..nebo mozna ja, ale ten clanek ukazuje, ze mluvite o necem, cemu nijak zvlast dobre nerozumite. Mam z toho dojem, ze proste prepisujete do cestiny text z nejake novinove zpravy z US deniku, ale neznate situaci tak, abyste ji mohl skutecne okomentovat.K veci - pisete o Q1 2008, takze:Toyota je -5.6%, coz je z velkych automobilek nejlepsi vysledek (Ford -9, chrysler -16, GM -11.4).Nissan, kteremu se podle vas darilo je -2.5%. V porovnani s Chryslerem se mu skutecne darilo, ale ze by na tom byl nejak zazracne vedle Toyoty se mi nezda. Minimalne na tom neni o tolik lepe, abyste na jedne strane tvrdil, ze Toyota je na tom spatne a Nissan dobre.Volkswagenu se skutecne dari a zaznamenal zvyseni o 0.4%. Stalo by v tomto kontextu za zminku, ze i tak jsou jeho prodeje v USA smesne v porovnani s ostatni zminovanou konkurenci (Toyota i pres pokles prodala temer 12x vic aut, tj. 575k vs. 50k).Honda zvysila prodeje o 2.8%, coz je nejvyssi rust za Q1 (celkem 315k prodanych vozu). Zajimave jsou ovsem i vysledky v luxusni tride, kde se ekonomicka situace promitne nejvice. Tady kupodivu kraluje BMW, ktere je -13.4% (58k aut).Acura, ktera ma dlouhodobe klesajici prodeje, je druha s -12.9% (37k aut).Lexus je treti, -8.3% (66k aut).Naopak se darilo Infiniti a MB, kteri jsou 1.3 respektive 4.3% v plusu. Takze lze rici, ze krize v USA (zatim) neni v realu tak zhava, jak ji media prinasi. Ze se proda min SUV a vic mensich aut neni krize automobiloveho trhu, pokud tedy pokles 5.2% lze vubec oznacit za nejakou krizi. Holt novinari radi prehaneji.
Tak ať to zkusí dotáhnout do Evropy, ponechat ceny, určitě něco prodaj ... B-]
am. auta nemaju:- brzdy- diesle- pasivnu bezpecnost- kvalitu- podvozok pre EU==> ametricke auto v EU je taka ista sebevrazda ako skusat jazdit podla sev. amer. vyhlasky na EU komunikaciach
To je pomerne silne tvrzeni. Treba petihvezdickovy Passat aktualni rady v americkem crach testu skoncil nekde kolem chvostu, takze s tou pasivni bezpecnosti je to komplikovanejsi.Jinak kvalitu americka auta opravdu nemaji, kdyz jsme v USA s mistnimi resili auta a kolega vzpomenul sluzebni Megane aneb v servisu kazdych pet tisic mil, tak se mistni divili proc jim ho tam proste nenecha a netrva na vraceni penez. Tam je auto povazovano za poruchove pokud potrebuje servis mene nez za 30.000mil a to uz pak nadavaji jak je ten Chevy naprd a ze si mel koupit Toyotu. :-DJinak z americkeho silnicniho zakonodarstvi bych par veci klidne do Cech presunul, treba odbocovani na cervenou, swmafory za krizovatkou, nezakonnost mereni za ucelem vydelku ci minimalni zakonem dane rychlostni limity na komunikacich.
Tak tak, jeste bych mozna importoval nekolik vymozenosti jako nepripustnost bezduvodnych silnicnich kontrol (akci typu Krystof), aplikovany system prednosti v jizde (kdo je v krizovatce prvni - ma prednost), aplikovani silnicnich pravidel podle aktualni situace provozu na silnici (je-li na dalnici max. rychlost 65 Mph a pojedu 65 Mph, ale vsichni ostatni jedou 85 Mph - policie zastavi me , ze ohrozuju bezpecnost provozu), povolena hladina alkoholu v krvi 0,8 promile.... atd. Hlavne bych sem importoval vysledky nehodovosti (tydne 22 nehod na 5 milionu obyvatel), ale ono to asi trochu souvisi a temi zminenymi pravidly ;-)Jinak to vnimani kvality je v USA opravdu trochu jinde - tady v EU uz bereme za dostatecne kvalitni (hodne zakoupeni) i takovy srot jako Skoda, VW, Alfa Romeo, Renault, Citroen, Peugeot nebo Fiat. V Americe by si tyhle znacky se svou beznou produkci ani neskrtly. American povazuje svuj Chevy za nekvalitni a chce zpatky penize, kdyz mu po 12 tis. mil u jinak bezvadne slapajiciho vozu praskne zarovka.
