Automobilový trh v Česku nadále roste

V České republice letos přibylo 164 727 nových automobilů, z toho 153 854 osobních. Podle údajů společnosti Médea Research, která se prodejními statistikami aut v ČR zabývá, jsou celkové letošní prodeje do konce listopadu 2014 proti stejnému období loňského roku o 12,6 % vyšší, v osobních vozech dokonce o 13,1 procenta.

Nejvíce osobních automobilů v Česku letos prodala Škoda (33,3 %), následována značkami Hyundai (11,2 %) a Volkswagen (8,7 %). Za nimi se pak s větším odstupem seřadily vozy Dacia (4,7 %), Ford (4,5 %), Opel (4 %), Peugeot (3,9 %) a Kia (3,7 %).

Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je v roce 2014 Škoda Octavia s 18 489 prodanými vozy. Druhé a třetí místo patří Škodám Rapid (11 293) a Fabia (7 954).  Další místo obsadil Hyundai s modelem i30 (5 611 prodaných vozů) a Volkswagen s Golfem (4 264). 

Prodeje aut rostou letos napříč segmenty, nejvíce vozidel se prodává v segmentu C (nižší střední třída) – 28 %. Horší prodeje jsou pouze v segmentech E (vyšší střední třída), MPV Van (osobní verze LUV 2,0-3,5 t) a LUV (vozy do 3,0 t).

Registrace v neprůhledné kategorii vzrostly meziročně o 50 procent

Celých 51 procent činí meziroční nárůst registrací vozů v kategorii, v níž nelze jednoznačně identifikovat zákazníka. Neprůhledná kategorie eviduje například neúplné zápisy a neumožňuje určit, zda byla kupujícím osoba, či firma. Vysoký růst prodejů v této kategorii fakticky přispívá k menší průhlednosti v otázce nárůstu účelových samoregistrací některých značek.

Ve volně přístupných údajích Ministerstva dopravy České republiky jsou nové registrace děleny dle druhu provozovatele na tři kategorie: 1. osoba, 2. firma, 3. všechny ostatní možnosti, tedy i tzv. osoby nesesouhlasené v ISZR, špatné zápisy apod.

Právě ve třetí kategorii dosáhl meziroční nárůst registrací v roce 2014 celkem 4 723 automobilů.

Neidentifikovatelní zákazníci kupovali hlavně značku Volkswagen

Největší počet registrací mimo fyzické osoby a firmy má mezi osobními automobily značka VW s celkovým počtem 2 870 vozů a meziročním navýšením o 14,5 %. Následuje Ford s 2 684 vozy a meziročním nárůstem o 166,3 % a Seat s 2 301 vozem a meziročním nárůstem o 0,5 %.

Minitest Volkswagen Golf Sportsvan 1.5 TSI DSG: Lepší než originál

VW Golf Sportsvan (minitest)

Ač se označení „sportující van“ může zdát hodně přitažené za vlasy, minimálně ve srovnání se stejně velkými crossovery a ve spojení s motorem o výkonu 150 koní to zase není takový nesmysl.

dnes | Miro Mihálik | 27 příspěvků
TEST Lexus LC 500: Socha na kolech, precizní řidičský nástroj. Má chybu?

Lexus LC 500

Velké kupé od Lexusu má být dokonale vybroušeným, mistrovským dílem japonského automobilového průmyslu. Pro nás je ale podstatný i fakt, že má naprosto úchvatný pětilitrový osmiválec bez přeplňování!

19.  7.  2018 | Milan Lažanský | 52 příspěvků
TEST Volvo XC40 D4 AWD: Mistr prvního opojení

Volvo XC40 D4 AWD

Na rozdíl od modelů XC60 a XC90 je nové Volvo XC40 postaveno na platformě CMA, určené pro kompaktní vozy. Narostlo však do takových rozměrů, že jedna ze stálic nabídky může přestat dávat smysl.

17.  7.  2018 | Jan Mička | 34 příspěvků