i Lada (12 vozů místo 10), spokojeni mohou být po delší době u Fiatu – 243 kusů nyní oproti 179 autům vloni. Relativně se dařilo i Japoncům. O 15 procent víc prodala Honda, dařilo se Lexusu (plus 25 procent), Mazdě (+35 procent) a Suzuki (ale jen o 0,82 procenta).

Nepřekvapil růst Land Roveru (plus 30 procent). Do plusu se dostal ještě Opel (9,8 procenta), Mercedes-Benz (4,2 procenta), Seat (téměř 12 procent plus), Volkswagen (+17 procent) a Volvo (4 procenta).

Z velkých hráčů na trhu nemají radost v mladoboleslavské Škodě, tam se počet registrovaných únorových aut propadl o více než 31 procent. V úhrnu to představuje minus 1392 aut. Nepomohlo ani zlevnění Rapidů a o prodejích nové generace Octavie se dá zatím jen diskutovat.

Radost nemá ani Renault, tam dosáhli jen 52,7 procenta loňských únorových registrací. Sesterská Dacia ztratila cca 24 procenta. Audi se propadlo o 29 procent, BMW ztratilo procent 35. O 305 vozů a 33 procent si pohoršil Ford a stále nezastavil svůj dlouhodobý pokles na českém trhu.

Dvěma japonským značkám Mitsubishi a Nissanu se nedařilo opravdu hodně. První z nich zaznamenal jen 45 procent loňských registrací, druhý je na 48 procentech. Třetí Japonec – Toyota – přišel o více než 32 procent loňských počtů. Relativně mírný nazájem zákazníků postihl jen Hyundai (minus 12 procent) či Citroën (o 17 procent méně).

U značek, které prodávají luxusní, nebo specifické vozy, tedy v menších počtech, pocítili nepřízeň nejvíce u Alfy Romeo (minus 82 procent), Dodge (minus 67 procent), přibližně 29 procent v minusu je Jaguar. O téměř 47 procent přišli u Porsche, o 33 u Infinity. Smart zaregistroval 25 procent loňských statistik, jeden místo tří automobilů si zapsali u Ssangyongu.

Celkový propad únorových registrací 2013/2012 se dá vyjádřit 2982 vozy a poklesem na 77,98 procent loňských registrací.
 

TEST Jeep Compass 2,0 MultiJet: Horal mezi praktičtějšími crossovery

Jeep Compass 2,0 MultiJet

Nový Jeep Compass chce na rozdíl od hranatého předchůdce více cílit na městské zákazníky a bodovat svým stylem. Přesto mezi konkurenty zůstává drsnější variantou.

12.  12.  2017 | Milan Lažanský | 2 příspěvky
Test ojetiny Škoda Citigo: Skvělé auto s jednou velkou chybou

Ojetina: Škoda Citigo 1.0 MPI

Ceny ojetých minivozů koncernu Volkswagen klesají pod osmdesát tisíc. Jak jsou na tom se spolehlivostí?

10.  12.  2017 | David Rusol | 32 příspěvků
Minitest Renault Espace 1,8 TCe: Jak v obrovi slouží motor Alpine A110?

Renault Espace 1.8 TCe (minitest)

Renault Espace patří do kategorie velkých MPV. Tedy takových aut, která by mnohým často velmi hodila, ale nakonec si je koupí jen málokdo. Renault nyní připravil verzi, která je z mnoha hledisek velmi zajímavá.

9.  12.  2017 | Radek Pecák | 13 příspěvků