Mas to trochu vice zkreslene , a USA to neni jedno misto kde jsi mozna byl, ale 50 dalsich statu ,ktere maji metropolitni a velice odlehle oblasti ,kde je jezdeni odlisne tak jako treba Ceske a Nemecke . Navic localni PD si muzou upravit localni ryclostni limity nebo pasy a nebo napr. *dalnici* nebo jednu z hlavnich ulic uzavrou do jednoho pruhu kde muzou zastavit kazdeho . Nejvice to delaji na patek a sobotu (a nebo kdyz je superbowl a velky narodni svatek) vecer ,kdyz jezdi lidi ze zabav. akci a maji vypito . Tak ti zkontroluji ridicak a znacku a jestli nevypadas jako kdybys byl spol. unaveny. Uz maji taky pripraveny auta na odtah toho tveho pokud jsi nadychal nebo mas suspendovany ridicak nebo je na tebe vydan zatykac. "American povazuje svuj Chevy za nekvalitni a chce zpatky penize, kdyz mu po 12 tis. mil u jinak bezvadne slapajiciho vozu praskne zarovka."To ti nekdo namluvil hlouposti ,ale v USA je Lemon Law a to je ze kdyz ma tve nove auto caste opravy ,tak ti to zdarma zpravi nebo pokud to ma casty "recall to service" tak ti to uznaji jako L Law casto ,ze nemusis ani hrozit soudem ,protoze dobra reputace je nadevse.Nevim jak to je v cechach (dlouho jsem tam nebyl) ,ale tady kdyz moje zena vjela diry na hlavni komunikaci a praskla ji pneu ,tak stacilo zavolat do city hall a tam ti uz reknou kam jit s opravou (ten den byla #14 kdo prorazil gumu ten den). alkohol v krvi 0,8 promile - neni v kazdem state stejne a nekde je 0.CZ bodovy system , no aspon neco. V USA je to drsnejsi = lepsi ,IMHOKdyz ti suspenduji ridicak za treba ,ze jsi se vykaslal zaplatit za "speeding ticket"a potom jsi neprisel na souda nezavolal o prelozeni na jine datum,tak na tebe za cca 2mesice vydaji zatykac a to ti nemusi ani oznamit ,a jednoho krasneho dne do tabe nekdo vrazi ze zadu a navic ten nekdo bude opily a nebude to tvoje chyba policajt ,ktery k nehode prijede vyslechne oba dva a uciti nebo uvidi ze je vinik nehody opily ,prohleda ho i jeho auto a nakonec mu da naramky a posadi si ho k sobe do auta ,a samozrejme si zkontroluje zda mas pojistku (pokud musis mit,ne vsechny staty musi) a potom mu pocitac ukaze, ze je na tebe zatykac a da ti taky naramky a posadi te vedle opilce.Tve auto bude taky odtazeno a dostane ho jen nekdo jiny treba tva zena,bratr atd. kdyz prokazou ze maji ridicak ,protoze ty samozrejme nemuzes ridit toto te bude stat u soudu 100 - 300+U$D + nekdo za tebe musi slozit bond aby te pustili 100 - 300 + rizeni na suspend 100 -1000 + za pravnika (300) pokud chces ridit za par mesicu a tady musis ridit denne + taxi nez budes moci ridit a kdyz budes dale jezdit na suspend. ridicak a nezastavi te za neco ,tak je moznost ze te nekdo praskne a navic cim dal casteji ,pokud nekoho znova chytnou tak to bude tesne pred vyprsenim trestu. Local Pol Dep bude vedet ze ti trest vyprsi a tak nekdy sleduji poblize tveho bydleni (v hodinach kdy jdes do prace nebo z prace pokud ) jestli nejezdis autem ty .Spousta lidi se nachytala ,protoze taxi neprijelo nebo jsi zaspal a uz te maji. To se deje v malych mesteckach protoze kdyz te chyti tak te to bude stat hodne penez a mestecko si muze dovolit vice policajtu a rezidenti budou bezpecnejsi a zvoli si stejne zastupce kteri jim garantuji bezpecnost :) Samozrejme to neplati ve vsech statech ,ale je to videt stale vice. Pred casem, kdyz te videli bez pasu,tak te nemohli zastavit ,to jsi musel jet rychle a nebo neco jineho.Dnes te uz muzou zastavit .Trest za rizeni je tezky a drahy a po kazdem dalsim skraloupu se delka trestu zvetsuje. Profesionalni ridici si nemuzou dovolit mit vice nez jeden ticket ,a spousta dobre platicich firem te ani s jednim nenecha jezdit u nich, takze oni jezdi s respektem a co slysim ,jak ze to jezdi v cechach tak jen brecet. USA neni perfektni ,ale maji to dost vychytane . A v CR kdyz ctu o Paroubkovi ,Grossovi nebo ted treba ten Cunek a cela ta fraska jak se volil president ,mytne ..., tak nevidim ze by se neco zmenilo k lepsimu. Jeste stesti ze jsme v unii.Neco z mych zkusenosti ve statech.Jak to tak pisu ,tak si to ani uz nebudu cist znovu ,takze omluvte chyby.Du spat. GO Rangers ve stredu.
Ponechat ceny? Co to znamená? Jako aby koncová cena pro zákazníka byla stejná jako pro zákazníka v USA? Tak to asi neklapne, protože pochybuji, že americká automobilka zaplatí homologaci, clo a DPH ze svého.
Potvrďte prosím přezdívku, kterou jsme náhodně vygenerovali, nebo si zvolte jinou. Zajistí, že váš profil bude unikátní.
Tato přezdívka je už obsazená, zvolte prosím jinou.