Automobilový trh v Česku nadále roste

Automobilový trh v Česku nadále roste

V České republice letos přibylo 164 727 nových automobilů, z toho 153 854 osobních. Podle údajů společnosti Médea Research, která se prodejními statistikami aut v ČR zabývá, jsou celkové letošní prodeje do konce listopadu 2014 proti stejnému období loňského roku o 12,6 % vyšší, v osobních vozech dokonce o 13,1 procenta.

Nejvíce osobních automobilů v Česku letos prodala Škoda (33,3 %), následována značkami Hyundai (11,2 %) a Volkswagen (8,7 %). Za nimi se pak s větším odstupem seřadily vozy Dacia (4,7 %), Ford (4,5 %), Opel (4 %), Peugeot (3,9 %) a Kia (3,7 %).

Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je v roce 2014 Škoda Octavia s 18 489 prodanými vozy. Druhé a třetí místo patří Škodám Rapid (11 293) a Fabia (7 954).  Další místo obsadil Hyundai s modelem i30 (5 611 prodaných vozů) a Volkswagen s Golfem (4 264). 

Prodeje aut rostou letos napříč segmenty, nejvíce vozidel se prodává v segmentu C (nižší střední třída) – 28 %. Horší prodeje jsou pouze v segmentech E (vyšší střední třída), MPV Van (osobní verze LUV 2,0-3,5 t) a LUV (vozy do 3,0 t).

Registrace v neprůhledné kategorii vzrostly meziročně o 50 procent

Celých 51 procent činí meziroční nárůst registrací vozů v kategorii, v níž nelze jednoznačně identifikovat zákazníka. Neprůhledná kategorie eviduje například neúplné zápisy a neumožňuje určit, zda byla kupujícím osoba, či firma. Vysoký růst prodejů v této kategorii fakticky přispívá k menší průhlednosti v otázce nárůstu účelových samoregistrací některých značek.

Ve volně přístupných údajích Ministerstva dopravy České republiky jsou nové registrace děleny dle druhu provozovatele na tři kategorie: 1. osoba, 2. firma, 3. všechny ostatní možnosti, tedy i tzv. osoby nesesouhlasené v ISZR, špatné zápisy apod.

Právě ve třetí kategorii dosáhl meziroční nárůst registrací v roce 2014 celkem 4 723 automobilů.

Neidentifikovatelní zákazníci kupovali hlavně značku Volkswagen

Největší počet registrací mimo fyzické osoby a firmy má mezi osobními automobily značka VW s celkovým počtem 2 870 vozů a meziročním navýšením o 14,5 %. Následuje Ford s 2 684 vozy a meziročním nárůstem o 166,3 % a Seat s 2 301 vozem a meziročním nárůstem o 0,5 %.

bazar

Hyundai ix20 1,6
Rok výroby: 2011
Stav: 67 361 km
Cena: 216 000 Kč
Hyundai ix35 1,6
Rok výroby: 2012
Stav: 96 400 km
Cena: 252 000 Kč
Hyundai Getz 1,1
Rok výroby: 2003
Stav: 71 166 km
Cena: 40 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2010
Stav: 84 523 km
Cena: 157 000 Kč
Hyundai ix20 1,4
Rok výroby: 2012
Stav: 28 994 km
Cena: 207 000 Kč
Hyundai Santa Fe 2,2
Rok výroby: 2006
Stav: 229 102 km
Cena: 122 000 Kč
Nabídka dalších vozů
Test Fiatu Fullback: Převlečené Mitsubishi se jeví jako správná volba

Fiat Fullback

Fiat se po vzoru Renaultu a Mercedesu také rozhodl nabízet pracovní pickup, který původně pochází z úplně jiné dílny. A rozhodl se více než správně, protože Fiat Fullback alias Mitsubishi L200 je vynikajícím pracovním pickupem. V terénu má dost potence a na silnici dostatek kultivovanosti.

22.  8.  2017 | Jiří Švamberk | 2 příspěvky
Test Renaultu Koleos: Druhý pokus je o dost lepší, ale není ozdob moc?

Renault Koleos

Tentokrát jsme se v naší recenzi zaměřili na druhou generaci Renaultu Koleos. Od předchůdce se vzdálil mílovými kroky.

17.  8.  2017 | Milan Lažanský | 4 příspěvky
Test Suzuki Ignis: Nejlevnější čtyřkolka boduje i tam, kde byste nečekali!

Suzuki Ignis

Naší recenzí tentokrát prošlo Suzuki Ignis - nejlevnější čtyřkolka na českém trhu.

13.  8.  2017 | Milan Lažanský | 34 příspěvků