Automobilový trh USA prochází nelehkým obdobím, bude to ještě horší?

Hypoteční krize, špatné ekonomické vyhlídky do budoucnosti, klesající dolar, rostoucí ceny pohonných hmot a nedůvěra spotřebitelů. Všechno jsou to faktory, které ovlivňují současnou neblahou situaci na automobilovém trhu v USA. Za poslední čtvrtletí se mnoho automobilek potýká se ztrátou zájmu ze strany veřejnosti a s klesajícími prodeji. Problémům se nevyhnula ani „silná trojka“ amerického trhu - General Motors, Ford a Toyota.

A pojďme se rovnou podívat na čísla, která mluví za vše. Nejvíce zrát utržil koncern General Motors, jehož prodeje klesly o 13 procent. Lépe na tom, není ani japonská automobilka Toyota, která prožívá největší propad prodejů od roku 1995. Tabulku poklesů „velké trojky“ USA uzavírá Ford, který v posledním čtvrtletí zaznamenal poklesnutí prodejů o 7,6 procent. Za zmínku stojí ještě společnost Chrysler, jejž úbytek dosáhl hodnoty rovnající se 13,2 procentům.
 
Z pohledu kategorií se nejméně dařilo vozům SUV, jejichž prodejnost klesla o celých 18 procent. Naopak, američtí zákazníci postupně začínají projevovat zájem o menší a cenově dostupnější vozy a tak nejsou další propady v jiných kategoriích natolik výrazné. Patrně i z tohoto důvodu si v prodejnosti dobře vedly zejména zahraniční automobilky Volkswagen, Hyundai, Nissan a Honda.
 
Celkový prodej nových vozů v USA poklesl meziročně o 12 procent, přičemž v uplynulém roce se prodalo 16,15 milionu vozidel. V současnosti to tedy za velikou louží nevypadá příliš dobře a v brzké budoucnosti budou muset tamní automobilky ještě více zabojovat o své zákazníky.
TEST Citroën C3 Aircross 110 PureTech EAT6: Váš městský obývák

Citroën C3 Aircross 110 PT EAT6

Tentokrát jsme C3 Aircross vyzkoušeli v silnější z benzinových dvanáctistovek. Jaký je tento extrovertní crossover?

15.  5.  2018 | Milan Lažanský | 8 příspěvků
Minitest Škoda Karoq 1.0 TSI: Dělám, co můžu! Stačí to?

Škoda Karoq 1.0 TSI (minitest)

Zázraky od malého litrového tříválce v poměrně velkém crossoveru raději nečekejte, poněkud překvapivě však základní motor z Karoqu nepoužitelnou brzdu provozu nedělá.

12.  5.  2018 | Miro Mihálik | 86 příspěvků
Minitest BMW 630d xDrive Gran Turismo: Rudý samet

BMW 630d xDrive GT (minitest)

Třílitrový šestiválce s jedním turbodmychadlem byl ještě donedávna základním vznětovým agregátem BMW 6 GT. Výkon 195 kW není malý, dost možná ani více nepotřebujete.

8.  5.  2018 | Jan Mička | 12 příspěvků