Automobilový trh v Česku nadále roste

V České republice letos přibylo 164 727 nových automobilů, z toho 153 854 osobních. Podle údajů společnosti Médea Research, která se prodejními statistikami aut v ČR zabývá, jsou celkové letošní prodeje do konce listopadu 2014 proti stejnému období loňského roku o 12,6 % vyšší, v osobních vozech dokonce o 13,1 procenta.

Nejvíce osobních automobilů v Česku letos prodala Škoda (33,3 %), následována značkami Hyundai (11,2 %) a Volkswagen (8,7 %). Za nimi se pak s větším odstupem seřadily vozy Dacia (4,7 %), Ford (4,5 %), Opel (4 %), Peugeot (3,9 %) a Kia (3,7 %).

Nejprodávanějším modelem mezi osobními auty je v roce 2014 Škoda Octavia s 18 489 prodanými vozy. Druhé a třetí místo patří Škodám Rapid (11 293) a Fabia (7 954).  Další místo obsadil Hyundai s modelem i30 (5 611 prodaných vozů) a Volkswagen s Golfem (4 264). 

Prodeje aut rostou letos napříč segmenty, nejvíce vozidel se prodává v segmentu C (nižší střední třída) – 28 %. Horší prodeje jsou pouze v segmentech E (vyšší střední třída), MPV Van (osobní verze LUV 2,0-3,5 t) a LUV (vozy do 3,0 t).

Registrace v neprůhledné kategorii vzrostly meziročně o 50 procent

Celých 51 procent činí meziroční nárůst registrací vozů v kategorii, v níž nelze jednoznačně identifikovat zákazníka. Neprůhledná kategorie eviduje například neúplné zápisy a neumožňuje určit, zda byla kupujícím osoba, či firma. Vysoký růst prodejů v této kategorii fakticky přispívá k menší průhlednosti v otázce nárůstu účelových samoregistrací některých značek.

Ve volně přístupných údajích Ministerstva dopravy České republiky jsou nové registrace děleny dle druhu provozovatele na tři kategorie: 1. osoba, 2. firma, 3. všechny ostatní možnosti, tedy i tzv. osoby nesesouhlasené v ISZR, špatné zápisy apod.

Právě ve třetí kategorii dosáhl meziroční nárůst registrací v roce 2014 celkem 4 723 automobilů.

Neidentifikovatelní zákazníci kupovali hlavně značku Volkswagen

Největší počet registrací mimo fyzické osoby a firmy má mezi osobními automobily značka VW s celkovým počtem 2 870 vozů a meziročním navýšením o 14,5 %. Následuje Ford s 2 684 vozy a meziročním nárůstem o 166,3 % a Seat s 2 301 vozem a meziročním nárůstem o 0,5 %.

Test ojetiny Mini One: Britské retro úžasně jezdí, trápí jej ale motory

Ojetina: Mini One

Druhá generace hatchbacku mini se začala nabízet před jedenácti roky. Dnes ji v nabídce bazarů naleznete za ceny od 120 tisíc korun. Na co si dát pozor?

21.  10.  2017 | David Rusol | 3 příspěvky
Test Hondy CB650F: Slušná dávka adrenalinu pro každý den

Honda CB650F

Výkon vyčtený z technických tabulek vás neuchvátí, ale nenechte se vysmát. S touhle motorkou se vyřádíte jako s málokterou jinou. Vypadá skvěle, je dokonale ovladatelná, je za rozumný peníz a vhodná i pro začátečníky. A pokud chcete, pojede s vámi tak, že vám adrenalin bude stříkat z uší ještě hodně dlouho po tom, co ji zaparkujete doma v garáži.

17.  10.  2017 | Michal Žďárský | 4 příspěvky
Test Mercedesu třídy S po faceliftu: Vyšel návrat k řadovému šestiválci?

Mercedes-Benz S400d

Naší recenzí tentokrát prošel Mercedes nejvyšší řady s nejsilnějším vznětovým motorem, které se kdy montovaly do osobních vozů této automobilky.

13.  10.  2017 | Milan Lažanský | 10 příspěvků